Diskuze

Nová tramvaj bude stát 66 milionů, bude bez reklam

Už příští rok by se první cestující mohli zkušebně svézt v nové plně nízkopodlažní tramvaji ForCity 15T. Ta by v budoucnu neměla jezdit jen v Praze, ale i v dalších městech. Oproti současným modelům 14T s designem Porsche by měla být tišší. Stát bude 66 milionů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michael

27. 4. 2008 18:16
Tramvaj pro bezruké?

Ještě jsem neviděl tramvaj ani autobus, kde by nebyla nechána mezera mezi stěnou a sedačkou. Až tu novou. Ruku si tam můžete dát tak maximálně na okno, to je ale dost vysoko, a není to ani trochu pohodlné. Který pitomec ten vnitřek navrhoval? Jel vůbec někdy tramvají? Sedačky jsou přilepené přímo na stěnu! Mají tam lidé sedět namačkaní jako sardinky? Kroutím hlavou, a nechápu... 8-o!8-o

0 0
možnosti

Michael

28. 4. 2008 14:29
Re: Tramvaj pro bezruké?

Dodatek:

Psal jsem o typu 14T. Ta "patnáctka" bude už doufám v pořádku. :-)!

0 0
možnosti

radim

18. 4. 2008 20:53
špíny a skejťáci se už určitě těší

:-P

0 0
možnosti

Rujný svidřík

14. 4. 2008 19:31
Nuda a zbytečnost

Úplně postačí tramvaj T3R PLF. Splňuje všechny požadavky.:-)

http://foto-aktualne.mhdcr.biz/displayimage.php?album=16&pos=12

0 0
možnosti

Monika

13. 4. 2008 16:21
Reklama

Reklama mi na travajích nevadí, naopak někdy jsou vozy docela zajímavé.

0 0
možnosti

honza

13. 4. 2008 12:28
bez reklam

probah proč?? je to plocha která je viditelná a jestli to hodí jakoukoliv korunu tak proč ne.....tomu řikam fakt logika

0 0
možnosti

Josef

13. 4. 2008 14:47
Re: bez reklam

Třeba proto, že reklama je všude kolem. V městském prostředí je dnes téměř nemožné uniknout pohledem reklamě, což působí jako stálý tlak na lidskou mysl. Lidé začínají chápat nadbytek reklamy jako stresový faktor.

0 0
možnosti

Josef

11. 4. 2008 21:07
cervená

Jizdní vlastnosti a cenu hodnotit nemohu, ale vzhled této tramvaje se podle mne velmi povedl.

Za vadu na kráse ovšem považuji červenou barvu. Červená je agresivní barva vhodná pro sportovní automobily, pro hromadné dopravní prostředky do města se přimlouvám za použití klidnějších barev. Chápu že DP (a zřejmě i město) razí červený vzhled MHD už dlouhou dobu a zřejmě se ho nebude chtít zbavit, ale proč ty tramvaje, autobusy i vagony metra musí být červené i uvnitř? Myslím, že světlější odstíny (ne extrémně světlé) modré, zelené, nebo i jiné veselé barvy by byly mnohem příjemnější.

Barvy které vidíme ovlivňují naše nálady. Při jízdě tramvají není kam pospíchat, není proč být agresivní, proč se tedy vybuzovat červenou barvou? Naopak, hromadná doprava vyžaduje klid, zvláště když ji člověk využívá často.

Co vy si myslíte o zažitém červeno černém barevném provedení prostředků MHD a možnosti vidět je v jiných snad příjemnějších barvách?

0 0
možnosti

a8n

12. 4. 2008 20:43
Re: cervená

Je to zatím jenom studie, možná to bude jinak. A červená má ještě jednu nevýhodu, nejrychleji bledne.

0 0
možnosti

richard

11. 4. 2008 15:10
T15 a T14

Nechapu proc teda nevylepsi to porsche nechaji stejny design a koupi jich 250. Proc po praze musi jezdit deset druhu tramvaji???? Jinak design je u obou hezky.

0 0
možnosti

zorro007

11. 4. 2008 19:58
Re: T15 a T14

Vylepšovat tzv. Porsche nemá smysl, kromě příšerného interiéru je její nevýhodou např. to, že se jí nenatáčí podvozky, tzn. že oproti jiným typům mnohem víc opotřebovává koleje a zvyšuje náklady na opravu tratí. Nejrozumnějším řešením by bylo celý kontrakt na Porsche zrušit a toho kdo tuto hrůzu objednal propustit :-©

0 0
možnosti

andy

11. 4. 2008 10:59
Nechcem slevu zadarmo

Ta tramvaj je jednoznačně předrežená, její cena by se měla pohybovat do 50 mil. za kus. Tohle je cena pětičlánkové tramvaje, ne tříčlánkové jakou 15T je. Je to ukázka jak se zachází se státními penězy- jak s hnojem. To by mě zajímalo co kdo za to na radnici od škody dostal, jsem sice patriot a fandim českym výrobkům, ale za tuhle cenu ať si tramvaje nechaj. Ve škodovce si taky asi neuvědomili, že těch tramvají kupujeme 250 a ne 15 a to má odpovídat množstevní sleva.

 

 Dále bych chtěl panu Kotasovi  Design nové tramvaje je krok zpět oproti futuristické škodě 14T, bylo mi od začátku jasné, že pan Kotas ten design nepřekoná. Škodu 14T turisté fotili, všichni pro její krásu obdivovali ( samozřejmě horší to už bylo s hlučností řešením inteiéru atd. ).;-( 

0 0
možnosti

tx999

11. 4. 2008 16:52
Re: Nechcem slevu zadarmo

Teda nechci se Vas dotknout, ale neni nahodou tramvaj k preprave lidi?

To ze si ji turisti foti je jedna vec, ale to ze se do ni neda poradne nastoupit, ale predevsim z ni vystoupit, takze ve spicce pak stoji na zastavce mnohem dyl nez normalni tramvaj je vec druha..

Navic pri pohledu shora mi pripada, ze jaksi zapomneli umistit elektroniku dovnitr, tak ji proste dali na strechu..

U teto tramvaje konecne vypada, ze se vratili k osvedcenemu usporadani interieru a navic je jeste pomerne slusna moznost, ze se v ni neobjevi ty priserny latkovy sedadla..

A zvenku pusobi celkem prijemnym dojmem..

0 0
možnosti

zorro007

11. 4. 2008 8:10
Kecy

Pořád nějak nechápu, co je na tom designu tak unikátního - mně to přijde jako naprosto tuctová tramvaj, jaké jezdí v kdejakém městě na západ od nás. Ty řeči o "spoluvytváření architektury města" jsou kecy. A to že tramvaje na sobě nebudou mít reklamu? Chacha, stačí přinést balík a DPP polepí i okna a střechu :-/

0 0
možnosti

pujcovnaprivesu

10. 4. 2008 21:51
CO NA TÉ TRAMVAJI

stojí tolik peněz ? To je zase tunelování a korupce,nic jiného to být nemůže.

0 0
možnosti

cejkis

10. 4. 2008 21:59
Re: CO NA TÉ TRAMVAJI

Nemyslím si, že je to předražené.

0 0
možnosti