- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krnáčová a Jermanová píší stížnost Ťokovi. A z jaké to že jsou všichni strany? No hlavně že Andrej čerpá do Agrofertu, ale jinak po nás potopa.
Zcela bez souvislosti tu uvadim, ze prvni japonsky Sinkanzen byl uveden do provozu pred 54 lety. Jezdi 300 km/h, i dneska...
Škoda, že to uvádíte bez souvislosti.
Ono by pak možná vyšlo najevo, že Japonsko má asi tak dvanáctkrát víc obyvatel a trojnásobnou hustotu zalidnění. To jsou pak o dost jiné dopravní potřeby a hlavně násobně víc peněz na investice.
120 milionů Japonců prostě na rychlodráhu složí peníze mnohem snáze než 10 milionů Čechů.
Nojo oni to modernizovali před 19 lety, ale pak na to nedali roky ani korunu a ono se to začíná sypat. Jak je to možné? Vždycky přijde na ministerstvo nějakej chytrák a přemýšlí jak ušetřit. Na čem se dá ušetřit, no přece na údržbě vždyť je to celkem v pořádku. A ono to pár let jde, ale pak se stav velmi rychle zhorší a co s tím. No nejsnašží je dát tam značení a snížit rychlost to nic nestojí.
Tohle je bohuzel videt na stavu cele republiky. Silnice, mosty, zeleznice, vlastne cele urady. 20 let stat funguje jen setrvacnosti a ted uz se to zacina sypat viditelne.
Bavíme se tady o tom často. Já jsem pro údržbu VŠECH tratí, ale ve společnosti vítězí elitářský přístup cpát peníze do něčeho extra (VRT, hyperloop apod.).
Tak co se tyce VRT, tak ty jsou potreba take, jsou to dalnice pro vlaky, vyrazne zkrati cesty mezi mesty a provaze tak vzdalenejsi regiony... V zasade take uvolni stavajici trate pro naklady a regionalni dopravu...
Stavba VRT je cenove srovnatelna (mozna i levnejsi se zapoctenim udrzby) nez vystavba dalnic... Napr. Ve smeru na Beroun/Plzen a Benesov/Budejovice vyrazne ulehci pretizene stavajici trati a znacne urychli dopravu...
Take nebudete skrtat ve vystavbe dalnic a penize davat jen na opravy regionalnich cest,... Takze tady nemuzu souhlasit... (treba bydlet u usti a dojizet do Prahy za praci je lakavejsi nez by se zdalo, take treba sluzebne pracovat v Jihlave a bydlet v Praze, kdyz cesta do centra bude 30-45min... kdy se cestou i nasnidam... to jsou drobnosti, ale pro ekonomiku ma VRT vyrazny vyznam a je to videt ve vsech zemich kde se VRT stavi...
No predevsim se trat ma prubezne promerovat, na to staci prujezdy mericim vozem, treba v noci a nasledne provest podbiti koleji kde je to treba, sem tam dosypat sterk, prebrouseni koleji, opet jen kratna vyluka, prujezd brousiciho vozu... takto to vydrzi i 50-100 let, nez bude treba zasadnejsi vyluka a oprava trati... temer zadne zasadni investice pokud mluvime o kolejovem svrsku, ... pokud se to nebude delat, tak budem postupne snizovat rychlost az bude nutne trat zavrit a kompletne vymenit svrsek...
Nechapu jak na udrzbu nemohou sehnat penize, to jsou zanedbatelne castky...
30 let kaslou na udrzbu, a ted hraji prekvapene, ze se to rozpada.
SZDC, RSD, a vlastne kterykoli urad.
Bohuzel dokud jejich plat nebude nijak souviset s odvedenou praci, nic se nezmeni.
Jestli nebylo vyřazování žabotlamů trochu unáhlené...
Na tankodromy typu 171 a 231 ideální vozidlo.