Diskuze

Čtyři vlaky za dvacet minut. Mezi Prahou a Ostravou přibude třetina spojů

Tři železniční dopravci mezi Prahou a Ostravou začnou od prosince bojovat o cestující hlavně v nejlukrativnějších časech, tedy ráno z Ostravy a odpoledne z Prahy. Ukazují to zveřejněné návrhy jízdních řádů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L

Leinad

21. 6. 2012 17:32
Cirkus

Místo stavby normálních koridorů, na kterých by vlaky mohly jezdit jako v okolích zemích, budeme dotovat pomalé rychlíky, aby autobusy měly nějaký pomalejší souběh(Praha-Liberec).

Po výstavbě pseudokoridoru kde naklápěcí ztrátová 680 občas jede i 160km/h. Zrušení dotací na ztrátové pendolino budeme říkat konkurence(když některé zakázky dostane ČD bez konkurzu, kdopak Pendolino financuje?), ale pro jistou pár let předtím bylo zabráněno jezdit novým vagonům(RT Express).

Počkáme pár let než si někdo koupí ojeté vagony které nelze zakázat(jelikož se stejným typem jezdí i ČD). Pak budeme tleskat konkurenci, která spočívá v papírovém zkracování jízdní doby(jakoby rychlíky na Libeň nikdy nedojížděli napřed), chutnějším kafe, uklizení WC a umytí vlaků. R^

1 0
možnosti
RJ

turista-

21. 6. 2012 17:56
Re: Cirkus

Rychlíky Praha-Liberec nikdo nedotuje, protože žádné nejezdí. Dostanete se tam jedině s přestupem.

1 0
možnosti
M

martysek13

20. 6. 2012 16:03
Vídeň

A srovnejte si Ostravskou aglomeraci a tu Vídeňskou..a to jsou pěkné kecy že do Vídně nebo Brna nejezdí lidi,už se mi stalo,že jsem si v ranním EC 71 směřující do Vídně nebylo kde sednout...a do Vídně jezdím velice často,tak bych to uvítal....

0 0
možnosti
JP

lekaj

20. 6. 2012 5:07
myslim ze planovana rekonstrukce

Dalnice D1 prihraje spoustu cestujicich na zeleznice.

2 0
možnosti
P

ptolemaios14

19. 6. 2012 20:44
uz aby to bylo

chci prime spojeni praha-kyoto vlakem

0 0
možnosti
MZ

BaronOfHell

19. 6. 2012 20:02
A jaké to má důsledky? Z Ex jsou rychlíky, z rychlíků

pomalíky. Už aby byla dálnice z Prahy do Ostravy a aspoň polovina ze spojů, které zastavují pouze Praha, Pardubice, Olomouc, Ostrava, zmizela.

0 0
možnosti
C

chmod_5777

19. 6. 2012 21:20
Re: A jaké to má důsledky? Z Ex jsou rychlíky, z rychlíků

problem rozmelnovani dopravy je ale nekde jinde

predevsim v bydlisti vysokych funkcionaru

.

Proto vsechny vlaky musi povinne stavet v pardubicich a 99% i v koline aby kazdej kdo jede do pardubic mohl mit kazdych 10 minut rychlik domu. Pak ve vysledku jezdi 100 km natlapany rychliky az na pudu a zbytek (cca 300 kilometru) vozi polovina vagonu vzduch. Presne proto nadavaji po diskusich lidi na "vlaky co vozi vzduch" protoze z pardubic skutecne ty vlaky muzou vyjizdet polovicni.

Nejlepsi by bylo udelat praha-pardubice vlastni rychliky kde by dve soupravy pendolina jezdily sem a tam a stavely jen v koline. Zadny zdrzovani nic. Jak metro sem a tam. A normalni rychliky by stavely nektery v pardubicich a nektery az v ceske trebove. A pak by mohly stavet ve velkych nadrazich po cele morave pri stejne dobe jizdy. Nechapu na co vlaky na moravu obsluhuji kolin a pardubice a pak na morave jen olomouc a ostrava. Jsou to vlaky na moravu tak by meli rozvazet lidi po morave a ne delat metro do kolina.

1 0
možnosti
ZS!

Zastavit stát !!!

