- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Blábol. To má s neomarxismem či EU málo společného. Jde o prostou ekonomickou logiku adresného přiřazení nákladů těm, kteří danou věc užívají. Proč bych měl platit z obecných daní náklady na komfortní komunikace (dálnice), když je neužívám? Proč bych měl platit budování silniční infrastruktury a způsobené škody, když dokonce nemám ani auto? Pokud ji užívám např. cestou autobusem, tak svůj podíl zaplatím obsažen v ceně jízdenky. Považuji naprosto v pořádku.
Článek mě inspiroval k jednoduchému výpočtu zaostalosti dálniční sítě českého Kocourkova :
Německo má tedy 13 000 km dálnic, ČR 1 247 km, rozloha Německa je 357 023 km čtverečních, ČR je 78 866 km čtverečních. Vodní plochy je plus mínus stejně, to tedy zanedbáme.
Výsledek: Česká dálniční síť je zhruba 2,3x zaostalejší, než ta Německá .
Kvalitě vozovek se tento příklad nevěnoval. V tom případě bychom museli mluvit ještě o mnohem větší zaostalosti .
Jenže dálnice se nestaví pro kilometry čtvereční, ale pro auta.
V ČR je cca 5 milionů aut, v Německu 47 milionů.
A hned vám to vyjde trochu jinak - u nás připadá 25cm dálnice na jedno auto, oni mají cca 27cm. To už takový rozdíl není.
Hmm, s dynamikou duševního vývoje českého národa by tady podobná věc mohla být tak za 100 000 let. To není špatné .
Na migranty ne. Jejich rozpočet je dokonce vyrovnaný (přes ty hromady peněz co posílají v rámci EU dotací do východní Evropy).
Až bude Babiš premiérem , tak se o tom začne uvažovat i v Česku.
Tak takto se hledají zdroje pro financování uprchlíků. To je to Angelo: To zvládneme?
kdyby potřebovali zdroje na financování uprchlíků tak přestanou dotovat země z východního bloku. Jen se podívejte, kolik čerpá Německo z EU a kolik tam vkládá..a pak se podívejte jak je to u nás. Těch 60miliard, které dostaneme (i po odečtení našich vkladů) se někde musí vzít a můžu vám zaručit, že Polsko a Slovensko je tam nedalo.
Souvislost s články, že budoucnost bank je špatná, je zcela náhodná.
Mně se líbí, když se někdo ohání placením daní. Prý když platí DPH z auta, spotřební daň z benzínu atd., tak má právo na parkování zdarma, silnice zdarma...
K tomu bych dodal asi tolik. Daně platíme všichni. Když si nekoupím nové auto a nebudu v něm jezdit desítky tisíc km ročně, prostě ty peníze utratím za něco jiného. Za pivo, za barák, a daně zaplatím také. Závěr: daně platí všichni, ale jen homo automobilismus za stejné peníze nárokuje nesrovnatelně více. A tato disproporce musí skončit.
Nevim z ceho budu platit dane, kdyz se nedostanu do prace. Mozna zkuste kouknout za hranice vaseho mesta, vybaveneho mhd.
Kdyz pujdu do extremu, zrusil bych i sanitky. Do nemocnice si muzete zajet take mhd.
Je vidět, kam ta Evropa spěje. Veřejné statky se privatizují, nebo alespoň zavede poplatek za používání. Postupně přibývá platba za jízdy po dálnici, platba za vjezd do měst, platba za zaparkování ve městě. Ještě chybí mýto za přejezd mostu a výběrčí cla na hranici kraje.
to je systém nového vládnutí....vše, co kdysi financovali daňoví poplatníci se předá do soukromých rukou....a tak se odstraní stát jako takový a nastane nový systém, kdy šéfem bude nějaká soukromá osoba..jako tomu bylo před mnoha a mnoha lety....
Až u nás postavíme za dvě stě let všechny dálnice, tak budeme mít za třicet let poté rovněž problémy ufinancovat údržbu celé dálniční sítě. Ale možná nebudeme, protože to se už nebude jezdit auty.
Automobilismus v dnešní podobě tu za 30 let rozhodně nebude. Už dnes je beznadějně zastaralý.