- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednou jsem si zaplatil business class. Cena trojnásobná, sedačka byla úplně stejná jako v economy a na prostor oddělený záclonkou se můžu vy....t
a s kym jsi prosim te letel? Smartwings? Ryanair?
Jsi si jisty, ze jsi skutecne letel na lince ktera ma oficialni business tridu?
KAZDA hlavni aerolinka (mainstream), to znamena takova, ktera nepatri mezi nizkonakladovky, ma v letadlech instalovana sirsi sedadla(width) a s vetsimi rozestupy (pitch)
Konkretni rozmery muzes vyhledat na seat guru, staci rozkliknout model letadla, rozmery jsou uvedene v ramecku v palcich. Po prvni tridu, business a economy.
v 60.letech a pred tim se letecka doprava i v economy povazovala za luxusnejsi zpusob cestovani. Bylo castym zvykem, ze pasazeri se na cestu oblekali do lepsiho obleceni! I treba na takovou cestu z Prahy do Dubrovnika!
V 70. letech zacaly ceny jit dolu jak byly pridavany dalsi a dalsi spoje a na dalkove trasy nasazovana vetsi letadla - Jumbo B747. Cestovat nekam letadlem zacalo byt obvyklejsi, mezi aerolinkami zavladla vetsi konkurence. To mluvim o zapadnich statech, kde mezinarodni cestovani nebylo omezene rezimem.
V pozdejsich letech zacal upadek tradicnich aerolinek - nektere zanikly uplne, jine se spojily. Vznikly nove v netradicnich statech -na Strednim Vychode, ve Vychodni Asii, zacaly vznikat nizkonakladovkyza ucelem dopravit pasazery z A do B levneji a bez puvodnich okras a prestize letu.
Dnes je letani samozrejma soucast cestovani jako drive autobus nebo lod.Nikdo se do letadla nijak zvlast nenacincava - obzvlast ne do economy, ale snazi se o co nejvetsi pohodli vestisnenych podminkach.
Tradicni aerolinky ubiraji na sluzbach, obzvlast v economy a v ruznych smerech si berou vzor z nizkonakladovek, obzvlast kde jde o pocet a velikost sedadel, ktere si nechaji do letadel instalovat, snizena kvalita sluzeb na palube. Proste autobus ve vzduchu.
Nejlepší varianta na cestování je vlak....na západě,ale i v Číně jezdí rychlovlaky,které přímo konkurují letecké dopravě a ve vlaku místo je...
zijeme v Australii, do Evropy cestujeme letecky, po Evrope davame prednost cestovat vlakem.
Rezervy stále ještě nejsou plně využity, jako je nákladový prostor a příruční zavazadlové skříňky Dále by ti štíhlejší a menšího vzrůstu mohli mít letenky za polovinu a nad určitou limitní váhu a výšku, by si již cestující musel koupil letenky dvě
S Asijskými společnostmi máme poměrně hodně nalétáno a řekl bych že dost místa a slušný servis. Jako apsolutně nejhorší leteckou společnost, co se místa a servisu týče hodotím jednoznačně náš SmartWings a Travelservise. s těmi letět je utrpení.
Na druhou stranu proč by měl každý lítat proč by to měla být masová záležitost.
Nejhorší je to s charterovými lety na dovolenou, tam si člověk letadlo a společnost nemůže vybrat. Ideálně by na dovolenou mohli létat jen trpaslíci.
Ty vzdálenosti jsou hrozné! Manžel je vysoký a má dlouhé nohy, každý let je pro něho utrpení.
Má možnost si zaplatit sedačku u emergenci exit . Tam ten prostor bude stále stejný a zmenšovat se nebude.
S tou první třídou. Evidentne nevíte o čem mluvíte. First class má jen limitovany počet aerolinek a v zásadě jen na long haul lety. Z Prahy pokud se nepletu bude dostupná First class jen v Emirates možná Qatar, ale spíše myslím ze ne. Letenky ve First class se pohybují 100 tisic + za zpáteční let.
Asi maji na mysli Business.
Vzdálenost od zadní nohy k zadní níže je o ničem. Záleží i na tvaru sedadla. Někdo je má v letadle různe vykrojena, jinak řešené sklápění stolecku, aby nevadily jeho úchyty, takže rozteč mezi "nohou sedadla" je klidně stejná, ale místa i tak může být vice