Autobusů z Prahy do Londýna přibývá. Navzdory desetkrát delší cestě

  12:46aktualizováno  12:46
Až šest párů přímých autobusů bude během léta jezdit mezi Prahou a Londýnem. Pomalejšímu spojení po silnici se daří i přesto, že nabídka letů mezi Českem a Londýnem letos dál roste.

(ilustrační snímek) | foto: PLP Architecture

Po RegioJetu a slovenských dopravcích Interbus a Britannia Connections začal na začátku května dvakrát denně jezdit mezi Prahou a Londýnem také německý Flixbus. Dvacetihodinovou cestu bez přestupu nabízí od 39 eur, tedy zhruba tisíce korun. Jeden spoj odjíždí těsně před půlnocí, druhý ve 13:15. Autobus staví ještě v několika německých městech a Bruselu.

Na první pohled nedává spojení do Londýna po zemi příliš smysl vzhledem ke konkurenci letadel. Britská metropole je bezkonkurenčně nejčastějším cílem cestujících z Letiště Václava Havla. Přímý, zhruba dvouhodinový let mezi Prahou a čtyřmi londýnskými letišti nabízí pět dopravců: British Airways, easyJet, Wizz Air, Travel Service a Ryanair.

Poslední dvě jmenované společnosti navíc letos rozšiřují svoji nabídku. Celkem je přes letní sezónu v nabídce třináct párů letů mezi oběma městy. K tomu ještě Ryanair nabízí spojení z Brna a Ostravy, Wizz Air z Brna. Ceny zpátečních letenek lze přitom bez zavazadel při troše štěstí pořídit do dvou tisíc korun, tedy často i levněji než autobus.

Někteří cestují se bojí létat, argumentují dopravci

Autobusoví dopravci ale tvrdí, že mají zákazníky, pro které cesta vyjde levněji a výhodněji než letadlem. „Cesta je sice delší, ale jezdíme z centra do centra. Eliminuje to čas, který musí lidé strávit cestou mezi centry obou měst a letišti,“ říká Nina Göbbelová z tiskového oddělení FlixBusu.

Zmiňuje také možnost zrušení jízdenky zdarma patnáct minut před odjezdem či wifi na palubě. Podstatnou výhodou je možnost přepravy tří kusů zavazadel zdarma, ta jsou u aerolinek patřičně zpoplatněna.

Podobné výhody vidí v cestě autobusem i Aleš Ondrůj, mluvčí RegioJetu, který přes sezonu jezdi mezi oběma městy s jedním spojem bez zastávky a druhým „zastávkovým“ v Bruselu a Lucemburku.

„Je také řada cestujících, kteří preferují autobus před leteckou dopravou i třeba z důvodů, že se bojí létat nebo mají strach, že by pro ně bylo složité zorientovat se v letištních terminálech a ve specifikách letecké dopravy,“ říká Ondrůj. Linka má podle něj stabilní, mírně rostoucí počet cestujících.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Rozkazy od Pamely přímo do ucha. Tak se pracuje ve skladu Albertu

V distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové využívají technologii...

Po distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové se pohybují lidé se sluchátky s mikrofonem. Po skladu se...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Další z rubriky

Poslanci kývli na elektronické dálniční známky, odmítli je zdražit

Chorvatská elektronická dálniční známka

Poslanci kývli na elektronické dálniční známky od roku 2021 a zároveň odmítli návrh poslance ANO Martina Kolovratníka,...

Nové mýto vynese 12 miliard ročně, říká Kremlík. Exprovozovatel dál protestuje

Ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík (vpravo) a generální ředitel...

Stát chce v rámci nového mýtného systému vybrat okolo 12 miliard korun ročně, z toho 1,5 miliardy na nově zpoplatněných...

British Airways ruší lety do Káhiry. Dokud si nebudou jisti bezpečností

Ilustrační snímek

Britské aerolinky British Airways ruší počínaje sobotou na sedm dní všechny své lety do egyptské Káhiry. Letecká...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz