Diskuze

Železniční koridory budou hotové v roce 2020. Budějovice napojí obří tunel

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce mít tranzitní koridory a důležité železniční uzly dostavěné do roku 2020. Tehdy totiž skončí následující programovací období Evropské unie. Bude na to potřeba několik desítek miliard korun. Pro nákladní dopravu by se měly kromě koridorů zmodernizovat další klíčové tahy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LB

No, hlavně by se měly dokončit do té míry, aby se prodloužily úseky, na nichž je opravdu možno jet 160km/h a dále, aby se nikde nemuselo zpomalovat na méně, než tak 110-120 /stanice samozřejmě nepočítám :-P/. Pak bychom se divili, jak moc se to cestování zrychlilo a možná, že by se zjistilo, že VRT nepotřebujeme vůbec..

0 1
možnosti
Foto

J23i67ř73í 55E74r10b79e29n

9. 10. 2013 20:19

Pro rychlost 160 musíš mít tu trať dost brutálně zabezpečenou, odstraněním všech úrovňových přejezdů počínaje, přes dost náročnější zabzař, fyzickou izolaci od okolní zástavby atd., až se skoro dostaneš na stavební náročnost VRT - akorát že pořád budeš v té staré stopě a budeš se na ní muset vyhýbat courákům a nákladním vlakům. To už je snazší tu VRT vybudovat a původní trať nechat pomalejšímu provozu, který se snad nepodaří vymýtit (a že se o to některé odbory dopravy krajských úřadů snaží).

2 2
možnosti
KH

není tu někde v Čechách malý tunel..... že by se mohlo zavzpomínat na straé dobré časy, kdy se tu ještě tunelovalo jen tak, pro radost...

0 0
možnosti
FN

12 miliard Kč. To je 100 milionů jízdenek autobusem (bez daně) z Prahy do Budějovic. Vlak přepraví dejme tomu na té trase 10 tisíc lidí denně. Kdyby 10% z každé jízdenky (což stejně nepůjde) šlo na splátku tunelu, tak je návratnost kupeckým počtem přes 300 let. Ale reálně se to nikdy nesplatí. Pouze to zvýší dluh české republiky a úroky, které česká republika splácí. A jestli na to půjdou peníze z EU, které jsme do EU odevzdali,  tak pak to potvrzuje slova V.Klause, že je třeba EU zrušit nebo vystoupit.

1 14
možnosti
FN

Navíc se dá i zpochybnit, jestli všichni cestující platí. Spousty z nich jsou rodinní příslušníci nádražáků a ti mají režijku. Důchodci, děti a studenti platí jiné sazby.

1 7
možnosti
ZW

Ano. O tom, že to bude skutečně obří tunel, vcelku nikdo nepochybuje.

1 6
možnosti
AK

Jsme v čechách ne? Každá státní stavba je tunel.

0 4
možnosti