Diskuze

V Česku by mohl jezdit soukromý rychlík

V Česku by mohl začít jezdit vůbec první soukromý rychlíkový spoj. S rychlíkem by velmi ráda jezdila mezinárodní firma Connex, jenže ministerstvo dopravy zatím s povolením váhá. Lidé by se přitom dočkali neobvyklého komfortu. Šlo by totiž o jednu z nejmodernějších německých rychlíkových souprav.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vlado99

12. 5. 2005 7:38
Connex 2
Prostě řečeno, panu Moravčíkovi můžeme věřit asi jako panu Řádkovi řediteli ČSAD Liberec, že když do Liberce začne jezdit Hotliner a Student Agency, že na to cestující doplatí (Skutečnost, jezdíme busem za polovinu, ČSAD koupilo nové autobusy, jezdí stevardka, Praha-Liberec cca 30 min interval atd.). Cestující na tom bezvýhradně výrazně vydělali. A nyní Connex. Jízdní řád byl navržen v taktu 2 hodiny, jízdní doba Pardubice - Liberec 2,5 hodiny (ČD 2:58-3:02hod.), vozidlo 612 Desiro (ČD 30 let staré vozy), občerstvení ve vlaku. Vypadá to, že dnes už i ministerští úředníci vyznávají teorii, že vlak, ve kterém neplatí režijní jízdenka nemá právo jezdit. A že platící cestující si komfort nezaslouží. Pokud v těchto rychlících nebude platit režijní průkazka, jeho kapacita bude dostatečná i mezi HK a Pardubicemi.
0 0
možnosti

drevak_patlak

12. 5. 2005 10:59
Re: Connex 2
Máte naprostou pravdu, jen některé údaje máte poněkud chybně. Jízdní doba Connex rychlíku se příliš neliší od jízdní doby ČD rychlíku, Pardubice-Liberec těsně pod 3 hodiny. Návrh jízdího řádu je k vidění např. na gvd.kvalitne.cz, trať 030. Na této trati jezdí povětšinou nedávno modernizované motoráky řady 854, ty rozhodně nejsou 30 let staré a dají se řadit mezi kulturní vozidla, popř. motoráky řady 842, ty byly dodávány na přelomu 80. a 90. let, tj. jsou ještě v rámci své řádné životnosti (životnost kolejových vozidel se uvažuje obvykle na 20-30 let). Jiná je situace u přívěsných vozů, ty jsou často i starší...
0 0
možnosti

Vlado99

12. 5. 2005 7:37
Connex
České dráhy jsou jen jedním z dopravců (i když dominantní), stejně jako  Connex, Železnice Desná, Viamont, JHMD,  Chemopetrol a asi 30 dalších. Z tohoto důvodu si ČD nemohou osobovat právo rozhodovat o tom, kdo po kolejích, které Českým drahám nepatří (analogicky nepatří silnice a dálnice ČSAD). K článku bych chtěl ještě říci: 1. Obchodně provozní ředitelství ČD Pardubice bylo zrušeno ke dni 1.1.2005, nechápu, jak se tedy může vyjadřovat ještě v květnu (leda ze spravedlivého záhrobí). 2. Z bodu 1. tedy vyplývá, že pan Moravčík ani nemůže dělat tamtéž náměstka, ani cokoliv jiného. 3. Pan Moravčík byl přetransformován (dostal jinou trafiku) a to funkci vedoucího Regionálního centra osobní přepravy Českých drah pro kraj Královehradecký. 4. Pan Moravčík, z hlediska vedoucího pracovníka ČD nemůže říkat ani nic jiného, jinak přijde o chleba. Proč byl novináři dotázán, je mi záhadou.
Prostě řečeno, panu Moravčík
0 0
možnosti

Jirka

11. 5. 2005 19:58
ČD
Podle mě je l zamyšlení, jak se nějaký předtavitel osobní přepravy ČD v Hradeckém kraji může vyjadřovat k věci jiného dopravce tím, že poukazuje na nedostatečnou kapacitu vozidla.Jak může vědět, že tam těch jednotech nebude jezdit víc spřažených?Co je mu do toho?Vyjadřuje se Kaufland k tomu, že třeba Globus objednal málo rohlíků?! Holt představitelé ČD jsou zoufalí z toho, že si "nějakej"Connex dovoluje lízt na "jejich" tratě
0 0
možnosti

