Kontejnerový terminál v Třebové roste, mohl by dát práci stovkám lidí

  18:11aktualizováno  18:11
Kontejnerový terminál v České Třebové hodlá pražská firma Metrans výrazně rozšiřovat. A dokonce chce do města v budoucnu přemístit své sídlo. Práci v ní najde 600 lidí, k dalším 1 400 místům pomůže.

Vznikající obří terminál společnosti Metrans v České Třebové. | foto: archiv firmy Metrans

Vlečka, vagóny, kontejnery, jeřáby a jeřábové dráhy, zpevněné plochy, unikátní software. To vše tvoří nejmodernější kontejnerový terminál v České republice, který byl na počátku roku dostavěn v České Třebové.

Firma chce však v místě kdysi proslulého železničního uzlu přikupovat další pozemky, přemístit tam své sídlo a stát se největším zaměstnavatelem ve třetím největším městě Pardubického kraje.

"Česká Třebová je ideální místo pro sídlo nadnárodního koncernu. Celkem bychom předpokládali zaměstnanost během následujících deseti let zhruba v dvojnásobku počtu současně zaměstnaných v našem závodu v Dunajské Stredě, tedy 600 lidí přímo a 1400 v návazných činnostech," uvedl generální ředitel společnosti Metrans Jiří Samek.

V České Třebové plánuje Metrans vybudovat řídící centrum, které postupně převezme řadu činností z Prahy a bude řídit dopravu po celé Evropě.

Další investice bude trojnásobná

"Když Metrans vytváří tolik pracovních míst, děláme všechno pro to, aby se firma rozvíjela. Díky ní se hlásí i další firmy, které chtějí v České Třebové investovat a přinášejí další pracovní příležitosti," řekl českotřebovský starosta Jaroslav Zedník.

Město chce zajistit ze svých prostředků výstavbu infrastruktury pro podniky, tipuje už také parcely, kde by mohlo vyrůst až sto nových domů. Přibýt by mohlo podle radnice do města několik tisíc nových obyvatel.

První etapa stála Metrans téměř 18 milionů eur, z toho dotace byly 2,7 milionů eur z evropského programu na podporu revitalizace vleček. Celková hodnota plánované investice by mohla dosáhnout až trojnásobku. Díky ní vznikne depo, neboli technické zázemí pro opravu vagonů, lokomotiv a kontejnerů a dispečerské pracoviště centrálního řízení kontejnerů ve střední Evropě.

Zatím stačí jen 60 lidí, ale jejich počet poroste

Zatím se obří vlakové překladiště nákladních kontejnerů rozbíhá. "Dnešní kapacita kolem 24 vlaků denně i při nainstalovaní plánovaného čtvrtého jeřábu by mohla být nedostatečná, a proto bychom rádi využili prostorové možnosti rozšíření o další modul. Území k tomu potřebné by bylo přibližně 10 hektarů. Část již vlastníme a věříme, že se nám podaří získat nevyužívané plochy od dosavadních vlastníků," řekl Jiří Samek.

Nyní zaměstnává Metrans přímo šedesát lidí, v průběhu jednoho roku předpokládá zdvojnásobení počtu zaměstnanců v podniku a rovněž v návazných službách.

Vedení Metransu doufá, že mu podaří své představy uskutečnit v průběhu pěti let. Zatím ho trochu zaskočila přetíženost hlavního koridoru, kdy na trati mezi Prahou a Českou Třebovou je ve dne každou hodinu vypravováno v průměru sedm rychlíků, které spolu s příměstskou dopravou v době výluk úplně vytlačily nákladní dopravu do nočních hodin.

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Cibule z konce světa. České řetězce ji vozí 18 000 km z Nového Zélandu

Cibule z konce světa. Řetězce nakupují zeleninu až na Novém Zélandu.

Cibule z Řecka, Egypta, ale i z Nového Zélandu, nejvzdálenější země na planetě od České republiky. Tuzemské řetězce...

Další z rubriky

Studentské koleje jdou na dračku. Výstavba láká developery

DOMEQ - společné prostory 2

Ceny bytů v Česku narazily na strop, takže někteří realitní investoři pokukují po jiných příležitostech, jak by své...

Výdaje na varroázu rostou, loni dosáhly 30 milionů. Včely ale umírají dál

Včela medonosná (28. února 2019)

Boj proti kleštíkovi včelímu, který je schopen přes zimu zlikvidovat celé včelstvo, čím dál víc vysává dotace pro...

Uvnitř reaktoru. Podívali jsme se do srdce Temelína během výměny paliva

Reaktor po výměně části paliva.

Jaderná elektrárna Temelín patří k nejhlídanějším objektům v zemi. A přímo do jejího srdce, k reaktoru, nemůže každý....

Najdete na iDNES.cz