- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Opravdu si myslíte, že je možné všechny obchody a firmy v centrech měst zásobovat kamiony? Prostě když někam kamion nemůže, tak to musíte naložit do dodávky. A kamiony prakticky nemůžou nikam!!! Jen si představte ať už bydlíte kdekoliv, že Vám nákup přivezou kamionem . A že se někomu vyplatí naložit tři dodávky místo kamionu? Tak se proberte, plné kamiony jezdí za 1€/km, dodávky 0,5€/km. Proč by je někdo používal místo kamionů kdyby nemusel.
Nikdy mi nebylo jasné, co za drahocenné zboží se vyplatí vozit v polských a rumunských dodávkách přes půl Evropy.
A ono nemusí být cenné, když je ho hodně;-)
V současnosti totiž není výběr pokut od zahraničních šoférů příliš efektivní.
A to je takový problém tu dodávku odstavit, zakázat další jízdu, dát botičku a nechat firmu, ať přijede, přeloží část zboží do další dodávky? A když to firma nestihne třeba do 48 hodin, dodávku zabavit, zboží a auto prodat v aukci, z toho financovat tučnou pokutu a pak firmě převést případný zbytek peněz? Kdyby se to udělalo u několika případů, hned by se to rozkřiklo v branži a ostatní by si dávali pozor.
Ano, je. To co navrhujete totiž žádný zákon neumožňuje...
Kdyby policie začala dělat co má a ne že za bukem měří na nesmyslném omezení tak tohle nemusíme řešit.
Stačí jet po silnici a vidíte telefonisty, čtenáře, bystrozraké, kuřáky, exhibicionisty a další a další. Mezi tím ale nevidíte policajta který by to řešil.
Tuhle mě vytlačovala ženská ze silnice protože se malovala a zároveň telefonovala a nevšimla si že já jedu před kamiónem a tak se začala zařazovat doprava. Když jsem na ní troubil tak si ničeho nevšímala a když jsem se tak nějak za ní vešel jen proto že kamión brzdil jak se dalo.
Kamijóňák zatroubil on si zaklepala na čelo.
Ale pozor to nekončí. Během chvíle nás předjela policie a zastavili toho kamijoňáka.
Pravda je taková, že od 20. května 2018 bude v Evropě pro nákladní dopravu platit Směrnice 2014/47/ES o silničních technických kontrolách a pro STK Směrnice 2014/45/ES. A co naše poslanecká sněmovna? Změna Zákonů č. 13/1997 Sb., 56/2001 Sb. a 13/1997 Sb. leží na hospodářském výboru a je v teprve druhém čtení. Mimo jiné se tyto změny mají dotknout i dodávek z hlediska řešení jejich přestupků v úseku přetížení. Politici v ČR se nezmění - pokud ČR nedostane pořádnou pokutu, tak budou dělat mrtvého brouka. A zase to zaplatí daňový poplatník. A ještě jeden postřeh: Babiš za to nemůže (bohužel), ale může za to těch 200 komediantů v Poslanecké sněmovně.
Jen technická: všiml jste si, že 78 z těch 200 komediantů jsou Babišovými zaměstnanci? A že i ministr dopravy je také Babišovým zaměstnancem? Je mi líto, ale Babiš za to může - měl si vybrat lepší zaměstnance. Může za ně naprosto stejně jako může ten trafikant za tu 71letou paní, co si nedokázala poradit s výpadkem programu k EET a nevydala tak účtenku na 15 korun, a tak mu další Babišova zaměstnankyně (od jisté kauzy známá pod přezdívkou Klekánice) vyměřila 15 000 pokutu. A to ještě pak měla Schillerová tu drzost lhát o tom, že se nic takového nestalo.
Takže do obytňáku tachograf a pro řidiče odpovídající školení. Samozřejmě každý rok certifikát tachografu atd. Dobrýýýý.
Za vším hledej mýtné. Se divím, že stát nenakoupí automatické váhy.
Franta topenar s dodavkou bude teda muset, kvuli par trotlum, resit rachograf a povinne prestavky a... a.... a...
Tak ono taky trochu tomu přispívá to, že všude jsou nějaké zákazy a někam se dostat kamionem je zázrak.
Příklad: Jsem v Jirnech a potřebuju jet do Úval. Je to cca 10 km, ale pokud jedu kamionem tak musím ujet téměř 100 když pojedu dle předpisu. A takhle by se dalo pokračovat do aleluja.
Zavedl bych jednoduché řešení. Přetížení o prvních 100 kg za paušálních 1000 Kč. Přetížení o další kg za 1000 Kč/kg přetížení. Pokud přetížíte o 1100 Kg, bude vás to stát krásný milion a k tomu tisícovku.
Ale mělo by se to dotýkat firmy, ne řidiče.