- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Místo stavby normálních koridorů, na kterých by vlaky mohly jezdit jako v okolích zemích, budeme dotovat pomalé rychlíky, aby autobusy měly nějaký pomalejší souběh(Praha-Liberec).
Po výstavbě pseudokoridoru kde naklápěcí ztrátová 680 občas jede i 160km/h. Zrušení dotací na ztrátové pendolino budeme říkat konkurence(když některé zakázky dostane ČD bez konkurzu, kdopak Pendolino financuje?), ale pro jistou pár let předtím bylo zabráněno jezdit novým vagonům(RT Express).
Počkáme pár let než si někdo koupí ojeté vagony které nelze zakázat(jelikož se stejným typem jezdí i ČD). Pak budeme tleskat konkurenci, která spočívá v papírovém zkracování jízdní doby(jakoby rychlíky na Libeň nikdy nedojížděli napřed), chutnějším kafe, uklizení WC a umytí vlaků.
Rychlíky Praha-Liberec nikdo nedotuje, protože žádné nejezdí. Dostanete se tam jedině s přestupem.
A srovnejte si Ostravskou aglomeraci a tu Vídeňskou..a to jsou pěkné kecy že do Vídně nebo Brna nejezdí lidi,už se mi stalo,že jsem si v ranním EC 71 směřující do Vídně nebylo kde sednout...a do Vídně jezdím velice často,tak bych to uvítal....
Dalnice D1 prihraje spoustu cestujicich na zeleznice.
pomalíky. Už aby byla dálnice z Prahy do Ostravy a aspoň polovina ze spojů, které zastavují pouze Praha, Pardubice, Olomouc, Ostrava, zmizela.
problem rozmelnovani dopravy je ale nekde jinde
predevsim v bydlisti vysokych funkcionaru
.
Proto vsechny vlaky musi povinne stavet v pardubicich a 99% i v koline aby kazdej kdo jede do pardubic mohl mit kazdych 10 minut rychlik domu. Pak ve vysledku jezdi 100 km natlapany rychliky az na pudu a zbytek (cca 300 kilometru) vozi polovina vagonu vzduch. Presne proto nadavaji po diskusich lidi na "vlaky co vozi vzduch" protoze z pardubic skutecne ty vlaky muzou vyjizdet polovicni.
Nejlepsi by bylo udelat praha-pardubice vlastni rychliky kde by dve soupravy pendolina jezdily sem a tam a stavely jen v koline. Zadny zdrzovani nic. Jak metro sem a tam. A normalni rychliky by stavely nektery v pardubicich a nektery az v ceske trebove. A pak by mohly stavet ve velkych nadrazich po cele morave pri stejne dobe jizdy. Nechapu na co vlaky na moravu obsluhuji kolin a pardubice a pak na morave jen olomouc a ostrava. Jsou to vlaky na moravu tak by meli rozvazet lidi po morave a ne delat metro do kolina.
"Řada železničních odborníků je přesvědčena, že tolik vlaků se na trase nemůže uživit."
Skutečnost je taková, že počet cestujících prudce narůstá, nové vlaky přitahují nové pasažéry. Vzhledem k velikosti obou aglomerací by se dle mého názoru časem uživil i dvojnásobek spojů.
Meziroční nárůst o 5% není prudký nárůst. Navíc současný provoz je nákladnější než dříve - kratší vlaky, modernější vozy, nižší jízdné, lepší servis - za techto podmínek opravdu může být problém uživit více spojů.
hodilo by se něco... kdysi jezdíval každé ráno rychlík Znojmo - Jihlava - Havlíčkův Brod - Praha a odpolednel jel zpátky... pak jezdil spěšný vlak Znojmo - Havlíčkův Brod a v Brodě se muselo přestoupit... ten už je taky několik let zrušenej.
Uvítal bych, kdyby někoho napadlo opravit koleje a jezdit z Prahy do Vídně přes Jihlavu a Znojmo
Kdyby to byl komerčně zajímavý spoj, už by se tam dravci cpali.
Pokud je třeba tuto trať dotovat, pak záleží na krajských zastupitelstvech, jestli vypíšou výběrové řízení na dopravce. Socanští hejtmani, ale hrají malou domů vždy ČD. Takže změny zatím neočekávej. Z prahy jezdi do Znojma busem. Přímé spoje jezdí.
neboť se jedná o dvě největší sídelní aglomerace ve státě. Co naopak postrádá logiku je fakt, že stát vybudoval koridory a nyní na ně pouští místo vlaků ČD soukromníky. Kdo myslíte že bude dotovat motoráček z Dolní do Dolní přez Bezdíkov? Jančura? Vše půjde z našich daní a zvýšeného jízdného na pro soukromníky nezajímavých tratích. Nebo se zvolí cesta bývalého ministra dopravy Římana- vše zrušit. Proboha, kdyby nebylo povodní v roce 1997 tak by už neexistovala frýdlantská dráha z Ostravy do Beskyd a dál na Moravu. To byl velemozek! Modrý.
stat taky vybudoval dalnice a svete div se, pousti na soukromniky.
to je ale bordel, co...
Jezdi se pouze na trati, kde neni vedle postavena dalnice a je zajistene stale obsazeni vlaku. Ostatni regiony z toho nemaji zadny uzitek. Spis naopak, viz dnesni clanek na idnes. A bude hur, driv se zisk strkal do statni kasy, dnes zustane majitelum dopravcu. Navic se zisk CD snizoval o naklady na udrzbu a prestavbu nadrazi. Ted je mohou odprodavat statu a zisk nechat majiteli.
"driv se zisk strkal do statni kasy" HAHA, kdy měly ČD nějaký zisk? A nezapomeň odpočítat dotace.
a jet s tou společností, která má čistější vagon a vaří lepší kávu.
A treba sezenes jizdenku i tesne pred odjezdem :)