Diskuze

Boeing zvažuje zastavení výroby 737 Max, návrat letounů je v nedohlednu

Společnost Boeing zvažuje, že produkci problémových letounů 737 MAX omezí nebo úplně zastaví. Důvodem je nejistota ohledně data, kdy se její stroje budou moci vrátit na oblohu. Další osud letadel je jedním z hlavních témat dvoudenního zasedání vedení firmy, které začalo v neděli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Federální letecký úřad (FAA) vypracoval analýzu, která varovala před dalšími fatálními nehodami těchto strojů, informoval o tom deník The Wall Street Journal. Ty by se podle dokumentu mohly bez konstrukčních změn stát jedním z nejvíce k nehodám náchylným dopravním letadlům za celá desetiletí. Z dokumentu vyplývá, že bez úprav systému MCAS, který automaticky vyrovnával převažování letadla a stál za oběma nehodami strojů MAX, by hrozily podobné havárie průměrně každé dva až tři roky. Při odhadované životnosti flotily až 45 let by to znamenalo zhruba dalších 15 stejně fatálních nehod. Tohle číslo by bylo podle Alana Diehla, bývalého úředníka FAA a Pentagonu pro bezpečnost letectví, "v moderním světě letectví neakceptovatelné". Zdroj: https://byznys.ihned.cz/c1-66695180-v-usa-zatim-nebudou-moci-letat-stroje-737-max-boeing-proto-zvazuje-ze-model-prestane-vyrabet

0 0
možnosti

Přání je jedna věc, realita druhá. Neumím si představit, jaké by musely být splněny podmínky, aby to letadlo znovu mohlo do vzduchu. Principiálně je špatné čistě konstrukční nedostatky napravovat použitím nějakého softwarového a kwazi technického řešení. Pod to se nikdo nepodepíše.

0 0
možnosti

Oni totiz vyskakuji neustale nove zavady. Staci sledovat zahranicni tisk kde se o tom pise trochu vice. Spousta pilotu z ruznych spolecnosti uz avizovala ze do toho nesednou. Tenhle stroj pokud pujde znovu do vzuchu bude dnes a denne kazdou sekundou pod drobnohledem a nepretzitym dozorem a sebemensi zavada ktera by mohla mit vliv na bezpecnost je posle do vecnych lovist.

1 0
možnosti

Stejně už by do toho nikdo nechtěl sednout.RvRvRv

1 0
možnosti

IMHO jde o to, ze ted jich maji neprodanych "na sklade" uz moc. V okamziku, kdy je dostanou do vzduchu a daji dobrou cenu, tak se prodavat budou a vyrobu dalsich zase spusti.

Pokud neprijde dalsi prusvih.

0 0
možnosti

P90e49t19r 90P29a19u47l86u25s

16. 12. 2019 16:26

Lidi se s tim budou uz bat litat.

2 0
možnosti

J35a70n 48K75o74l62a92r

16. 12. 2019 13:01

Doufam, ze cela ta kauza nakonec Boeing nepolozi. Protoze z hlediska trhu a konkurence je vzdycky lepsi, kdyz jsou natrhu dva velci playeri nez jenom jeden.

4 0
možnosti

J15a81n 54C56e26p27e40k

16. 12. 2019 16:29

Přesně tak. Airbus již nyní nestíhá a Boeing je na trhu potřeba jako sůl. A to nejsem jejich nějaký fanoušek. Ale konstatuji holý fakt.

1 0
možnosti

P72e22t74r 17V73e96s13e90l65ý

16. 12. 2019 13:01

Co umřel Willy Messerschmidt, tak to jde s US leteckým průmyslem z kopce.

0 2
možnosti

J48a26n 83K26o94l25a46r

16. 12. 2019 13:03

*Messerschmitt ....

0 0
možnosti

Jestli ono by se spíš nevyplatilo vykašlat se na pochybné požadavky zelené lobby a soustředit se hlavně na bezpečnost.

0 1
možnosti

To co většina věděla už dávno ....

0 0
možnosti

J22a45r50o 83S33i68m32o

16. 12. 2019 12:49

... a ty co mají vyrobené, po přestříkání názvu z 737 Max na 737 max, od nich, za 1,- USD/ks, odkoupí "renomovaná" aerolinka Smartwings, protože jejích piloti neřeší nějaké předpisy, ba ani jeden porouchaný motor...doletí se vším...!!;-D

0 2
možnosti

Zrovna Smartwings dost na Maxy doplatil. A i ten zmiňovaný případ souvisí právě s tím, že kvůli odstavení Maxů neměli stroje, kterými by nahradili další výpadek.

5 0
možnosti