Diskuze

Lokálky pojedou rychleji. Plánuje se revitalizace za peníze z EU

Správa železniční dopravní cesty chce konkurovat silniční dopravě, a tak plánuje rozsáhlou revitalizaci tratí. Zatraktivnit cestování vlakem chce výstavbou koridorů, zrychlením některých vlaků na regionálních tratích či úpravou železničních zastávek. Na jednotlivé projekty plánuje využít evropské peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PT

P84e97t62r 57T24e57j69k91l

2. 4. 2013 9:45

Je super, že se zjistilo, že kromě koridorů jsou zde i regionální tratě kde by se také mělo jezdit rychleji a kde první a poslední větší investice byla při jejich výstavbě;-( O počtu cestujících na regionálních tratích rozhoduje nejen kdo a s čím tam jezdí ( 810 asi už přez veškerou snahu velké zázraky nepředvede), ale především po čem jezdí. Ani Stadler uhánějící třicítkou nemá moc šanci...te´d už jen aby se alespoň něco realizovalo.

0 0
možnosti
ZP

Hlavně se budou revitalizovat zahraniční účty "elity národa".

1 1
možnosti
MK

M22i42l48a44n 88K67o42i49š

28. 3. 2013 21:29

Super, jen mi tam chybí aspoň přibližné termíny. Nebo je to výhled na příštích 100 let?

2 0
možnosti
RA

Lokálky pojedou rychleji. Plánuje se revitalizace za peníze nás všech pro ČD, aniž by se nás někdo ptal

Takhle měl znít název článku

0 8
možnosti
Foto

U nás na lokálce jezdí Trilex, tak bych příliš negeneralizoval.

5 0
možnosti

A10l29a21n 77Ř48e41p12k24a

28. 3. 2013 12:55

Mohli by za peníze z EU zdvoukolejnit relativně nedávno elektrifikovanou trať Ostrava Svinov - Opava východ. Nechápu, proč má jen jednu kolej, zbytečně se prodlužuje jízdní doba. :-P

3 0
možnosti
Foto

Podívejte se na železniční infrastrukturu na Liberecku (Lb +/- 100km) a rázem pochopíte, že jste na tom vlastně skvěle.

3 0
možnosti

A62l38a61n 73Ř66e90p22k68a

28. 3. 2013 12:54

No jen aby neopravovaly takové tratě, které za dva roky zruší. ;-D To už tady taky bylo:-)

2 0
možnosti
KM

K80a97r95e81l 71M85i48š66k36a

28. 3. 2013 10:37

Jen aby to nebyly projekty šité horkou jehlou, jen z důvodu, že se musí vyčerpat dotace.

1 0
možnosti
JN

Tunel, po kterém zůstanou nevyužité vlakové spoje a dluh díky dotaci (ne že bysme něco vraceli, ale ke každé dotaci si musíme pujčit tak polovičku navíc).

0 6
možnosti
RJ

Vzhledem k tomu, že spoluúčast EU se u železničních projektů pohybuje klidně kolem 80%, nejedná se o "polovičku", ale o menší částku.

Navíc se tyto peníze (protože zakázky realizují české firmy s českými zaměstnanci) vrací do naší ekonomiky ve vybraných daních a útratách těch zaměstnanců.

6 0
možnosti
JK

Je to jiste spravny napad a doufam,ze se zrealizuje, jen se asi zbytecne ptam, proc se k rekonstrukcim dulezitych regionalnich trati neprikrocilo uz pred lety... Nasi politici maji evidentne strach z rozhodnuti, ktere stejne jednou ale budou muset udelat. Nekolik desitek trati v CR je zcela zbytecnych a po ekonomicke strance nema jejich provozovani zadny smysl. Jedine, co je drzi nad vodou je slabost politiku. Tim ale paradoxne SZDC nema volne prostredky na to, aby investovalo do oprav tech trati, ktere se opravdu vyuzivaji...

1 1
možnosti
RJ

Protože až nyní se začíná projevovat trošku inteligetnější přístup politiků i SŽDC k železnici než dříve. Na začátku 90. let byl u vrcholných politiků (například Klaus) běžný vážně míněný výrok, že železnice patří do 19. století.

3 1
možnosti
MH

Je hezke, ze uz se urady (zrejme v ramci transparentnosti) ani nesnazi predstirat, ze je zajima kvalita dopravy. Hlavni je preci utratit penize ;-)Rv

3 4
možnosti