- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nechteli byste v redakci psat cislovky jako v cesku?nebo ted je in pouzivat oddelovac tisicu stejny jako desetinny?:)
Předně pochvala za úsek Teplitz-Dresden, povedená komunikace.
Ale jaktože německá část vyšla na kilometru o 27% levněji, i když stavba byla z obou stran srovnatelná, co se týče počtu tunelů, mostů, značení apod.? Za kolik dělá český asfaltér a za kolik německý?
Kolik si veme do kapsy český úředník a kolik německý
Dodnes nechápu, co to za projektanta navrhl obchvat Olomouce. Několik mostů hned za sebou, při cestě od Brna souběžné dva pruhy na Mohelnici i na Lipník. Na druhé straně hlavní tah na Prostějov - Lipník sveden do jednoho pruhu a následné dvojí připojení. Prostě hrůza. Vůbec se nedivím, že jsou ty dálnice tak drahé, když tam naprojektují tolik zbytečných mostů, křížení a souběžných tahů.
Tyhle ceníky jsou obvykle zcela k h*vnu. Taky máme "ceník" (měrné náklady), ale ten obvykle reflektuje dobu minimálně 2 roky nazpátek, a pak koukáte jak vyorané myši na cenu z projektu, která je o 30% vyšší, než se předpokládalo. To, že se konečné nabídky pohybují v rozmězí +-2%, na to už jsem si taky zvykl. Firmy sice své nabídky do výběru předkládají na základě "slepého" projektu, který dostanou k dispozici (projekt bez uvedených cen), ale obvykle se nějak proflákne nebo co, za kolik to má jako být... a na tuhle cenu +-prd přijdou i nabídky. Jinak se mi nechce věřit, že by v takovém bysnysu bylo možný se víceméně formou odborného odhadu (protože nikdo nemůže mít šajn, kolik to nakonec bude přesně stát) trefit s tak ukrutnou přesností, aby všechny nabídky přišly v tam mizivém rozstřelu...
Položky v ceníku vychází z vysoutěžených cen za zakázky v uplynulých několika letech? To se ale nemůžeme divit, že ty ceny sou vysoké, když se vychází z předražených cen z dob minulých.
nazdar.
DD-Dave