Tunelový hasící vlak. (2023) | foto: WikimediaCreative Commons

Koleje bude brázdit hasičský vlak. Specializuje se na záchrany v tunelu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Plánovaná výstavba tunelů dlouhých několik desítek kilometrů dovedla Správu železnic k rozhodnutí, že pořídí speciální hasičskou soupravu uzpůsobenou pro požární zásahy v místech špatně dostupných jinak než po kolejích. Pro první tuzemský hasičský vlak nyní železničáři připravují zázemí na berounském nádraží.

„Při projektové přípravě novostavby trati Praha–Smíchov–Beroun se zpracovává rovněž požárně bezpečnostní řešení Berounského tunelu. Z něj vyplynulo, že v takto dlouhém tunelu (24,7 kilometru) je při eventuální mimořádné události efektivní zásah záchranným hasičským vlakem,“ řekl MF DNES mluvčí správy železnic Dušan Gavenda.

Speciální soupravy využívá řada zemí, například sousední Německo. V Česku ale doposud nebyly potřeba, protože i drážní hasiči využívali běžnou automobilovou techniku. Případně mají k dispozici takzvaná dvojcestná vozidla, která jsou díky speciálnímu podvozku schopná jízdy jak po silnici, tak po kolejích.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se