Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

  10:45aktualizováno  13:42
České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony cestujících. Zástupců obou firem odpovídali v úterý čtenářům iDNES.cz v on-line rozhovoru. Shodli se na tom, že rozvoji české železnice brání nejvíc stát. Oba mají zájem i o málo vytížené lokální regionální spoje.

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek) | foto: koláž iDNES.cz

Pozvánku do úterního rozhovoru se čtenáři přijal šéf a zakladatel společnosti RegioJet Radim Jančura a ředitel konkurenční Leo Express Peter Köhler.

„Jsme připraveni vstupovat na další trasy - nejen v dálkové dopravě, ale i v regionech,“ uvedl Peter Köhler z Leo Expressu na dotaz, kdy se soukromým dopravcům podaří obsadit další páteřní spoje. Radim Jančura z RegioJetu oznámil, že firma plánuje vstup na další tratě do konce roku 2019.

Budoucnost české železnice vidí Jančura i Köhler především ve výstavbě nových tras, konkrétně rychlodráhy Praha – Brno, kterou plánuje postavit i vláda. Stavba nových tratí je podle obou klíčem ke zrychlení české železniční sítě.

Čtenáře nejvíce zajímalo, jaké tratě soukromí dopravci v nejbližší době zařadí do svých jízdních řádů. Konkrétní odpovědi lze najít ve formuláři s otázkami a odpověďmi.

Na odpovědi Radima Jančury a Petera Köhlera se můžete podívat ZDE.

Zástupci RegioJetu i Leo Expressu vyvrátili spekulace o tom, že by neměli zájem o méně vytížené spoje, naopak oba shodně uvedli, že „lokálky“ jsou lukrativní. Jančura navíc dodal, že případnou ztrátu dopravce dotuje stát či kraj.

Čtenáře také zajímalo i dlouho diskutované zavedení jednotného jízdného, tedy jízdenky, díky které by mohli cestující libovolně přestupovat mezi spoji Českých drah i soukromých dopravců. „Jednotnou jízdenku chceme zavést a pracujeme na tom s dalšími dopravci a s ministerstvem,“ uvedl Köhler. Jančura z RegioJetu poznamenal, že vzájemné uznávání jízdenek nejvíce brzdí liknavost Českých drah.

Autor:

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Jaguar propustí tisíce lidí. Také kvůli slabým prodejům v Číně

Ilustrační snímek

Největší britská automobilka Jaguar Land Rover zruší zhruba 4500 pracovních míst, převážně v Británii, kde má kolem 40...

Problémová dálnice bez tendru. ŘSD zvažuje přímý výběr stavitele D1 u Humpolce

Humpolec, 5. 1. 2019, D1. 92. km, směr Praha, demontáž

Část nedokončených prací na problematickém úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem chtějí silničáři zadat...

Brexit bez dohody může zdražit letenky, varují aerolinky

Ilustrační snímek

Tvrdý brexit může značně omezit rozvoj letecké dopravy přes Lamanšský průliv. Na stole je sice dohoda, která má umožnit...

Najdete na iDNES.cz