- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stejnou rychlostí jezdí rachlovlaky již mnoho let ve Španělsku.
Investovali jen do vyvoje 44 miliard. Kolik miliard ty jednotky budou stat? Kolik stoji stavba jednoho km VRT?
Dokazete si predstavit tech kecu u nas kdyby babis rekl ze bude investovat 500 miliard do stavby VRT a dalsich 50 miliard do nakupu vlaku?
My tady za 6 miliard koupime railjety a je z toho poprask ze kdyz si drahy nevydelaji nemaji co kupovat.
Tak furt neremcejte, rychlost 160 za skoro zadarmo ve srovnani se svetem je v tomto svetle vyborna
1 jednotka na cca 450 lidí 900 mil. Kč tuším
Všude v civilizaci se vlakem jezdí přes 300, jen u nás jezdíme pořád smutných 150, když se zadaří, tak 160 km/h .....
Vsude jinde se do toho vráží brutalni prachy. U nas chceme aby drahy byli samostatny vydelecny subjekt.
Chceme aby vlaky jezdili 300 s modernimi soupravami,listek byl za babku, a stat na to nedal ani korunu.
Pokud AnsaldoBreda predvedla podobnou kvalitu konstrukce a vyroby jako v pripade jednotek IC4 pro Dansko, tak ten "supervlak" nepojede driv nez za 10 let a to jeste kdovi jestli.
Tak to je pěkná reklama.
Zamáváme autíčkům a budeme jezdit vlakem. Které auto může normálně jet více než 250 km/h? Snad se dočkáme i u nás. Ostatně, kde jinde než na železnici, lze jet legálně 160 km/h?
v českých luzích a hájích kde se železnice ohýbá kolem každé skály a kolem každého marginálního převýšení (vlak by na půlce kopců vyletěl) nikde ani na té železnici
kdy většina tratí je reálně na místě kde byla za císaře pána kdy si o 100km/h mohli nechat většinou jen zdát... a kde jezdívali lokálky max 30? :D
S tou vakuovou tratí je takovejch problémů že se to za životnost tratě v dohledné době nemůže zaplatit. NAvíc počítejte že rychlost není vše, jde hlavně o zrychlení. Pokud se nejedná zrovna o transsiviřskou magistrálu, 'přes litra' je vám na nic, než se to rozjede tak aby to lidi neroznmačkalo v sedačkách už to zase musí brzdit. Objetí překážky by se muselo řešit tak daleko dopředu abyste nevyrazil bradou v zatáčce okno, že je to už značně nepraktické.
"než se to rozjede tak aby to lidi nerozmačkalo" - tohle je ten nejmenší problém. 1000km/h = 278m/s. Při zrychlení 5m/s to nabere plnou rychlost za necelou minutu. Když si to sečtete vektorově s gravitací, tak to dělá nějakých 1,12G. To ty lidi fakt nerozmačká.
rád bych taky někdy viděl praha brno pod hodinu vlakem.
Rád bych mezi těmi městy viděl pořádnou dálnici, po které by se to dalo udělat i autem. Ačkoli, nemuselo by to být ani tak rychlé, protože vlak nakonec skončí někde, kde nechceme být a je třeba strávit spoustu dalšího času proplétáním se po nepřehledném nádraží, shánění taxi, přejezdu do cílové destinace...
Snad se té železniční černé díry jednoho dne zbavíme.
A opět jsou v diskuzi brouci Pytlíci, co ten vlak pomlouvají, spekulují s teroristy, argumentují Maglevem. Profesionální hateři čehokoli v jakékoli diskuzi. Jděte se vycpat! U nás se vlaky šourají 160!
Počkat, počkat, 160 km/h je magická špička. Myslím, že tu lze na delším úseku zažít snad jen na úseku Kolín - Ostrava .
Tady máte pořádné video, ne tu nudu z článku :
https://www.youtube.com/watch?v=LcE3TM63H8U
Za povšimnutí stojí infrastruktura tratí. Taková v ČR v podstatě nikde není .
Tak infrastruktura v ITA, D, A, CH je někde úplně jinde než to, co máme v ČR . Je fajn, že stále něco budujou, např. tunely: Gotthard Base Tunnel, Brenner tunnel a další a další stavby. Kdo rád jezdí rychlovlaky, má se ještě na co těšit.
Určite si na to trenitalia videlala prodejem listku.
Určitě si lidé automobily pořizují z našetřených peněz nebo z úvěrů z vkladů .