Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek | foto: Jan Zátorský, MAFRA

Prodej aut v Česku letos klesl o 14 procent, nakupují je hlavně firmy

  • 5
Prodej osobních aut v Česku se dál propadá. V prvním pololetí klesl o 14 procent na 80 818 vozů, přičemž červnové registrace se propadly dokonce o pětinu. Celkem 62 procent aut nakoupily od ledna do června firmy.

Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda Auto. Její odbyt však poklesl kvůli náběhu výroby nových modelů o 18 procent na 23 826 vozů a tržní podíl se snížil pod 30 procent na 29,5 procenta. Následuje Hyundai s poklesem o pět procent na 8 067 aut a třetí skončil Volkswagen, kterému se snížil odbyt o dvě procenta na 7 670 vozů.

Nejvíce zákazníci kupovali malé a minivozy, které měly téměř čtvrtinový podíl. Následuje nižší střední třída s 23 procenty. Celkem 27 procent vozů bylo v provedení kombi a 19 procent hatchback nebo liftback.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 8 210 vozy, druhá skončila Fabia s 5 430 prodanými vozidly a na třetí místo se dostala letošní novinka Škoda Rapid s 3 417 auty. Následuje Hyundai i30 a VW Golf.

,