Diskuze

Norové chtějí železnici do kraje půlnočního slunce i polární záře

Norsko uvažuje o vybudování železniční trati dlouhé téměř 400 kilometrů, která by spojila arktické město Tromsö s vnitrostátní sítí. V současné době zjišťuje, jak vysoké náklady by si projekt vyžádal. Oznámilo to v pátek norské ministerstvo dopravy a spojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J60a64n 14Č57e25k19a59l

26. 11. 2017 19:40

To musí být primárně o nákladní dopravě, protože osídlení je tam řídké... Z Bodo na jih jezdí jen jeden denní a jeden noční vlak, z Narviku do Švédska je to podobné, a vytíženost je v lepším případě sporná (když jsem tam jel, tak jsem přijel do Narviku v třívozovém vlaku sám). A dál na sever to bude ještě slabší...

A nezapomínejme např. na rybolov, pokud vím, tak jezdí Narvik-Oslo každou noc vlak mražených ryb, a ten by touto trasou ušetřil pěkných pár hodin...

Ale jestli je to dostatečný důvod pro stavbu zbrusu nové železnice, na které bude hromada dlouhých tunelů a mostů, a to v zemi, kde naopak v posledních 20 letech spoustu vedlejších tratí zrušili...

1 0
možnosti
MZ

Krásná představa o nové trati.

Pokud jde o četnost jízdy vlaků, tak např. do finského Kolari jede vlak 3x týdně.

0 0
možnosti
ŠF

Tipl bych, že je vhodné číst mezi řádky. Nejspíš by ta železnice měla strategický význam pro nějakou činnost.

0 0
možnosti
JK

A jakou? Jediné, co mě napadá, je přeprava rudy. Jenže tu by mohli v Tromso naložit na loď rovnou.

0 0
možnosti
PN

P56e36t72r 16N48a43j30d91e54k

24. 11. 2017 19:53

Hezké. Norové postaví 1 km trati v extrémních podmínkách za 0,3 mld. U nás se rekonstruuje 1 km koridoru s 3x vyššími náklady.

0 2
možnosti
RJ

Jak jste na to přišel?

Třeba asi nejnovější úsek, skoro hotová modernizace Rokycany-Plzeň, je dlouhá 16 km (z toho jsou 4 km v tunelu, nejdelším v ČR) a vyšla cca na 5 miliard. Takže taky 0,3 mld/km.

Před zahájením je modernizace Sudoměřice-Votice. Tam se jendá prakticky o novostavbu, včetně dvou tunelů. Délka stavby je 19 km a byla vysoutěžena za 4,4 mld. Takže 0.23 mld/km. Takže i s případnými vícepracemi to bude méně než v tom Norsku.

Jinak zrovna co se týká tunelů, mají to Norové jednodušší. Skoro všude mají tvrdou skálu, v té se razí dobře. Některé tunely nemusí mít ani ostění ...

4 0
možnosti
LF

L63i62b31o26r 21F43i10l93á33k

24. 11. 2017 19:41

U nás se dělají nad dálnicí nadchody pro zvířata, která zde nežijí a V Norsku nechtějí vyjít občanům vstříc?:-/

0 0
možnosti
MK

Jakým občanům? Mají tam kvalitní silnici, fungují vnitrostátní trajekty. Zrovna v Norsku vycházejí občanům vstříc celkem dost

0 0
možnosti