Ministerstvo dopravce vyřadilo, protože nedodal potřebné osvědčení o vzdělání u jednoho zaměstnance vedení. Podmínkou bylo, aby měli patřičnou odbornost minimálně dva manažeři.
"Jsme přesvědčeni, že jsme všechno doložili. Budeme se odvolávat a pokusíme se právními kroky dostat zpět do soutěže," řekl iDNES.cz jednatel Arrivy Jaroslav Richter. Ministerstvo podle něj už před několika měsíci požádalo Arrivu o dovysvětlení nabídky. Poté, co dopravce vyhověl, ale už žádná další připomínka ze strany státu nepřišla.
V soutěži musí být minimálně dva uchazeči, tím druhým vedle Arrivy je RegioJet. Pokud Arriva neuspěje s odvoláním, bude muset stát tendr zrušit a opakovat. "Nejde odhadnout, v jakém termínu by se soutěž opakovala. Stále to však bude první trať v pořadí, která se bude soutěžit," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. RegioJet se nechtěl k vyřazení konkurence vyjadřovat. "Počkáme, jak se situace vyvine," řekl mluvčí Aleš Ondrůj.
Soutěž na rychlíky měla být pilotním projektem otevírání železnice soukromým dopravcům. Zatím mají České dráhy konkurenci jen na trati mezi Prahou a Ostravou, tam však jezdí bez dotací.
Z dříve zveřejněných informací MF DNES vyplynulo, že RegioJet nabídl na první soutěžené trati lepší cenu než Arriva, to by však nemuselo být rozhodující. Do tendru se naopak nepřihlásily České dráhy (čtěte RegioJet nabídl lepší cenu).
Pokud se soutěž bude opakovat, Arriva se zúčastní znovu, ale s jinou nabídkou. "Nikdy nelze dát stejnou nabídku dvakrát. Bude určitě odlišná i podle toho, jak se vyvíjí trh," dodal manažer Arrivy. Britský dopravce nikdy neprozradil, jaké typy vlaků by na trať nasadil.