Hradecký

11. 5. 2005 14:39
podpora rychlíku Connex
Děkejme vše aby  provoz Cponnexu byl zahájen, je to nejlepší reklama pro získání alespoň části cestujících na železnici, ať ji již provozuje kdokli.
Názor na kapacitu je zcestný, stáčí se podívat za hranice - jednak to řeší nabídka dostatečného taktu dopravy a jednak možnost jednoduchého systému zvojení soupav    na zatíženém úseku.
0 0
možnosti

mpixel

11. 5. 2005 11:52
Dělal jsem u ČD
Musim říci že v prvním mém zaměstnání jsem dělal u ČD. A takovej bordel co tam je to si nikdo ani představit nedokáže. Socialismus v pokročilé fázi. Jakákoliv snaha něco zlepšit a kalit zatuchlé vody se trestá.
0 0
možnosti

Franta

11. 5. 2005 11:56
Re: Dělal jsem u ČD
Mohu potvrdit kupříkladu na opravu nějakého zařízení v nějakých Brdech kde dávají kočky dobrou noc vyjedou tři pohotovostní auta najednou aby zjistili že jsou příčinou vyhozené pojistky a všichni si dobře nakoupili v pracovní době v okolních městech.
0 0
možnosti

JPNB

11. 5. 2005 11:16
Je v návrhu
Vlaky Conexu mezi Pardubicemi a Zittau jsou v návrhu JŘ o tom jestli pojedou de fakto rozhodne m. dopravy které je objedná a zaplatí.Conex si trasu vlaku neobjednává u ČD,ale u SŽDC stejně jako ČD.ČD pro SŽDC zajištují provoz po tratích. Pro neznalé a zejména novináře SŽDC Správa železniční dopravní cesty(patří ji koleje)ČD dopravce,dvě zcela samostatné společnosti. Bohužel návch zákona  (celkem logický a asi i spravný),aby pod SŽDC patřili i výpravčí a další zaměstnaci podílející se na provozu,byl politicky neprůchodný,což je chyby na kterou se bude ještě dlouho doplácet.
0 0
možnosti

ouagadougou

11. 5. 2005 12:03
Re: Je v návrhu
to jsem taky nepochopil - jsem pro to, aby se dopravní cesta a dopravce absolutně oddělili. proběhne to někdy v budoucnu...
0 0
možnosti

Donnn

11. 5. 2005 10:38
A proč chtěj jen rychklík?
Proč nechtěj i obyčejný osobáky? Protože na nich se nedá vydělat.
0 0
možnosti

blablabala

11. 5. 2005 10:40
Re: A proč chtěj jen rychklík?
Přečti si článek ještě jednou a pozorně: "Zatím Connex provozuje osobní vlak na úseku Liberec ...."
0 0
možnosti

Gor

11. 5. 2005 10:26
Komfort...
Tak jestli je Desiro komfortni, tak ja snim hrabe. Pokud vim, jedna se o trat 030 na ktere jezdi motorove vozy rady 842 a 854, ktere jsou rozteci sedadel a pohodlim sedadel zcela jiste mnohem vhodnejsi na dalkovou prepravu.
0 0
možnosti

ouagadougou

11. 5. 2005 11:06
Re: Komfort...
ať to povolí a rozdíl v komfortu posoudí sami cestující.
0 0
možnosti

drevak_patlak

11. 5. 2005 10:17
Nejmodernější souprava...
Connex provozuje svoje vlaky s vozidly Desiro, které byly vzvinuté primárně pro regionální dopravu. O nejmodernější rychlíkové soupravě bych proto mírně pochyboval, cesta z Hradce do Berlína v tom také nebude nic extra. Objektivně je ale třeba dodat, že tato souprava bude určitě představovat zlepšení proti současným vlakům, které nabízí ČD... Problém je, že kapacita dráhy není neomezená. Nejlepší by asi bylo, aby vedle sebe mohly jezdit jak Connex, tak ČD. Kapacita 120 lidí (která se mimochodem využije maximálně v pátek a v neděli, pravda, pak to bývá zase málo) by pak stačila a alespoň by se vidělo, kdo to umí lépe a s kým chtějí cestující jezdit.
0 0
možnosti

navsteva

11. 5. 2005 10:11
Se nedivim ze vahaji
To se nedivim ze vahaji. Rychle by se totiz ukazalo, ze se da provozovat kvalitni zeleznice na moderni urovni a za mnohem mene penez nez to predvadi CD.
A co by potom delali takovi Dusci a jini, kdyz by se ukazalo ze pro CD staci polovina penez, ze misto 35.000 zamestancu staci na celou republiku 15.000 apod.
0 0
možnosti