- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Protože sleva se počítá z té nejdražší obyčejné jízdenky ale nejlevnější možná jízdenka (kterou není provblém sehnat jde o 5 minut při registraci) je jen o 9 korun dražší, čili ztrátu má 9 korun ale účtovat státu bude 180kč.
mě těch 9 korun rozdílu nevytrhne (studetnskou slevu počítá z plné ceny, ale nejlevnější lístek s kreditovou jízdenkou stojí jen o 9 korun víc) ale jinak at si trhnou nohou s nějákým omezováním slev, už tak je směšné že mají studenti slevu jenom na trasu do školy a ne o prázdninách (ve všech zemích okolo mají slevu plošně).
Když jsou ty kompenzace zahrnuty v dotacích tak by neměly být vyšší než samotné dotace ačkoliv tam ten systém asi bude dost podivný.
Tím že přibyl dopravce nepřibude cestujících studentů a pravděpodobně ani důchodců.
že dotování čehokoliv je naprostá zhovadilost a nakonec to stojí více než kdyby se nedotovalo.Jen to křiví trh - čehokoliv nejen dopravy
Ale doteď platil stát ČD dotace za prokázané ztráty na jednotlivých tratích (částí těch ztrát byly i slevy pro studenty, důchodce apod.). Nyní stát bude proplácet jen tyto slevy, nikoli případné ztráty vznikající z jiných důvodů. Jak tedy může nově proplácet více než dříve? Jediný možný důvod je ten, že trať Ostrava-Praha byla pro ČD dříve zisková, resp. si nechala proplácet vyšší dotace než kolik činili ztráty - v obou případech by se tímto měly neprodleně zabývat útvary policie řešící finanční kriminalitu!
Stát nemůže dávat dvě dotace
http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Ekonomika+a+finance/Dopravci/Pro_dopravce.htm
ČD dostávaly kompenzace na žákovské jízdné taky. V tom nebude rozdíl žádný, studenti se změnou dopravce nenamnoží. Úspora je neproplácení ziskových spojů k plnému jízdnému.
Dotace bych zrušil všude tam, kde lze jezdit na vlastní triko (Praha-Brno, Praha-Liberec,...) a k tomu místo dotací černé díry by měl stát platit na stavbu železnic stejnou částku, jako na dálnice.
ČD jezdí ve veřejným zájmu, nemohou dostat ztrátu za studenta, Jančra může
http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Ekonomika+a+finance/Dopravci/Pro_dopravce.htm
zaměstnávají tolik nepotřebných lidí a nejsou ani schopni poskytovat informace. Na co tedy mají tiskové mluvčí, když poskytují pouze informaci, že ze zákona ji nemohou poskytnout.
Ten, kdo tady straší s monopolem v dopravě, ať si najde ve slovníku slova auto, autobus. V naprosté většině mají dráhy konkurenci na silnici, v určitých případech i ve vzduchu.
Vy jste ale komik, letěl jste někdy letadlem nějakou krátkou?
, ale kompenzace slevy jízdného (a ČD na trati Praha - Ostrava také). Takže jeho hlavní argument není lež, ale peníze se zavedením konkurence neušetří.
Trochu mi to připomíná radio Jerevan: tretěj mirovoj vojny ně budět, no budět takaja borba za mir, čto kameň na kameni ně ostanětsa.
Jaktože se peníze neušetří?
Se zavedením RegioJetu začalo jezdit z Prahy do Ostravy více studentů, než dříve? Ti studenti dříve chodili pěšky?
Stát nikde netvrdil, že zavedením konkurence nebude proplácet slevy všem. Ušetří ale jinde a to tam, kde se nehraje o slevu 100 -300 korun, ale stovky miliónů. Ale hlavně, že v nadpisu to budí dojem, že stát nic neušetří. A to nehovořím o vyšší kvalitě cestování, která zdravá konkurence do stojatých vod přivádí. Nevím, ale asi autor článku nepatří do renovované redakce, pokud ji za ní lze považovat iDnes.cz, problematice zjevně příliš nerozumí, přesto redakce tento text pustí ven. Je to profesionální? Kromě toho se lze ptát, co to je ušetřit? Jen z krátkodobého či i z dlouhodobého horizontu? Já vím, v Česku je zvykem vše počítat do příští výplaty, země bez vize a dlouhodobých cílů, ale přesto zamysleme se trochu zevrubněji až zase budeme psát nadpis článku, že stát zavedením konkurence ČD neušetří.
http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Ekonomika+a+finance/Dopravci/Pro_dopravce.htm
Nedovedu pochopit jak stát může podnikatelskému subjektu něco dotovat. Já kupříkladu vlakem nejezdím a to hlavně z toho důvodu kam jezdím, vlaky nejedou. Proč mi stát nedotuje provoz auta, nebo nedotuje leteckou nebo autobusovou dopravu, nemyslím tím dělnické a žákovské spoje.
Leteckou dopravu stát dotuje. Neplatí totiž (většinou) DPH z letenek ani spotřební daň z paliva, jako kdokoliv jiný, co si palivo koupí (motorista, traktorista, železniční dopravce, ...).
Když se podíváte do statistické ročenky ČSÚ a pronásobíte to, jedná se o částku cca 10 miliard ročně ...