Martin Hildemann a Ivan Kopřiva byli hosty iDNES.cz

Martin Hildemann a Ivan Kopřiva byli hosty iDNES.cz

Šéfové Many: Před 15 lety stál průměrný nákup stovku

  • 3
V prvním českém supermarketu Mana, který otevřel v Jihlavě před 15 lety, utratili lidé za jeden nákup průměrně sto korun a prodejnám říkali Máňa. V online rozhovoru se čtenáři to prozradili první manažer Many Martin Hildemann a obchodní ředitel Aholdu Ivan Kopřiva.

Čtenáři se zajímali jak o historii společnosti Ahold, které první supermarket v Československu patřil, tak i o strategii a novinky.

Martin Hildemann a Ivan Kopřiva například vysvětlili, jak vznikl název Mana.

O OTEVŘENÍ PRVNÍHO SUPERMARKETU ČTĚTE ZDE

"O názvu se vedly dlouhé diskuze. Svůj názor uplatňovali jak marketingoví odborníci, tak psychologové. Název Mana měl evokovat božský pokrm, v lidových rčeních se jedná o něco vynikajícího, výjimečného, lahodného. V naší české interpretaci ji zákazníci překřtili na Máňu, což je "dobrá žena ze sousedství," vysvětlili Hildemann a Kopřiva.

Čtenáře Jana Ambrože zase zajímalo, jestli Ahold nechystá prodej potravin přes internet. "Jsme především maloobchodník s potravinami a internetová forma obchodu s čerstvými potravinami není příliš častá," odpověděli šéfové.

Martin Hildemann a Ivan Kopřiva vysvětlili čtenářům i to, jak probíhala privatizace prodejen. "V první fázi byly veškeré prodejny pronajímány. A rozhodnutí o počtu prodejen záviselo na rozhodnutí okresních privatizačních komisí. Teprve v druhém období po roce 95 začala i vlastní výstavba prodejen tzv. na zelené louce," přiblížili vývoj českého trhu první šéfové supermarketu.