Diskuze

Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony cestujících. Zástupců obou firem odpovídali v úterý čtenářům iDNES.cz v on-line rozhovoru. Shodli se na tom, že rozvoji české železnice brání nejvíc stát. Oba mají zájem i o málo vytížené lokální regionální spoje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

LEO není schopen ani zajistit jízdní řád v současné době. Nemá náhradní soupravu.

Pokud jde o lokálky, spousta jich je prázdná a nejezdí nikde. Polná, Židlochovice, Vranovice, Chornice, Koryčany, Tovačov . Kecy a zase kecy.

3 0
možnosti

Radim jako obvykle kecá. Autobusy provozuje jakou dobu a kolika soutěží na regionální dopravu se zůčastnil? Reginální autobusovou dopravu neprovozuje nikde. A je dotovaná stejně jako ta železniční. Jen vyzobává třešničky na dortu.

6 0
možnosti

Zajímalo by mě, proč stát už dávno nevytvořil určité balíčky tratí a ty nesoutěží jako celky. V jednom balíčku by byly nějaké dálkové trasy, pak nějaké kratší meziměsto a pak lokálky. Všechno v nějakém rozumném a uceleném poměru. Soutěžila by se samozřejmě výše (níže) dotace od krajů (potažmo státu, protože v rámci krajů by to šlo blbě rozparcelovat). Osobně věřím tomu, že bychom se dostali do stavu, kdy by nebylo nutné lít do železniční dopravy jakékoliv dotace.

0 1
možnosti
Foto

J15a32n 61V39a30l91a75l87í34k

15. 8. 2017 20:26

nejdří by měli zavést uznávání jízdného...

4 1
možnosti

Jasně. To Jančura říkal vždycky, že má zájem o lokálky. A když kraje soutěžily, kolika se jich skutečně zúčastnil? Takže bla bla bla.

6 1
možnosti

Každopádně mě pánové pobavili odpovědí na moji otázku na trasu Praha-Rakovník :-)

Jeden že úředníci zaspali s rekonstrukcí trasy (přitom ji blokují obyvatelé Prahy 6 naočkovaní od letištních taxikářů). A druhý (který mimochodem před 5 lety napsal, že o trasu nemá zájem) odpověděl raději na něco úplně jiného :-D

Přitom hlavně oba nemají, co by tam nasadili. Vlaků mají tak akorát na to, co teď jezdí a při poruše nemají co poslat náhradního a spoj prostě nejede.

6 1
možnosti
Foto

J98a56n 51V59a92l24a42l36í49k

15. 8. 2017 17:01

no tak jsem juknul a pro ty co furt blábolí o dotacích pro ČD guru Jančura odpověděl:

Prosím, pochopte, že stát nedotuje České dráhy, ale linky - jako službu - bez ohledu na dopravce.

4 0
možnosti
Foto

J57a35n 35V40a91l29a71l37í68k

15. 8. 2017 17:09

a ještě jedna:

Dobrý den, Pavle,České dráhy nejsou dotované, protože jsou státní. Stát nesmí dotovat jakoukoliv firmu, dokonce ani svou.Může jen dotovat službu.

1 0
možnosti

Ještě kdyby stát přestal nadržovat ČD a umožnil i soukromníkům provozovat lokálky.

1 6
možnosti
Foto

J93a47n 59V89a80l32a25l79í78k

15. 8. 2017 16:28

jsem pro ale až bude uznávání jízdného jinak nikoliv...

0 0
možnosti

Nicméně do vlaků žlutého i černého dopravce si nelze zakoupit v Německu v jízdenkovém automatu na nástupišti ani jízdenku ani místenku, na rozdíl od dopravce ČD. Do vlaku ČD si mohu na nástupišti třeba ve 3 ráno rezervovat přes německý jízdenkový automat místenku, vyhledávač spojení mi sice nabízí spoj "konkurenčního dopravce", ale současně napíše, že jízdenku koupit nelze ... Jinak řečeno OSTUDA těchto dopravců ...

4 2
možnosti
Foto

J68a85n 36V74a60l21a39l68í25k

15. 8. 2017 16:15

to bude asi tím že takové jízdenky neuznávají...

0 1
možnosti

Tohle je celé o státu a pravidlech. Podle všeho stejně bude ta společná jízdenka tak nevýhodná, že si ji nikdo kupovat nebude. To bude asi jako "flexi" u aerolinek nebo u VRAT vlaků v jiných zemích. Doprava, kde se musíte několik dnů předem vázat na konkrétní čas stojí za houby.

3 0
možnosti
Foto

J85a27n 67V81a74l55a84l34í53k

15. 8. 2017 16:07

ta společná jízdenka nemusí být nutně nijak drahá...když vezmu to Švýcarsko tak k jejich platům to není nijak drahé...

0 0
možnosti

Z jiného soudku: Krachuje Air Berlin.

0 0
možnosti