19. 6. 2012 17:35
Odborníci? Nebo odboráři a komunisti?

"Řada železničních odborníků je přesvědčena, že tolik vlaků se na trase nemůže uživit."

Skutečnost je taková, že počet cestujících prudce narůstá, nové vlaky přitahují nové pasažéry. Vzhledem k velikosti obou aglomerací by se dle mého názoru časem uživil i dvojnásobek spojů.

2 0
možnosti
RJ

turista-

19. 6. 2012 17:52
Re: Odborníci? Nebo odboráři a komunisti?

Meziroční nárůst o 5% není prudký nárůst. Navíc současný provoz je nákladnější než dříve - kratší vlaky, modernější vozy, nižší jízdné, lepší servis - za techto podmínek opravdu může být problém uživit více spojů.

3 0
možnosti
MJ

Fantomas III.

19. 6. 2012 16:31
a kolik spojů přibude mezi Prahou a Znojmem? :-)

hodilo by se něco... kdysi jezdíval každé ráno rychlík Znojmo - Jihlava - Havlíčkův Brod - Praha a odpolednel jel zpátky... pak jezdil spěšný vlak Znojmo - Havlíčkův Brod a v Brodě se muselo přestoupit... ten už je taky několik let zrušenej.

Uvítal bych, kdyby někoho napadlo opravit koleje a jezdit z Prahy do Vídně přes Jihlavu a Znojmo ;-D

1 0
možnosti
PN

Neumětel

19. 6. 2012 16:46
Re: a kolik spojů přibude mezi Prahou a Znojmem? :-)

Kdyby to byl komerčně zajímavý spoj, už by se tam dravci cpali.

Pokud je třeba tuto trať dotovat, pak záleží na krajských zastupitelstvech, jestli vypíšou výběrové řízení na dopravce. Socanští hejtmani, ale hrají malou domů vždy ČD. Takže změny zatím neočekávej. Z prahy jezdi do Znojma busem. Přímé spoje jezdí.

3 0
možnosti
ZR

729

19. 6. 2012 15:45
Preference spojení Prahy a Ostravy je logické,

neboť se jedná o dvě největší sídelní aglomerace ve státě. Co naopak postrádá logiku je fakt, že stát vybudoval koridory a nyní na ně pouští místo vlaků ČD  soukromníky. Kdo myslíte že bude dotovat motoráček z Dolní do Dolní přez Bezdíkov? Jančura?;-D Vše půjde z našich daní a zvýšeného jízdného na  pro soukromníky nezajímavých tratích. Nebo se zvolí cesta bývalého ministra dopravy Římana- vše zrušit. Proboha, kdyby nebylo povodní v roce 1997 tak by už neexistovala frýdlantská dráha z Ostravy do Beskyd a  dál na Moravu. To byl velemozek! Modrý.Rv

1 0
možnosti
A

AAA2

19. 6. 2012 15:47
Re: Preference spojení Prahy a Ostravy je logické,

stat taky vybudoval dalnice a svete div se, pousti na soukromniky.

to je ale bordel, co...

5 0
možnosti
N

niko7

19. 6. 2012 15:39
Je to zatim jen o penezich

Jezdi se pouze na trati, kde neni vedle postavena dalnice a je zajistene stale obsazeni vlaku. Ostatni regiony z toho nemaji zadny uzitek. Spis naopak, viz dnesni clanek na idnes. A bude hur, driv se zisk strkal do statni kasy, dnes zustane majitelum dopravcu. Navic se zisk CD snizoval o naklady na udrzbu a prestavbu nadrazi. Ted je mohou odprodavat statu a zisk nechat majiteli.

1 0
možnosti
PN

Neumětel

19. 6. 2012 16:51
Re: Je to zatim jen o penezich

"driv se zisk strkal do statni kasy" HAHA, kdy měly ČD nějaký zisk? A nezapomeň odpočítat dotace.

1 0
možnosti

slastep

19. 6. 2012 15:07
Konečně si budu moci vybrat

a jet s tou společností, která má čistější vagon a vaří lepší kávu.

0 0
možnosti
N

niko7

19. 6. 2012 15:19
Re: Konečně si budu moci vybrat

A treba sezenes jizdenku i tesne pred odjezdem :)

2 0
možnosti