- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To musí být primárně o nákladní dopravě, protože osídlení je tam řídké... Z Bodo na jih jezdí jen jeden denní a jeden noční vlak, z Narviku do Švédska je to podobné, a vytíženost je v lepším případě sporná (když jsem tam jel, tak jsem přijel do Narviku v třívozovém vlaku sám). A dál na sever to bude ještě slabší...
A nezapomínejme např. na rybolov, pokud vím, tak jezdí Narvik-Oslo každou noc vlak mražených ryb, a ten by touto trasou ušetřil pěkných pár hodin...
Ale jestli je to dostatečný důvod pro stavbu zbrusu nové železnice, na které bude hromada dlouhých tunelů a mostů, a to v zemi, kde naopak v posledních 20 letech spoustu vedlejších tratí zrušili...
Krásná představa o nové trati.
Pokud jde o četnost jízdy vlaků, tak např. do finského Kolari jede vlak 3x týdně.
Tipl bych, že je vhodné číst mezi řádky. Nejspíš by ta železnice měla strategický význam pro nějakou činnost.
A jakou? Jediné, co mě napadá, je přeprava rudy. Jenže tu by mohli v Tromso naložit na loď rovnou.
Hezké. Norové postaví 1 km trati v extrémních podmínkách za 0,3 mld. U nás se rekonstruuje 1 km koridoru s 3x vyššími náklady.
Jak jste na to přišel?
Třeba asi nejnovější úsek, skoro hotová modernizace Rokycany-Plzeň, je dlouhá 16 km (z toho jsou 4 km v tunelu, nejdelším v ČR) a vyšla cca na 5 miliard. Takže taky 0,3 mld/km.
Před zahájením je modernizace Sudoměřice-Votice. Tam se jendá prakticky o novostavbu, včetně dvou tunelů. Délka stavby je 19 km a byla vysoutěžena za 4,4 mld. Takže 0.23 mld/km. Takže i s případnými vícepracemi to bude méně než v tom Norsku.
Jinak zrovna co se týká tunelů, mají to Norové jednodušší. Skoro všude mají tvrdou skálu, v té se razí dobře. Některé tunely nemusí mít ani ostění ...
U nás se dělají nad dálnicí nadchody pro zvířata, která zde nežijí a V Norsku nechtějí vyjít občanům vstříc?
Jakým občanům? Mají tam kvalitní silnici, fungují vnitrostátní trajekty. Zrovna v Norsku vycházejí občanům vstříc celkem dost