Diskuse k článku

Před 14 lety zvítězil VW nad Renaultem

Stačilo možná jen málo a v mladoboleslavském firemním areálu by zněla francouzština. Octavia by místo podvozku z Golfu jezdila na Meganu a koncernová strategie pro Škodu by se vymýšlela v Paříži. Vláda ale v prosinci 1990 nerozhodla pro Renault, ale pro Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pital

Renault
 Co to melete za hovadiny VW jsou normalni skopcacky hovada okradli stat  a delaj  hnusny octavie a fabie ,Renault nabizel tehda vic nez nemci ale vlada rozhodla jinak protoze je lip lezt do zadnice nemcum nez francouzum az bude mit VW takove sportovni vysledky jako Renault tak se muzeme o cem bavit zatim Skoda a VW nic nepredvedli at zije Renault.
0/0
19.8.2005 16:46

Hrustic

Diky bohu ....
Renault je hnus ..... I kdyby tu vyrabeli misto Loganu Lagunu 
0/0
18.5.2005 13:26

jakos

vW versus Renault
Tehdejší rozhodování VW vs. Renault bylo o politice. Technicky i strategicky měl jednoznačně navrch VW. VW přišel s plánem zachovat značku, vyrábět vlastní auta (ikdyž vzhledme ke společné platformě všech v rámci koncernu to dnes může vypadat jinak). Problém byl pouze politický - "znovu nás zaberou Němci". Renault měl trochu jiné představy - levný montážní závod pro východní Evropu (chtěl tady montovat vždy o 1 generaci starší model, tedy v éře Meganu by to byla R19). Pravda, postupem času bychom se možná dostali k něčemu jako Logan, možná by se dnes vyráběl Faforit 3. generace (s dalšími 4 převratnými změnami - např. změna černého čalounění na velmi elegantní světlě šedou a příplatkově možná i koženka a 14-palcová kola). A privatizace do rukou státní automobilky, to asi není také to pravé (to by znamenalo závislost na francouzkých odborářích). Ještě, že to dopadlo takhle a tenkrát bylo dost odvahy jít do toho.
0/0
30.4.2005 7:59

Zwerg

Re: vW versus Renault
Ještě, že to dopadlo takhle a tenkrát bylo dost odvahy jít do toho.
 
To je pravda. Dobře si na vzpomínám, jak tenkrát komunisti vyváděli - německý cizý kapitál, ekonomická okupace Němců, dojde-li ke krizi automobilového průmyslu tak Němci v první řadě zavřou českou Škodovku a své vlastní podniky si budou šetřit,........ Dnes si už na to málokdo vzpomene, bylo by poučné najít tehdejší usnesení, záznamy, ....KSČM.
0/0
30.4.2005 9:36

Onofrey

Re: vW versus Renault
Naprostý  souhlas s  uvedeným a  je  jen  dobře,  že  škodovku  koupil  vW.   V  opačném  případě  bych  měl  sice možná  dnes  na  svého letitého rendíka levnější  náhradní  díly,  ale  jinak... Po  zkušenostech  se  zahraničními  a  nejen fr.  auty  bych  asi  dnes  šel  jedině  do  škodovky.   Montážní  závod  pro  Logany, R19 či  možná Megany  by  byl pro  automobilku Škoda degradací.    Z  odstupem  15  let  to  byl  od  tehdejší  vlády  výborný  tah.
0/0
19.5.2005 8:13

michaelZ

zlatej volkswagen
Jsem hrozně rád, že škodovku koupil zrovna německej výrobce. Představte si, kdyby škodovku koupil renault, pak by tady chtěl vyrábět takový sračky jako je dacia logan. Podívejte se na oktávky nebo superby, sice to nedá srovnat s lexusem, ale rozhodně jsou lepší než nějaký rumunský a franouzský kraksny.  
0/0
27.4.2005 13:09

Vifon

Re: zlatej volkswagen
Rozhodně siu nemyslím, že Logan je sračka, je to pro Rumuny asi to nejlepší na jejich silnice, klidně se tu mohl vyrábět třeba Megane...
0/0
29.4.2005 22:58

dodo

Re: Re: zlatej volkswagen
At ho tu vyrabi, ale ne v automobilce, ktera ma vetsi tradici nez vsechny francouzske automobilky dohromady.
0/0
6.5.2005 0:11

