- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Federální letecký úřad (FAA) vypracoval analýzu, která varovala před dalšími fatálními nehodami těchto strojů, informoval o tom deník The Wall Street Journal. Ty by se podle dokumentu mohly bez konstrukčních změn stát jedním z nejvíce k nehodám náchylným dopravním letadlům za celá desetiletí. Z dokumentu vyplývá, že bez úprav systému MCAS, který automaticky vyrovnával převažování letadla a stál za oběma nehodami strojů MAX, by hrozily podobné havárie průměrně každé dva až tři roky. Při odhadované životnosti flotily až 45 let by to znamenalo zhruba dalších 15 stejně fatálních nehod. Tohle číslo by bylo podle Alana Diehla, bývalého úředníka FAA a Pentagonu pro bezpečnost letectví, "v moderním světě letectví neakceptovatelné". Zdroj: https://byznys.ihned.cz/c1-66695180-v-usa-zatim-nebudou-moci-letat-stroje-737-max-boeing-proto-zvazuje-ze-model-prestane-vyrabet
Přání je jedna věc, realita druhá. Neumím si představit, jaké by musely být splněny podmínky, aby to letadlo znovu mohlo do vzduchu. Principiálně je špatné čistě konstrukční nedostatky napravovat použitím nějakého softwarového a kwazi technického řešení. Pod to se nikdo nepodepíše.
Oni totiz vyskakuji neustale nove zavady. Staci sledovat zahranicni tisk kde se o tom pise trochu vice. Spousta pilotu z ruznych spolecnosti uz avizovala ze do toho nesednou. Tenhle stroj pokud pujde znovu do vzuchu bude dnes a denne kazdou sekundou pod drobnohledem a nepretzitym dozorem a sebemensi zavada ktera by mohla mit vliv na bezpecnost je posle do vecnych lovist.
Stejně už by do toho nikdo nechtěl sednout.
IMHO jde o to, ze ted jich maji neprodanych "na sklade" uz moc. V okamziku, kdy je dostanou do vzduchu a daji dobrou cenu, tak se prodavat budou a vyrobu dalsich zase spusti.
Pokud neprijde dalsi prusvih.
Doufam, ze cela ta kauza nakonec Boeing nepolozi. Protoze z hlediska trhu a konkurence je vzdycky lepsi, kdyz jsou natrhu dva velci playeri nez jenom jeden.
Přesně tak. Airbus již nyní nestíhá a Boeing je na trhu potřeba jako sůl. A to nejsem jejich nějaký fanoušek. Ale konstatuji holý fakt.
Co umřel Willy Messerschmidt, tak to jde s US leteckým průmyslem z kopce.
Jestli ono by se spíš nevyplatilo vykašlat se na pochybné požadavky zelené lobby a soustředit se hlavně na bezpečnost.
... a ty co mají vyrobené, po přestříkání názvu z 737 Max na 737 max, od nich, za 1,- USD/ks, odkoupí "renomovaná" aerolinka Smartwings, protože jejích piloti neřeší nějaké předpisy, ba ani jeden porouchaný motor...doletí se vším...
Zrovna Smartwings dost na Maxy doplatil. A i ten zmiňovaný případ souvisí právě s tím, že kvůli odstavení Maxů neměli stroje, kterými by nahradili další výpadek.