Nejlevnější letenky zatím nabízí čínský dopravce za 12 660 korun.
Hainan nasadí na linku Boeing 767 s kapacitou 223 míst, z toho 31 v třídě business a 192 v economy. Let do Pekingu potrvá deset hodin, v opačném směru o hodinu déle. Z Prahy bude odlétat ve 13:30, v Pekingu bude v půl šesté ráno. Z Pekingu linka startuje v půl třetí ráno, v Praze je v půl sedmé ráno.
„Linku se tak podařilo připravit během tři čtvrtě roku. Obvykle se dálková spojení domlouvají až řadu let,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého aeroholdingu, kterého předseda vlády pověřil vyjednávat o nové přímé lince mezi Prahou a Čínou.
O přímém leteckém spojení do Číny se mluví několik let, lobboval za něj například i někdejší šéf ČSA a současný šéf česko-čínské obchodní komory Jaroslav Tvrdík. Kromě oživení byznysu mezi oběma zeměmi by mohla linka navýšit i počty čínských turistů v Česku. Podle Řehoře má linka potenciál obsloužit šedesát tisíc cestujících ročně. „Čína je jedním ze strategických zdrojových trhů pro náš příjezdový cestovní ruch,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Minulý rok navštívilo Česko 212 tisíc Číňanů, což je meziroční nárůst o pětinu. Zájem čínských turistů o Prahu v posledních letech roste, za uplynulých pět let se jejich počet směřujících do České republiky ztrojnásobil.
„Tamní klientela slyší zejména na romantickou atmosféru města, už nyní se o Prahu jako o svatební destinaci Číňané velmi zajímají. Nová linka však bude přínosem i pro byznys cesty nebo kongresovou turistiku,“ uvedla Nora Dolanská, ředitelka Prague City Tourismu.