Vifon

Re: Re: Re: zlatej volkswagen
Pánovi zřejmě chybí základní technické vzdělání, takže pro pořádek: Renault první automobil 1899, Citroen 1919, Pahnard 1898, Peugeot už v roce 1905 vyráběl 1200 vozů ročně, De Dion Bouton začali vyrábět auta 1882. První automobil se značkou Škoda vyjel 1925, a i kdybychom počítali Laurin a Klement, tak PRVNÍ vůz vyjel 1905............... Takže kdo má větší tradici?????? Mimochodem vůz President z dílny Ignatze Schustaly v Nesselsdorfu (Kopřivnice) vyjel 1897.
0/0
6.5.2005 15:59

Davča

Re: zlatej volkswagen
shoř, nevíš co meleš, RENCEK FOREVER
0/0
5.5.2005 8:57

poslanec_termit

Re: zlatej volkswagen
Presne tak. Mas pravdu.
0/0
6.5.2005 0:09

LN

Skoda vs. Renault
Mno, nikdo to tady nerekl, ale pokud by Skodovku koupil Renault, dopadlo by to pro Skodu dost blbe. Plan Renaultu byl jasny. V Mlade Boleslavi by se vyrabeli modely od Renaultu a to ze pro zapad pod znackou Renault a oznaceni Skoda by zustalo pouze  pro vychodni  trhy.
 
0/0
24.4.2005 18:47

Mac

Re: Skoda vs. Renault
Něco, jako ten nový společný závod Toyota, Citroen, Peugeot? Na stejných linkách tam ti stejní lidé montují ze stejných součástek identická autíčka, jen na konci výrobní linky na kapotu lepí různé znáčky a názvy.....
0/0
24.4.2005 19:04

honysek

Škoda
Nevím, kdo počítal hodnotu Škody v roce 91 na 800 milionů marek, ale musel to být velký optimista. Koupit 40 let zaostalou fabriku s lidma navyklýma na komunistické manýry - klobouk dolů - tomu říkám odvaha. Výrobní program o ničem (Favorit byl moderní pouze  ve vztahu ke Škodě 120), zkažené jméno, vývoj směřující nikam. Jsem rád, že o ní měl vůbec někdo zájem  a udělal z ní prosperující  továrnu vyrábějící moderní auta. Díky ne bohu, ale v tom případě Volkswagenu.
0/0
23.4.2005 15:18

Mac

Re: Škoda
Souhlasím.
0/0
24.4.2005 19:04

peněz

škoda
Už vidím, jak v 85. mohl někdo čekat konec a těšit se na zahraniční kapitál. Za socialismu ... Nevím přesně, kdy se začal dělat Favorit, ale bylo to pěkně nedostatkové zboží a tak by škodovka měla na hodně let o odbyt vystaráno. Na tehdejší dobu a v rámci RVHP byl favorit něco. Kdyby nepřišel převrat a škodovka nezvyšovala každý týden prodejní cenu o 10 % (vklady v bankách takhle nerostly), za tu cenu kolem 80 tisíc by to ušlo. Ale takhle. Chtěli jste mlhovky či zadní stěrač či jinou než bílou barvu, případně dělená zadní sedadla? Nebyli to schopni s těmahle prkotinama vyrobit, tak vás odsouvali v pořadníku stále níž. Tuhle sprosťárnu jim nikdy nezapomenu -  a jak jim při tom ještě rost hřebínek. Místo za 80 tisíc mě favorit vyšel na 132 tisíc. Byla to vlastně měna. Hotový peníze v rámci "tržního" hospodářství ztratily během několika málo dnů svou cenu.
Kdyby tam byl dneska Renault, jak krásná auta se mohla v Boleslavi vyrábět. Ne takové konzervativní hnusy jako teď.
0/0
20.4.2005 13:47

