Dálnice D1. Ilustrační foto

Dálnice D1. Ilustrační foto | foto: MF DNES

ŘSD zvažuje noční uzavření dálnice D1 kvůli hromadné demolici mostů

  • 10
Práce na opravách dálnice D1 začnou v úsecích u Jihlavy a Velké Bíteše ve čtvrtek 9. května umístěním dopravního značení. Stroje stavebních firem se rozjedou naplno od pondělí 13. května. Ředitelství silnic a dálnic zvažuje i úplné uzavření dálnice, kvůli demolici všech mostů najednou.

Ve druhé polovině příštího týdne začne modernizace dálnice D1. Ve čtvrtek a v pátek se bude řešit vodorovné dopravní značení a pak už přijdou ke slovu stroje stavebních firem.

"Provoz v úsecích Větrný Jeníkov – Jihlava a Lhotka – Velká Bíteš bude neustále držen ve dvou jízdních pruzích v každém směru, pouze v sobotu 11. května bude ještě na jeden den omezen do jednoho pruhu – kvůli vodorovnému dopravnímu značení, aby byla zajištěna bezpečnost řidičů i pracovníků," řekl v pátek v Jihlavě šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.

Největším problémem během modernizace vysočinských úseků podle něj bude odstranění mostů, kdy bude nutná úzká spolupráce se složkami záchranného integrovaného systému pro zajištění přejezdů přes dálnici.

Ohledně procesu demolice a výstavby nových mostů se podle Čermáka ještě povedou správní řízení. "To bude řešeno v průběhu června a července," uvedl šéf ŘSD.

 "Abychom urychlili etapu jejich bourání, zvažujeme nyní také variantu dvanáctihodinové noční uzavírky dálnice, kdy by se naráz odstranily všechny dotčené objekty," doplnil David Čermák. Výhledově by se tak mohlo stát v červenci nebo srpnu.

Dálnice se měla začít opravovat už v březnu, s ohledem na delší zimu je ale harmonogram prací přibližně o dva měsíce posunutý. Denně upřesňované informace budou nabízet internetové stránky www.novaD1.cz. Dopravní zpravodajství připravuje také web doprava.iDNES.cz.

Na Vysočině se obávají o evropské dotace

"V úsecích, které se budou opravovat, dojde k omezení rychlosti na 80 kilometrů v hodině," informoval Čermák. Přislíbil také, že pokud dojde k prokazatelnému poškození silnic v blízkosti dálnice (které by mohly sloužit jako potenciální objízdné trasy), je připraven zajistit finance na jejich opravu.

"Největší obavu máme z těžké nákladní dopravy, která by v případě problémů na 'dé jedničce' mohla neúměrně zatížit zejména souběžnou silnici II/602. Kraj Vysočina do ní v uplynulých čtyřech letech investoval přes miliardu korun navíc s využitím evropských dotací, u kterých musíme splnit podmínku udržitelnosti. V opačném případě, kdybychom neudrželi patřičnou kvalitu vozovek, bychom museli peníze z dotace vrátit," sdělil náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl.

,