- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pochvala janu Sůrovi. Dobrá práce, vytáhnout z MD ta čísla!
(Ta spekulativní a reálně vpodstatě neexistující suma 600 milionů odhadu od konkurenta ČD, který má veškerou motivaci to hodně nadsazovat tam sice trčí dost neorganicky, ale už jsem si trochu zvykl. )
Není to bohužel chyba ČD a osttaních dopravců provozující dopravu dle závazkových smluv. Ještě cca před 3 lety byly dotace do žákovského a studentdkého jízdného zcela konkrétní, protože dopravci zádali zpětně a předávali MD a krajům data o prodaných žákovských jízdenkách. Zajémavé by tedy bylo porovnat data před 3 lety a také úvaha co tato změna komu přinesla.
V minulém článku se hovořilo o celkové výši kompenzací 236 milionů. Opravdu má cenu se vzrušovat kvůli takovým drobným, když jinde tečou miliardy?
Je celkem jednoduché prodávat, když prodáváte pod cenou a stát vám zbytek doplatí.
Nepochopil. Stát nutí dopravce, poskytovat studentům slevy. A za tohle nucení jim pak vyplatí kompenzaci.
Když je lidi s nárokem na slevy využívají nejvíce, tak čemu se článek diví...???
.
Nebo že by to byla odpověď na prohlášení Jančury v médiích a Idnes obhajuje vládu tak, aby to vypadalo, že vláda vlastně neruší dotace a slevy, ale jen přestává podporovat soukromé firmy...???
Kdo umí, umí, za pokus to vždy stojí žádat o dotace, škoda, že já to neumím ale nelze se divit, že i dotacím odzvonilo.
To nejsou dotace. Stát pouze doplatil cenový rozdíl mezi obyčejnou jízdenkou a jízdenkou se slevou.
Asi hlavní věc je fakt, že ministerstvo dopravy zruší dotované jízdné studentům...je třeba si uvědomit, že všem bez rozdílu zda studují VŠ,ŠŠ, gymnázium či učební obor. Peníze, které budou touto cestou v mnoha domácnostech chybět, budou domácnosti někde požadovat, takže lze předpokládat, že v dohledné době se nějaký podobný příspěvek zase objeví. Možná bude adresnější a méně zneužitelný. Je pravdou, že studentské jízdné se v hojné míře zneužívá.
Peníze které stát dával na proplácení jízdného se vybral z daní. Daně platí lidi.. tzn opět je to (trochu neférově) zařízené tak že všichni (bez ohledu na to jestli o službu stojí nebo ne) musí platit aby někteří (ti co studují) měli výhody.
1)Silně pochybuji že je SA největším příjemcem. Tipl bych si že někdo si pohrál s tím co počítat a ne, aby ČD vyšli lépe.
2) Schází mi tu vyjádření managementu SA, zda jsou pro dotace či ne. Je pravděpodobné, že SA bude pro zrušení dotací pro všechny a tím narovnání trhu.
A já bych řekl,že ten název STUDENT agency nebude jen tak pro nic za nic...
A sákryš...to je překvápko...takže kdyby nedostával dotaci,tak si nemůže dovolit takové ceny ?Ono totiž naftě a elektrice je jedno,jestli veze studenta,nebo ne...stojí furt stejně.Pokud SA se specializuje svými cenami na studenty je to právě z důvodu možných dotací...
Jste ekonomický genius. Kdyby tohle věděl Žaluda, tak jsou ČD vysmáté.
Jinými slovy, soukromník přepravil více studentů než ČD.
Tak pokud má student možnost si vybrat, tak se nedivím, že nepoužije ČD.