Renek

Re: škoda
Renaul snad vyrabi krasna auta ? Ty jsi spadl z visne. Thalia nebo novy Megan to je HNUS ktery se jen tak nevidi.
0/0
20.4.2005 20:36

Zwerg

Re: Re: škoda
No, ale Laguna je nádherné auto!
0/0
20.4.2005 20:39

poslanec_termit

Re: Re: Re: škoda
No, Laguna je pekne auto, ale stejne je to francouzsky nespolehlivy smejd
0/0
20.4.2005 22:24

Zwerg

Re: Re: Re: Re: škoda
Máš ty nebo někdo z tvého okolí s  Lagunou nějaké negativní zkušenosti? Jaké? Nebo jenom zase pitomě plácáš, což je u tebe normou, ale v Laguně jsi přitom v životě nikdy ani neseděl. 
0/0
20.4.2005 23:32

chanchez

Re: Re: Re: Re: Re: škoda
Nevím jak ostatní, ale já, negativní skušenosti mám.Měli jsme na firmě tři Laguny a zůstala mám jen jedna.U těch dvou shořelo turbo.A to jsme rozhodně nezanedbávali pravidelný servis.Ba právě naopak.Teď se koupily nový Octavie a zatím spokojenost.
0/0
21.4.2005 13:30

Mac

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda
Lagunu neznám, ale s VW mám osobní zkušenosti velmi negativní. Na Passatu, 1.9tdi, rv 2001 mě odešla při 30 000km váha vzduchu (opraveno v záruce) a  po 75 000km turbo (bohužel už po záruce). Údržbu jsem také nezanedbával. A Škodovka, to je technicky Golfík....
 
Teď mám rok Citroen C5 a zatím bez jediné závady. Uvidím, jestli to vydrží..... 
0/0
23.4.2005 16:26

Mac

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda
Tím škodovkovým Golfíkem myslím samozřejmě Octavii. Superb je prodloužený Passat.
0/0
23.4.2005 16:27

kubisek.no1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda
i 120 je lepší než C5, desing okopčený z USA a to odporný kapalinový odpružení - to způsobuje mořskou nemoc. A když to lověk má tak na každých 100 km ujetých je zhruba počítáno 20 km na ujetí do servisu na odtahovce 
0/0
26.8.2005 7:19

poslanec_termit

Re: Re: Re: Re: Re: škoda
cvergu, neplacam pitome a nevim kde jsi prisel na to, ze ZASE ? To si mne asi z nekym pletes.
V Lagune jsem sedel, nasel jsem v ni asi 1000 km sluzebne pro firmu, pro kterou jsem delal. V Lagune se mi jelo dobre. Ta firma vsak s Lagunou nemela dobre zkusenost, tak ji prodala . Ted maji Octavie a jsou spokojeni.
Dalsi firma, kde jsem delal mela jen Citroeny - oblibena znacka priblbleho sefa - a s temi citrony byly v jednom kuse jen problemy.
Vsichni mi znami, kteri meli francouzske nebo italske auto, tak nadavaji na jejich nespolehlivost.
Sam mam Octavii. Mam v ni nejeto 100.000 km a bez jedine poruchy.
0/0
24.4.2005 3:46

Zwerg

Re: škoda
Jaký byl průměrný plat v dobách před převratem, kdy stál favorit kolem 80 tisíc? Jak dlouho musel průměrný zaměstnanec tehdy na takového Favorita šetřit?
0/0
20.4.2005 20:39

r

Re: škoda
Kdyby tam byl Renault tak se v Mladý Boleslavi už nemontujouš Škody ale Renaulty. Hnus první kategorie.
0/0
26.4.2005 0:10

+ pro VW

Re: škoda
Jen pro info: mam Octavii 6 let a najetych 400 tisíc a na nepatrne opravy funguje bez problémů. TDI motor je proste super. Myslim si , ze neni co dodat.
0/0
30.4.2005 17:05

kubisek.no1

Re: škoda
renault a hezký auto? kdy renault vyrobil auto. zatím se nic takovýho neviděl. Pokusy o auto ano. Dyt to co vyrabi má odpudivý desing, neskutečně příšerný jízdní vlastnosti, technicky silně zastaralé. Proste renault = hodne nepovedenej pokus o autoj
0/0
26.8.2005 7:16

Karel

stačilo málo a...
Stačilo málo a z výrobní linky v Mladé Boleslavi by teď sjížděla Dacia Logan . Zaplaťpánbů za to že vláda vybrala Volkswagen
0/0
20.4.2005 12:01

bubák

Re: stačilo málo a...
stačilo málo a Škodovka by byla na úrovni Mercedesu. Jen pohoupat Gottwalda v 48 na lampě. Promarněná šance.
0/0
20.4.2005 12:29

Atomas

Re: Re: stačilo málo a...
Absolutní souhlas. Až na to nešťastné přirovnání k Mercedesu. Tak bídně by jsme na tom nebyli
0/0
20.4.2005 13:27

Zwerg

Re: Re: stačilo málo a...
A Tatra mohla vyrábět luxusní limuzíny.....
0/0
20.4.2005 20:41

r

Re: Re: Re: stačilo málo a...
To je ale všechno kdyby. O nás vždycky rozhodoval někdo jiný. Před válkou nás hodili Francouzi, Angláni, do křtánu Němcům, po válce si nás rozdělili amíci s rusákama. A dalších x let nás řídili rusové. Kdyby se tohle nikdy nestalo tak tady mohlo být takových firem, nejenom škoda s tatrou. Co taková ČZ nebo Jawa? Strčili by Hondu do kapsy. Mohli jsme být to co jsou dnes Němci. A možná i víc. Stará generace čechů by to někam dotáhla, ne jako ti co jsou tady dnes. Rozkrást nebo rozprodat.
P.S. Můžete mi nadávat jak chcete ale je to tak.
0/0
26.4.2005 0:17

Zwerg

Re: Re: Re: Re: stačilo málo a...
Proč bych ti nadával? Naopak! Máš docela pravdu.
0/0
26.4.2005 0:46

Petr

Re: stačilo málo a...
Jiste a proto je Renault importerem roku, nevim jak Logan, ale Thalia me oslovuje jako "dostupne" auto daleko vic nez Fabie, bylo chybou vyhodit Felicii bez nahrady. Ale jinak je vcelku jedno, zda  z MB vyjizdej auta z jednoho nebo druheho koncernu, tak jako tak by to melo komponenty z neceho jineho, jen by to mozna bylo bezpecnejsi...
0/0
20.4.2005 13:39

Renek

Re: Re: stačilo málo a...
Thalia je opravdovy hnus
0/0
20.4.2005 20:34

Petr

Re: Re: Re: stačilo málo a...
Hmm to ma velkou hodnotu, ten prispevek. Samozrejmne kazdy ma jiny vkus. Ale ja jsem psal o uzitne hodnote vozidla pokud bych chtel psat o tom co vypada hezky, tak urcite si najde kazdy podle vkusu, ale vetsinou si za ten vkus priplati minimalne 100tisic v teto tride a to ja nehodlam delat...
0/0
21.4.2005 10:33

kubisek.no1

Re: Re: stačilo málo a...
renault a  importér roku? kde si to sebral? leda tak že NĚJACÍ BLBCI tahaj tyhle vraky z německa kde se jich všichni zbavujou...
0/0
26.8.2005 7:22

malíř

Re: stačilo málo a...
No to by teda bylo neštěstí ! Jen více takových vozů jako je Logan. Alespon se ztratí ty vraky po tlustejch vepřích a našinec kterej maká rukama se sveze v novém voze.Jestli to půjde takhle dál tak Renault získá velké procento na našem trhu a ještě ušetřil 15 miliard.
0/0
20.4.2005 20:49

Wolf

Re: Re: stačilo málo a...
Hele, nestras,ja si myslim,ze Renault se moc nerozmachne :o) Starsi modely mi neco rikaly,ale todle je hnus velebnosti :o) A jestli sis nekdy prohlizel podvozek MeganScenic, tak to snade delali v JZD na kolene
0/0
21.4.2005 0:55

Najdete na iDNES.cz