Po více než roce tak České dráhy dokončily svůj plán zásadně modernizovat svůj vozový park lokomotiv, které používá ve větších železničních stanicích či depech pro posunování.
CZ Loko Českým drahám dodá celkem 12 lokomotiv řady EffiShunter 300. Pro CZ Loko jde po zakázce na dodávku drezín pro Správu železniční dopravní cesty o další velký kontrakt v Česku, jinak je firma závislá hlavně na odbytu v zahraničí, úspěšná je především v Itálii.
České dráhy původně přemýšlely o pronájmu lokomotiv, nakonec se rozhodly stroje koupit. Nahradit mají starší lokomotivy řady 714, které vznikly v letech 1992 až 1997 modernizací starších lokomotiv řady 735 ze 70. let.
„Tyto lokomotivy jsou na hranici životnosti a vyžádaly by si rozsáhlejší opravy a modernizaci. Cílem nákupu nových lokomotiv je snížit provozní náklady na posun ve významných lokalitách, kde se řada 714 využívá, lehčí a úspornější lokomotivou,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
České dráhy je nasadí na posun ve velkých osobních železničních uzlech, kde dochází k častému posunu se soupravami dálkových a regionálních vlaků. Zamíří do Bohumína, Olomouce, Hradce Králové, Plzně, Brna a do pražského železničního uzlu.
Jedná se o dvounápravovou (Bo) dieselelektrickou lokomotivu s maximální rychlostí