Výběr z bankomatu Živnobanky přišel minulý týden draho.

Výběr z bankomatu Živnobanky přišel minulý týden draho. | foto: Profimedia.cz

Živnobanka strhla lidem vybrané peníze dvakrát

  • 24
Chyba v počítačovém systému připravila o peníze stovky klientů Živnostenské banky, kteří minulý a předminulý týden vybírali z jejích bankomatů. Peněžní ústav odečetl držitelům karet Visa čerpaný obnos dvakrát.

Poškozených jsou stovky. Banka peníze postupně vrací, přesto někteří klienti čekali na nápravu téměř dva týdny.

Na problém upozornil Vlastimil Netušil z Teplic. Z bankomatu přímo u pobočky Živnostenské banky v Teplicích vybral 12. října sedm a půl tisíce korun.

"Když po pěti dnech manželka zjišťovala, zda se výběr již odečetl z účtu, byla zaskočená. Dozvěděla se, že toho 12. října se z účtu odečetlo dalších sedm a půl tisíce. Tato transakce byla vedena jako výběr na přepážce v bance. Strhli nám i poplatek za výběr. Jenže my jsme v bance vůbec nebyli,“ říká Netušil, který se druhým výběrem dokonce dostal do minusu.

A to přesto, že to jeho účet nemá vůbec umožnit. Vedení banky o problému s dvojitým odečtením peněz ví a prý ho už vyřešilo. "Nastal při úpravě informačních technologií," uvedl mluvčí Živnostenské banky Tomáš Pavlík.

"Potíže jsme měli v období zhruba od 11. nebo 12. října do 17. až 18. října. Týkalo se to části našich klientů, konkrétně držitelů karet Visa, při transakcích pouze přes bankomat Živnostenské banky,“ dodal.

,