Diskuze
Bárta chce stopnout dotace expresních vlaků EuroCity a InterCity
Děkujeme za pochopení.
p555
priplatky
tak zase budou nejakou dobu (nez nastoupi adekvatni konkurence) priplatky za lepsi vlaky... alespon neboudoou prilis narvane.... jak onehda odkudsi z Ostravy, kdyz i v jednicce jsem se musel probojovavat na zachod...
davidh2002@volny.cz
Žaluda
se Žaludou - megazlodějem - ještě někdo počítá?
nicolas.tesla
Naše vlaky jsou tragédie
Líbí se mi věta: "Vlaky EuroCity a InterCity jsou komfortnější než klasické rychlíky".
EC a IC vagony jsou totiz spis standardni, za to rychlikove, kde je vzdy ta cervena kozenka, tak ty jsou davno za zenitem. Je to hruza ze takove vagony jeste muzou jezdit.
Jedine komfortnejsi vagony co tu jezdi jsou ty nemecke a slovenske.
Ten kdo porad rika, ze kdyby se lidi chovali pekne k tem vagonum, tak by byly peknejsi, tak aspon z velke casti keca. Protoze vagon, ktery ma 20-30let a je sem tam uklizen homeopatickym mnozstvim cisticich prostredku, nemuze po tolika letech prioste vypadat pekne.
nicolas.tesla
Re: Naše vlaky jsou tragédie
Skoro kazdou nedeli zazivam to, ze ac jedu rychlikem nebo EC/IC (Hranice-Praha), tak vzdy je vlak narvany k prasknuti a lidi stoji v ulicce ze se neda dostat ani na wc.
Nechapu proc CD nemuzou pridat vagony navic, nebo nepocitaji ze v tyto dny jezdi na tomto smeru vic lidi.
Poslednim hrebickem do spokojenosti je to, ze z Polska nebo slovenska prijede vlak s 5-10minutovym zpozdenim. Je to tak skoro pokazde. Asi jednou za rok se to nestane. A vlak behem trasy Ostrava-Hranice ziska 30-40minut zpozdeni. Chapu ze musi poustet ty co neprijeli se zpozdenim, tak ale sakra kdyz je to tak uz nekolik let, neda se to promitnout do jizdniho radu?
Karel Infeld Prácheňský, osobně
...
Úbytek v řádu procent? Já bych na jejich místě tak klidný nebyl, vzhledem k tomu, jak jsou vlaky mezi Prahou a Ostravou pravidelně narvané k prasknutí...
lucky_24
Re: ...
Ale jo, budou to jen procenta. Pokud RegioJet dodrží to, že stejně jako v autobuse bude i ve vlaku jízdenka na místo a neměl by nikdo stát. Pak to s kapacitou 250 lidí na spoj při celkovém počtu lidí až tak velký číslo neudělá a budou to jen ty procenta.
Kylchap
Ministr Skřehota
již ukázal, že dopravě rozumí jako koza petrželi. Funguje metodou pokus - omyl. Sice ze stavebních firem vydyndal pár drobných, ale jinak vše při starém.
Úsměvné bylo zastavení železničních staveb. Pak mu docvaklo, že za náhradní autobusovou dopravu se zbytečně utratí spoustu peněz.
Zrušení podpory EC a IC bude mít za následek jejich omezení téměř k nule. Cestovní doba vymetacích rychlíků je mnohem delší a bude to mít za následek dramatický pokles cestujících. Kdy to Skřehotovi docvakne?
Jančura nakoupil lokomotivy za stovky milionů, další miliony spolknou předělávky. Vagony také nejsou za hubičku. Může se to Jančurovi vrátit?
Jančura je jenom bílý kůň ovládaný cizími společnostmi, které si dělají zálusk na výdělečnou dotovanou dopravu.
tnx
Re: Ministr Skřehota
Teda takovou snusku nesmyslu jsem uz dlouho necetl. EC a IC jezdi na nejziskovejsich tratich. Ty vlaky si na sebe proste musi vydelat sami. Neni jediny duvod, proc by mel stat z nasich dani platit tuto dopravu, kdyz navic dotace omezuji konkurenci. A hlavne ta posledni veta, to je unikum. Jak si muze delat spolecnosti ovladajici Jancuru zalusk na vydelecnou dotovanou dopravu, kdyz se dostanou jen tam, kde se dotace zrusi? Proste skoda mluvit.
politicky nekorektní trolejbus
Věci veřejné nemusím,ale p. Bártovi fandím
Konečně je na ministerstvu skutečný manager, který věci rozumí.
