Zavalená rozestavěná dálnice D8 u Litochovic na Litoměřicku na snímku z 12. června 2015. | foto: ČTK

Hledání důvodu sesuvu na D8 se dostalo do patu. Pro obě strany je to úspěch

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Šest let vyšetřování a miliony korun utracené za posudky. Ani nejnovější revizní takzvaný superposudek však na viníka sesuvu svahu na rozestavěné dálnici D8 do Německa neukázal. Neurčil ani míru zavinění, jakou nesou hlavní strany sporu o miliardovou škodu.

Podle nejnovější zprávy jsou tři hlavní důvody, proč se v noci z 6. na 7. června roku 2013 utrhla dvě stě metrů široká masa zeminy, která smetla železniční trať a o téměř půl kilometru níže zavalila rozestavěnou část dálnice do Ústí nad Labem. Podle panelu expertů jsou to nedostatečně zajištěná stavba dálnice procházející nestabilním prostředím, kde už k menším sesuvům dříve došlo, špatné hospodaření s podzemní vodou a zatěžování svahu ohroženého sesuvem vytěženou horninou. V neposlední řadě byly na vině i nadměrné srážky, které obě zmíněné příčiny zhoršily.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se