Čeští medailisté mohou z Londýna „vytěžit“ až miliony ročně

  15:42aktualizováno  15:42
Čeští sportovci, kteří uspěli na olympiádě v Londýně, si výrazně vylepšili image a posílili tak marketingový potenciál. Pokud ho úspěšně využijí, mohou si díky reklamě přijít až na několik milionů korun ročně, říká šéf Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.

Oštěpařka Barbora Špotáková. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

"Známé jméno a dobrý výsledek, což je případ například Báry Špotákové, je dobrým předpokladem k tomu, že se příběh sportovce bude dál rozvíjet a bude ještě více zajímavější pro sponzory," míní Brabec.

Základem úspěchu podle něj ale bude, aby si sportovec najal kvalitního manažera, který za něj s firmami vyjedná co nejvýhodnější podmínky. "Nejlepší z nich mohou počítat s ročním příjmem v násobku milionů korun," míní Brabec.

Zlatí Češi obrazem

Čeští sportovci v soutěžích pod pěti kruhy v Londýně vybojovali celkem deset medailí, čtyři zlaté, tři stříbrné a tři bronzové. Mají tak za sebou nejlepší olympijské hry za posledních 16 let. Jasně překonali Peking, Atény, Sydney i ty nejoptimističtější předpovědi. Lépe dopadla v samostatné historii České republiky pouze olympiáda v Atlantě v roce 1996, kde měli Češi o jeden bronz víc.

Zlatou pečeť olympiádě v Londýně dali oštěpařka Barbora Špotáková se skifařkou Miroslavou Knapkovou, moderním pětibojařem Davidem Svobodou a bikerem Jaroslavem Kulhavým. Stříbro vyjeli skifař Ondřej Synek, kajakář Vavřinec Hradilek a ve Wimbledonu uspěly tenistky Andrea Hlaváčková a Lucie Hradecká. Bronz mají překážkářka Zuzana Hejnová, kajakáři Daniel Havel, Lukáš Trefil, Josef Dostál, Jan Štěrba a střelkyně Adéla Sýkorová.

Sportovci musí umět upoutat svým příběhem

Šanci na úspěch v reklamní branži mají podle Brabce všichni čeští medailisté. Důležité však bude, aby médiím a veřejnosti nabídli zajímavý příběh a uměli s ním dlouhodobě pracovat. "O sportovci se zkrátka musí hodně mluvit a psát," podotkl reklamní odborník.

Olympijská medaile ovšem není nutným předpokladem k získání příjmů z reklamy. "Nechci napovídat, ale klasickým příkladem je Štěpánka Hilgertová. Má dlouhodobě dobrou formu a je to příjemná dáma. Někdo může na olympiádě skončit čtvrtý, ale v srdcích lidí zůstává na prvním místě," míní Brabec.

Čeští sportovci už svět reklamy poznali. Například Aleš Valenta, který na olympiádě v Salt Lake City vyhrál zlato v akrobatickém lyžování, vzápětí podepsal několik velkých smluv. Do portfolia jeho sponzorů se zařadila automobilka, distributor žvýkaček, mobilní operátor a velký výrobce sportovního zboží.

Zkušenosti s reklamou má také olympijská vítězka z Turína Kateřina Neumannová, která v minulosti spolupracovala s telekomunikačními společnostmi a podepsala smlouvu na propagaci margarínu. Účinkovala také v reklamě na zubní pastu. Hilgertovou mohli lidé už dříve vidět v reklamě na čokoládovou pomazánku a stala se i tváří jedné pojišťovny. Sportovci díky příjmům z reklamy financují svoji přípravu a vytvářejí si finanční rezervy na dobu, kdy ukončí sportovní kariéru.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Multimilionářem přes noc. Šťastlivec vyhrál ve sportce čtvrt miliardy korun

Ve Sportce ve středečním losování padla druhá nejvyšší výhra v historii této hry. Sázející ze Středočeského kraje...

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

Granko slaví 40 let. Jak dnes vypadá holčička z obalu?

Před čtyřiceti lety přivedla maminka Veroniku Fojtů do ateliéru, kde vznikla fotka na obal krabice kakaa. Tehdy...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

KALKULAČKA: Spočítejte si, jak čerpat navýšený rodičovský příspěvek

Tisíce rodičů s malými dětmi počítají, jak vytěžit co nejvíc z navýšení rodičovského příspěvku o 80 tisíc korun. Kdo...

Premium

Svěřenské fondy lze využít i ve sporu o dědictví, říká advokát Svejkovský

Počet svěřenských fondů stoupá. Do konce roku by jich v Česku měly být až tři tisíce. „Většinou přicházejí lidé, kteří...

Neextra nepanenské. Každý třetí olivový olej klame, zjistila inspekce

Státní zemědělská a potravinářská inspekce ve čtvrtek zveřejnila výsledky své kontroly olivových olejů. Pro výrobce...

Více masa i vajec. Nákupní košíky jsou po 30 letech od sametu plnější

Ve srovnání s rokem 1989 si dnes Češi za průměrnou mzdu koupí několikanásobný objem základních potravin. Výrazně více...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz