CZ Loko uspělo v Turecku. Doufá, že o zakázky kvůli politice nepřijde

  10:44aktualizováno  10:44
Tuzemský výrobce železničních vozidel CZ Loko dokončil další zakázku pro tureckého zákazníka. Firma na velkém trhu slaví úspěchy v době, kdy se ale ochlazují zejména politické vztahy mezi Tureckem a EU.

Lokomotiva 774 704-8 | foto: CZ Loko

Jde o dvě lokomotivy řady 744 pro největší turecké železárny a ocelárny Erdemir v Ereğli. Ocelárny dieselekelektrické lokomotivy využijí na svém rozsáhlém vlečkovém kolejišti.

„Turecko je pro nás stále novým trhem, i když jsme sem předloni dodali dvě lokomotivy,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ Loko. Ty slouží jako záloha pro tunel pod Bosporem pro případ, že by došlo k výpadku elektrického proudu a vlaky by uvázly pod zemí.

Ve firmě věří, že vztahy Turecka s EU se nebudou příliš zhoršovat. „Zaměřujeme se především na privátní industriální, hutní, těžařské a petrochemické společnosti, kde je provoz lokomotiv opravdu náročný. A CZ LOKO má pro tyto složité provozy spolehlivé, úsporné, optimalizované řešení v podobě svých lokomotiv a speciálních vozidel,“ říká Plhák, který věří, že zvítězí přínosy a výhody lokomotiv nad politikou.

Podle něj Turci ocenili i to, že na rozdíl od řady evropských firem nezrušili svoji účast na veletrhu Eurasia rail 2017.

Firma, která začínala v minulosti spíše jako opravna železničních strojů, postupně začala čím dál více vyrábět i vlastní lokomotivy. Působí hlavně v segmentu posunovacích strojů. Nové zákazníky láká na to, že oproti starším lokomotivám jsou spolehlivější a úspornější a bezpečně splňují i ekologické limity.

CZ Loko v příštích týdnech vyexpeduje další lokomotivy z řady EffiShunter pro italskou firmou Francesco Ventura Costruzioni, zabývající se údržbou a stavbou tratí. Od CZ Loko kupuje dva stroje.

Autor:

Nejčtenější

Za Česko zelenější. Vláda připravuje zdanění uhlí a plynu

Ústecké komíny (ilustrační snímek).

Uhlíková daň se blíží, bude se týkat topení uhlím a zemním plynem. V září má vláda dostat na stůl návrh, jak snížit...

Naše platební karta nesmí do peněženky, varuje Apple. Hrozí poškození

V rámci Apple Card můžete mít i platinovou kreditní kartu.

Společnost Apple uvedla tento týden na trh v USA vlastní platební kartu. Zároveň zveřejnila návod, jak o ni pečovat,...

Německo se chystá na recesi. Ochranný val by je stál 50 miliard eur

Kancléřka Angela Merkelová se spolkovým ministrem financí Olafem Scholzem...

Když v roce 2008 udeřila na Německo ekonomická krize, odpověděli v Berlíně zavedením slev na nové auto, pro které se v...

Balík do ruky nedošel? U České pošty narazíte, reklamovat může jen e-shop

ilustrační snímek

Zákazník si v obchodě objedná doručení zboží domů a zaplatí poštovné a balné. Jenže v situaci, kdy mu „balík do ruky“...

Delší než Eiffelova věž. V Evropě přistála největší nákladní loď na světě

MSC Gülsün

V německém Bremerhavenu přistála v pondělí největší kontejnerová loď na světě a dokončila tak svou první cestu z Číny...

Další z rubriky

Merkelová věří v letadla na vodík, Německo podpoří inovace letectví

Projev německé kancléřky Angely Merkelové na Národní letecké konferenci v...

Německo by se mělo stát globálním lídrem ve výrobě letecké technologie šetrné k životnímu prostředí, prohlásila...

Více peněz na silnice, ale pouze na papíře. Resort dopravy kouzlí s čísly

Oprava dálničního přivaděče v Ostravě-Přívoze na D1 potrvá do konce října.

Vyjednávání o navýšení peněz na dopravní stavby před týdnem skončilo úspěchem, tvrdil ministr dopravy Vladimír Kremlík...

Stát dá v roce 2020 na dopravní stavby o pět miliard více, než plánoval

6. MÍSTO: Obchvat Plzně na dálnici D5 (Plzeňský kraj) - Poslední 3,5 km dlouhý...

Stát v příštím roce vynaloží na dopravní stavby 87 miliard korun, o pět miliard více, než původně plánoval. O další...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz