- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řekl bych teda, že by se měla odpovídajícím způsobhem navýšit cena dálničních známek.
Uráááááááááááááááááá!!!
vysvětlím rozdíl mezi vysokopecní a ocelárenskou struskou vysokepecní je dobrá lehká nenasákavá a může být pod dálnicema ale ocelářská je těžká plná legurí a ostatních příměsí které způsobují nasákavost materiálu a tudíž i zvětšení objemu takže problém nebyl v zadaní ani v haldě která obsahuje jak piskovec, hlušinu tak i ocelářskou strusku ale v tom že materiál měl vyhovovat danému projektu tudíž neměl obsahovat materiál způsobujicí jakoukoliv roztažnost. Tato věc je v každém zadaní projektu už několik let tady jenom někteří se tváří že je špatně smlouva a podobně. Firma která materiál dodala už není a ta která ručí za dílo musí tedka honem vymýšlet jak z toho ven nebot sama ví že stát si udělal rozbor ložisek a zjistil že je tam materiál který tam nemá být a to je ocelářská struska.
Je jeho věcí jaký materiál použije. Od toho je odborný dodavatel. Ovšem u firmy Eurovia, která se vyznamenala "kvalitním" přesunem mostu (ještě pod jiným názvem) se nedivím ničemu. To, že existuje od ŘSD nějaký seznam doporučených materiálů je zase přežitek socialismu. Proč se státní firma vnucuje svými moudry. Teď bude svoji neodbornost dodavatel omlouvat tímto seznamem a jako vždy to zaplatíme v daních.
povídáš hlouposti odborníku. V každém projektu je předepsaný materiál, potažmo jeho vlastnosti. Navíc u téhle dálnice bylo přímo předepsáno procento odpadového materiálu. který se tam měl zabudovat. Takže pokud měl dodavatel materiálu certifikát, že materiál je vhodný a dodal vysokopecní strusku s šamotem, tak je něco špatně. Na výsledek tohoto soudního procesu jsem opravdu zvědav. Jinak materiály vhodné pro výstavbu jsou dané normama, které předepisují vlastnosti těchto materálů, včetně objemové stálosti a nasákavosti.
Co jsem já slyšel od různých stavařů, problém není v dodavateli strusky, že by ji dodal nekvalitní. Problém je (údajně) v tom, že stavební firma do ní něco přidávala, čímž změnila vlastnosti a proto teď bobtná. KDyby byla "čistá" tak se to nestane. OStatně, tahle struska je jako podklad pod spoustou silnic a baráků (i rodinných, Harsco to prodávalo i fyzickým osobám). A nikdo s tím nemá problém, jen D1 a fakultní nemocnice.
To ale není věc státu, tedy zákazníka, nebo dokonce uživatelů. Když si koupím hnusný rohlík nebo chleba, je to věc prodejce, jemu to otluču o hlavu. Že to udělala špatná mouka, mě nezajímá, to ať si vyřeší mezi sebou, prodejce, pekař a dodavatel mouky... Proč by to u silnice mělo být jinak? Někdo si objednal silnici v nějaké kvalitě. Ale nedostal jí, tudíž stavebník má problém.
A dalších 7 zaplatíme za opravu tohoto kvalitního díla. Škoda, že na MD není Bárta aby jim postavil děkovné tabule. Skanska a Eurovia symbol kvality a láce. Kolik asi dávají sponzorských darů ODS a ČSSD?
No ale nejdůležitější je, že nikoho nenapdlo vyjmout tento úsek ze zpoplatnění. Inu hrabat se musí dál, ikdyž to v žádném případě nemá úroveň placené dálnice. Je to hrůza a to nejenom v tom úseku. Jezdím tam každý den do práce a lítám na té "dálnici" nahoru dolů a nejenom v tomto úseku, ale i ve směru Bohumín-Ostrava .
No, půlka dálnice je zavřená od minulého týdne, ale nějak mi nepřipadá, že by byla "obsazená stavbaři"... Zatím jsem tam neviděl ani nohu.