Diskuze

Letoun Rolls-Royce na baterky poprvé vzlétl, firma chce zlomit světový rekord

Britský výrobce leteckých motorů Rolls-Royce tento týden úspěšně otestoval své první plně elektrické letadlo. Firma to označila za významný krok směrem k bezemisní budoucnosti leteckého průmyslu a do konce roku chce se strojem překonat světový rekord. Má jít o první elektrický letoun, který překoná rychlost 300 mil v hodině (483 km/h).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IZ

I44v24a96n 20Z12y34k81á74n

20. 9. 2021 13:37

Kolikrát se s tímhle dá zahlásit do rádia "Go around"?

0 0
možnosti
MS

Kolikrát chcete. Na zemi je času dost.

0 0
možnosti
JH

Ale jo, elektroeroplán, co strhne rekord během 15 minut letu. To lze. Ale tím to končí. Éro je příliš těžké na to, aby uvezlo nějaké užitečné (platící) zatížení. Jestli dojezd e-aut se počítá na nízké stovky km, tak dolet tohoto stroje bude nízké desítky km. A takovou štreku bych snad šel ekologičtěji pěšky.

1 1
možnosti
ZV

Z47d21e67n38e64k 30V80r96b29a

19. 9. 2021 23:22

Tak takové projekty jsou v segmentu UL i u nás. Tady je to jen větší, těžší - tím tam hezky pasuje ta vysoká rychlost - mě by spíše zajímala praktičnost takového stroje a jeho charakteristiky při vzletu a přistání. Samotný pohon není nic světoborného a to letadlo je taky klasické "sportovné éro". Ono to i něco uletí, ale jak říkávám - s plnou nádrží na 10 hodin letu se líp bloudí. O praktičnosti nemluvě, už jenom výcvik stylem hodinu létám a hodinu nabíjím by většinu leteckých škol nebo obecně jakéhokoliv komerčního provozovatele přivedlo k bankrotu. O dalších nákladech nemluvě.

0 0
možnosti
VO

V40í57t 21O58ž91a19n83a

19. 9. 2021 17:15

Asi tam mělo být kapacita baterie 400kWh, ne výkon 400kW.

1 0
možnosti
MK

Takova baterka by zas byla extremne tezka ne? Ale jo, ty informace v clanku jsou misty divne....

0 0
možnosti
RM

A regály mají prázdné. Ale s parodií na letadlo se můžou vyfotit.

2 0
možnosti
Foto

Elektřina je skvělá do modelů, když chcete polétat pár minut, tam vychází zdroj i relativně lehký. I tak je ta baterie v letových vlastnostech znát a oproti modelům se spalovákem je let bližší letu bombardéru.

2 0
možnosti
CP

jak se dobíjí ve vzduchu? vytáhne se vrtulník?

0 0
možnosti
MS

Ne, spustí se dieselagregát. ;-D

1 0
možnosti
MK

Co v článku nezaznělo: Rolls-Royce je firma, která také vyrábí jaderné reaktory, včetně "kontejnerových", velmi malých. Třeba pro jaderné ponorky. Budou jimi vybaveny například ty nové ponorky pro Austrálii.

Je možné, že součástí jejich vzdálenějších plánů jsou experimenty s jaderným letadlem? Svoje výhody by mělo, žádné doplňování paliva a vysoký dostup, možnost stavby opravdu velkých strojů, rozhodně větších než A380.

Nevýhoda by byla hlavně v tom, že v současné EU je tolik hysterických protijaderných aktivistů, že by takové letadlo asi nemohlo létat přes její území.

6 0
možnosti

Budoucnost jádra v letectví bych viděl spíš ve výrobě paliva z CO2 a vody.

0 1
možnosti
MN

Už se připravuje i první čistě elektrický Airbus A380. První lety dopadly úspěšně, akorát kvůli kapacitě baterií je zatím délka letu omezená na 10 minut a kvůli váze baterií je počet pasažérů omezen na 5.

13 2
možnosti
MS

Deset minut letu? No nevím, to mi přijde dost optimistické. Obávám se, že by ty baterky stačily tak k pojezd na dráhu. ;-D

0 0
možnosti
JF

J24i39r88i 24F87i91n72k

19. 9. 2021 13:19

Možná by stálo za to využít ke vzletu a nabrání výšky naviják.

Do pár set metrů by to letadlo dostalo a šetřilo by se spousty energie v bateriích potřebné pro let a nabrání výšky a rychlosti.

0 0
možnosti
ZV

Já bych použil prodlužovačku z Baumaxu ;-) Během vzletu by se mohlo i dobíjet ;-) Po vzletu by se pak už muselo šetřit - cestující by museli sedět v zimě a po tmě a ti zdatnější by vzadu musely šlapat do pedálů a pohánět dynamo ;-)

3 0
možnosti
AF

A27l68e31š 10F64r34ý19b94a

19. 9. 2021 13:12

Užitečný náklad?

0 0
možnosti