- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zavalená rozestavěná dálnice D8 u Litochovic na Litoměřicku na snímku z 12. června 2015. | foto: ČTK
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Podle nejnovější zprávy jsou tři hlavní důvody, proč se v noci z 6. na 7. června roku 2013 utrhla dvě stě metrů široká masa zeminy, která smetla železniční trať a o téměř půl kilometru níže zavalila rozestavěnou část dálnice do Ústí nad Labem. Podle panelu expertů jsou to nedostatečně zajištěná stavba dálnice procházející nestabilním prostředím, kde už k menším sesuvům dříve došlo, špatné hospodaření s podzemní vodou a zatěžování svahu ohroženého sesuvem vytěženou horninou. V neposlední řadě byly na vině i nadměrné srážky, které obě zmíněné příčiny zhoršily.
Připojte se ještě dnes a získejte: