Show Česko Slovensko má talent na Primě

Show Česko Slovensko má talent na Primě | foto: TV Prima

Soutěžemi talentů zahájily televize bitvu o zdražení reklamy

  • 67
České televize si po hubených letech brousí zuby na tučnější zisky z reklamy. Po dvou letech reklamních slev, které si vynutila hospodářská krize, stanice chystají zdražení. Právě proto se nyní předhánějí s novými programy, aby mohly uzavřít co nejlepší "nekrizové" kontrakty s velkými inzerenty.

Kdo své televizi vydělá víc? Sarkastický porotce Jan Kraus, či nekompromisní Palo Habera? Na televizních obrazovkách se rozhořela bitva mezi show Česko Slovensko má talent na Primě a Talentmania na Nově.

Tato přestřelka podobných taháků nedělního hlavního času zatím vychází lépe pro Primu. Tuto neděli ji sledovalo v průměru 1,1 milionu lidí ve věkové skupině 15 let a více. Pořad TV Nova o 200 tisíc méně.

Za půlminutový reklamní spot v tomto čase zaplatí zájemce dle ceníků až na dvě stě tisíc korun, reálně o pár desítek tisíc méně. Obě televize totiž stále operují se slevami, což se výrazněji projevuje u TV Prima. Už příští rok by však obě televize mohly opět na ceny přitlačit bez ohledu na to, jak dopadne souboj talentů.

Čím více lidí ke svému programu na podzim natáhnou, tím také lepší kontrakt mohou dohodnout. Mediální agentury zatím neoficiálně čekají nárůst cen od pěti do 10 procent. U Novy se čeká na rozhodnutí vedení společnosti, ani Prima detaily prozrazovat nechce. Obě se ale shodnou - krize je za námi, ceny reklamy vzrostou.

"TV Prima vychází ze situace na trhu, který jde evidentně nahoru. Vycházíme z obsazenosti reklamního času a poptávky klientů. To nás vede k závěru zvýšit cenu reklamy," říká Jana Kocová, mluvčí TV Prima. Stejně situaci vidí i dočasný šéf TV Nova David Stogel.

Lidé z mediálních agentur, kteří reklamu v médiích pro firmy nakupují, čekají, že na oko se nová obchodní pravidla měnit nemusí, televize jen přestanou nabízet slevy a speciální nabídky, kterými se snažily reklamu v hubených letech rozhýbat.

"Samotné ceníky mohou zůstat stejné, ale reálně půjde o zdražení. Desetiprocentní nárůst cen je reálný," myslí si Martina Říhová, šéfka mediální agentury Starcom MediaVest.

Firmy se na apetit televizí dívají tradičně s úzkostí. "Případné zvýšení cen reklamy by mohlo ještě více oddálit zotavení trhu, působilo by na ekonomiku kontraproduktivně," myslí si Jaroslava Haid-Járková, generální ředitelka společnosti Henkel ČR.