Prazdroj podraží o korunu

  • 7
Největší pivovar v zemi, plzeňský Prazdroj, zdražuje. Asi nejznámější české pivo, dvanáctka Pilsner Urquell, tak například podraží v sudové variantě o jednu korunu na půllitr. Desítka Gambrinus půjde nahoru o šedesát haléřů.

Nejméně se růst cen dotkne značky Velkopovický Kozel -  tady ceny stoupnou jen o dvacet haléřů.

"Zvýšení cen vstupuje v platnost od 1. listopadu letošního roku. Je výsledkem důkladné analýzy situace na trhu s pivem v České republice - reagujeme na pohyb cen energií, pohonných hmot a některých surovin," vysvětlil mluvčí plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin.

Frisco se drží
Změna se týká všech značek z portfolia Plzeňského Prazdroje s výjimkou nízkoalkoholického sladového nápoje Frisco.

Cena piva v lahvích a plechovkách je tedy od listopadu pro zákazníky Plzeňského Prazdroje v průměru o 2,5 procenta vyšší, cena piva v sudech a cisternách se zvyšuje v průměru o pět procent.

Ceny se letos měnily dvakrát
Plzeňský Prazdroj měnil ceny pro zákazníky letos dvakrát: poprvé s účinností od března letošního roku. Poté ještě v květnu promítl do cen účtovaných zákazníkům snížení sazby DPH ze 22 procent na 19 procent.

Plzeňský Prazdroj je největším českým producentem piva s celkovým výstavem více než devět milionů hektolitrů ročně. Spolu se slovenskou akciovou společností Pivovar Šariš, dvojkou na slovenském trhu, tvoří Plzeňský Prazdroj jednu skupinu, nejvýznamnější subjekt pivovarnického průmyslu ve střední Evropě.

Je součástí SABMiller, druhé největší světové pivovarnické společnosti. Hlavními značkami Plzeňského Prazdroje jsou Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel.