Reklama Kandidát Wal-Mart nedopadla nejlépe.

Reklama Kandidát Wal-Mart nedopadla nejlépe. | foto: Profimedia.cz

Trapasem roku vyhlásila CNN kampaň Wal-Martu

  • 20
Redakce americké televize CNN posedmé vybírala nejhloupější události světa byznysu za uplynulý rok. Tentokrát se absolutním vítězem stal obchodní řetězec Wal-Mart. Ten se pokusil vylepšit svůj obrázek u veřejnosti rozsáhlou kampaní, výsledek byl ale tragický.

Wal-Mart si najal PR firmu Edelman, která přišla s opravdu originálním řešením. Kampaň pod názvem Kandidát Wal-Mart představila obchodní síť jako politika.

Kandidát Wal-Mart se obracel na zákazníky v duchu předvolebních reklam. Firma tak vyhlašovala hesla, která měla prezentovat její nejnovější plány - například zaměstnanecké výhody, otevírání nových obchodů nebo údajně zajímavé ceny bio potravin.

Obliba politiků je ale zřejmě na celém světě podobná. Výsledek se tedy dostavil, ovšem ne ten zamýšlený. Do konce roku zaznamenal Wal-Mart první čtvrtletní propad zisku za posledních deset let, prodejny vykazovaly pokles tržeb i v předvánoční sezóně, připomíná CNN.

Mezi trapasy roku se ocitl i počin aerolinií Northwest. Ta propouštěným zaměstnancům rozdala letáčky s radami, jak ušetřit. Mezi doporučeními bylo i občasné prohrábnutí odpadkových košů nebo výroba kočičí podestýlky ze starých novin. - více zde

V kategorii odstrašujících případů péče o zákazníky zvítězila kabelová společnost Comcast. Její servisní pracovník usnul při rutinní opravě u jednoho z klientů doma. Zákazník ho natočil a klip putoval po internetu. - video najdete zde

Za vztah k vlastním zaměstnancům ocenila CNN obchodníka s elektronikou RadioShack. Ta rozdala výpovědi 400 pracovníků lakonickým e-mailem. „Probíhá redukce počtu zaměstnanců. Bohužel vaše pozice je jedna z těch, které se ruší.“

Kompletní přehled 101 největších trapasů za rok 2006 najdete zde