- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je super, že se zjistilo, že kromě koridorů jsou zde i regionální tratě kde by se také mělo jezdit rychleji a kde první a poslední větší investice byla při jejich výstavbě O počtu cestujících na regionálních tratích rozhoduje nejen kdo a s čím tam jezdí ( 810 asi už přez veškerou snahu velké zázraky nepředvede), ale především po čem jezdí. Ani Stadler uhánějící třicítkou nemá moc šanci...te´d už jen aby se alespoň něco realizovalo.
Hlavně se budou revitalizovat zahraniční účty "elity národa".
Popis v Excelu co se přesně bude modernizovat.
http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/male-projekty-opd/seznam-trati.xlsx
Super, jen mi tam chybí aspoň přibližné termíny. Nebo je to výhled na příštích 100 let?
Lokálky pojedou rychleji. Plánuje se revitalizace za peníze nás všech pro ČD, aniž by se nás někdo ptal
Takhle měl znít název článku
U nás na lokálce jezdí Trilex, tak bych příliš negeneralizoval.
Mohli by za peníze z EU zdvoukolejnit relativně nedávno elektrifikovanou trať Ostrava Svinov - Opava východ. Nechápu, proč má jen jednu kolej, zbytečně se prodlužuje jízdní doba.
Podívejte se na železniční infrastrukturu na Liberecku (Lb +/- 100km) a rázem pochopíte, že jste na tom vlastně skvěle.
No jen aby neopravovaly takové tratě, které za dva roky zruší. To už tady taky bylo
Jen aby to nebyly projekty šité horkou jehlou, jen z důvodu, že se musí vyčerpat dotace.
Tunel, po kterém zůstanou nevyužité vlakové spoje a dluh díky dotaci (ne že bysme něco vraceli, ale ke každé dotaci si musíme pujčit tak polovičku navíc).
Vzhledem k tomu, že spoluúčast EU se u železničních projektů pohybuje klidně kolem 80%, nejedná se o "polovičku", ale o menší částku.
Navíc se tyto peníze (protože zakázky realizují české firmy s českými zaměstnanci) vrací do naší ekonomiky ve vybraných daních a útratách těch zaměstnanců.
Je to jiste spravny napad a doufam,ze se zrealizuje, jen se asi zbytecne ptam, proc se k rekonstrukcim dulezitych regionalnich trati neprikrocilo uz pred lety... Nasi politici maji evidentne strach z rozhodnuti, ktere stejne jednou ale budou muset udelat. Nekolik desitek trati v CR je zcela zbytecnych a po ekonomicke strance nema jejich provozovani zadny smysl. Jedine, co je drzi nad vodou je slabost politiku. Tim ale paradoxne SZDC nema volne prostredky na to, aby investovalo do oprav tech trati, ktere se opravdu vyuzivaji...
Protože až nyní se začíná projevovat trošku inteligetnější přístup politiků i SŽDC k železnici než dříve. Na začátku 90. let byl u vrcholných politiků (například Klaus) běžný vážně míněný výrok, že železnice patří do 19. století.
Je hezke, ze uz se urady (zrejme v ramci transparentnosti) ani nesnazi predstirat, ze je zajima kvalita dopravy. Hlavni je preci utratit penize