Rušení pracovních míst se nejvíce dotkne kancelářských pozic, protože firma chce zjednodušit svoji strukturu řízení. Zaměstnancům nabídne program dobrovolného odchodu za odstupné, uvedla BBC. Už loni automobilka propustila 1500 zaměstnanců, spustila však také výrobu v novém závodě na Slovensku.
Čína je největším trhem automobilky a také nejziskovějším. V posledních měsících zde prodej klesl o téměř 50 procent a Číňané jsou kvůli globálnímu obchodnímu napětí obezřetnější při nákupu nákladných položek, jako jsou právě auta. Také vztahy mezi Jaguar Land Rover (JLR) a prodejci v Číně nejsou nejlepší, protože prodejci požadují lepší podmínky a pobídky k prodeji, upozornila BBC.
JLR má také problémy kvůli poklesu zájmu spotřebitelů o vozy s naftovým motorem po emisním skandálu Volkswagenu. Až 90 procent automobilů firmy má naftový motor, i když společnost nyní silně investuje do nových elektrických a hybridních modelů.
Automobilka již v roce 2017 propustila tisíc agenturních zaměstnanců v jednom ze svých britských závodů a v posledním čtvrtletí loňského roku 1000 zaměstnanců v závodě v Castle Bromwich pracovalo jen tři dny v týdnu. Na druhé straně však JLR najímá nové zaměstnance v jiných zemích. V Číně od roku 2014 přijala 4000 zaměstnanců a v nově otevřené továrně na Slovensku, kam chce přesunout výrobu modelu Land Rover Discovery, chce najmout 3000 zaměstnanců.
JLR se v období duben až září propadla do ztráty 354 milionů liber. Do přelomu desetiletí hodlá zvýšit výrobu na jeden milion vozů ročně, za loňských 11 měsíců se však její výroba snížila o 4,4 procenta. Od roku 2008 vlastní JLR indická skupina Tata Motors.