Stopnout dotace EC/IC vlakům je rozumné, nechápu, proč vůbec někoho napadlo je před dvěma lety ( ?) je na tyto vlaky začít poskytovat. Zároveň totiž byl zrušen 60ti korunový příplatek na tyto vlaky. Následkem čehož byl smysl těchto spojů postaven na hlavu, ECčkem začali jezdit všichni a to se dostalo kvalitativně na úroveň obyčejného rychlíku.
Za časů připlatku se mi nikdy nestalo, že by ECčko v Třebové bylo narvané po střechu a byl to slušný konfortní vlak ( v rámci možností ČD) pro lidi ochotné si připlatit za to, že nebudou v kupé sedět s dělnasama v montérkách, školním zájezdem uřvaných puber´táků a fůrou různých individuí( nic proti dělnasům, ale ECčko opravdu není vlak pro přepravu dělníků do práce a čundráků s usárnama,
Doufám, že ČD po odebrání dotací opět zavedou na EC/IC onen příplatek.
A osobně bych obnovil i třetí třídu, vagónů zvané dobytčáky mají dráhy nadbytek, stačí do nich dát lavice.
tarten
Re: Věci veřejné nemusím,ale p. Bártovi fandím
Dotace na EC měly bezpochyby ten smysl, že jich mohlo jezdit víc, a přibrzdilo to nežádoucí hromadné přesedání do aut. Zrušení dotací znamená samozřejmě méně EC (přinejmenším brzy ráno, pozdě večer a o víkendech), a více lidí v autech, pokud ty zaniklé nenahradí "dotované" expresy.
Jinak co se týče třetí třídy, podle mě se nikam dávat dřevěné lavice nemusí. To co je v motoráčkách 810 (to jsou ty, co o nich Jančura prohlásil, že by je na zanikajících lokálkách odkoupil) by se klidně za 3. třídu 21. století mohlo prohlásit z fleku.
stev
S Jančurou bych se bál o život.
Přece jen je to v železniční dopravě firma zcela bez zkušeností. Případná nehoda ve 160 km/hod. rychlosti byť i poloprázdného vlaku by měla fatální následky.
Majkyho_pupik
Re: S Jančurou bych se bál o život.
tak evidentne ve svem prispevku lzete...
Rudý přízrak fights for freedom
CD jsou statni firma
a je tedy na statu jak s ni hospodari, pokud je chce stat dotovat, tak at si. Ale nechapu proc by mel stat dotovat soukrome dopravce.
Mithrandir
Re: CD jsou statni firma
Sorry, ale zda se ze tomu vubec nerozumite.
CD jsou soukroma firma jako kazda jina, s majoritnim vlastnikem statem.
Stat nemuze dotovat jednu spolecnost na ukor jinych, to by byla nedovolena statni podpora. Vsichni maji pravo se utkat za rovnych podminek a vytvorit konkurencni prostredi, ve kterym pujde cena dolu a kvalita sluzeb nahoru a vsichni na tom vydelame.
Nektere (vetsina) regionalnich trati je a vzdy bude ztratova a proto je stat dotuje, pokud bude vetsi konkurence, samozrejme trat dostane ten dopravce, ktery nabidne nejnizsi cenu (bude pozadovat nejnizsi dotace), az doted prakticky monopol CD nenutil CD aby sli s cenou dolu na realnou cenu.
certik_bertik
hmm
jestlipak jsou ČD vůbec takovou konkurenci schopni ustát
tarten
Re: hmm
Zatím bez potíží, devět párů expresů nebo malé regionální tratě - to ještě nic není. Pozoruhodné to bude, až jestli se RegioJetu podaří vyrůst do větších objemů. Ale na to by potřeboval stovky miliard investic. Takže to bude spíš nějaký větší zahraniční dopravce.
MIR80
Skrty
Podle tech skrtu na vsech frontach zacinam nabyvat dojem, ze cely statni establishment je neskutecne nabobtnaly moloch, u ktereho jiz dochazi ke stavu, ze veskere vybrane penize od danovych poplatniku spotrebuje jen na udrzbu vlastniho zivota, aniz by cokoliv vyprodukoval.
A Vy pane Barto, byste s temi skrty mohl zacit u sebe. jako sluzebni auto nafasujete fabii, do prace budete jezdit SAM a za SVE, kafe, cocku a burta si taky zvladnete uvarit sam a chleba prodavaji nakrajeny v supermarketu.
stefi_ul
Re: Skrty
No stacilo by misto pracujicich propustit par uredniku... na draze hodnoty tvori jen ti, co neco delaji venku, pripadne prodavaji listky a tak. Jenze maji nad sebou tolik lidi, ze je to neskutecne.
To ale plati o vsech slozkach. Policii, Hasicich... No a pak tu mame jeste ty ministerstva ze :-)
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....