Jde o motorové jednotky 628, které provozovaly donedávna právě Deutsche Bahn. V Česku ponesou označení 845. Jde o vozy, které se vyráběly v letech 1986-1996. "Je to aktivita našeho a britského vedení Arrivy. Deutsche Bahn je sice vlastníkem Arrivy, ale o tomto ani neví," upřesňuje jednatel Arriva vlaky Jaroslav Richter.
"Máme jich deset, aby bylo možné soupravy zdvojovat, případně i ztrojovat," řekl Richter. Vozy prochází částečnou "revitalizací" interiéru, tu provádí šumperská společnost Pars nova. Vlaky o víkendu poprvé představila Arriva v Česku při prezentační jízdě na trati z Mostu do Moldavy.
Start nového dopravce je prakticky jistý, firma si už závazně objednala kapacitu na trati u Správy železniční dopravní cesty. V plánu má ještě další prezentační jízdy na některých regionálních tratích.
Arriva mezi Benešovem a Kralupy nad Vltavou vypraví osmnáct párů spěšných vlaků. Ty na trati doplní servis Českých drah, soupeřit budou hlavně s jejich příměstskými jednotkami CityElefant. Arriva bude jezdit bez dotací. Vlaky budou zajíždět na pražské Masarykovo nádraží, netradičně pojedou z Hostivaře přes Malešice.
Podle Richtera jedná firma o zavedení integrovaného tarifu Ropid, firma současně bude mít svůj ceník. Nemá se příliš lišit od tarifu Českých drah.