Obchody většinou ubírají z cen alespoň třetinu, výjimkou nebývá ani 70procentní sleva.
Více se však dá ušetřit až v dalších vlnách slev, kdy už však bývá ve výprodejích menší výběr. Jak dlouho budou slevy trvat, záleží především na zájmu zákazníků.
„Očekáváme, že třeba v prodejně na Václavském náměstí v Praze budeme mít vyprodáno do týdne, jinde to může trvat déle,“ říká jednatel oděvního řetězce New Yorker Jaroslav Mašek.
Firma dává do výprodeje celý svůj sortiment, jinde jsou skromnější. „Řádově se jedná o stovky položek,“ vypočítává mluvčí Teska Jana Matoušková.
Nejlepší nabídky z letákůNakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz. |
Tesco chce zákazníky oslovit hlavně výprodejem vlastní oděvní kolekce Cherokee. Podle Matouškové jim díky této značce bude moci nabídnout více trendy oblečení než v předchozích letech. V průběhu léta pak Tesco sníží ceny i u dalších výrobků, především pro sport, kempink a volný čas.
Další velký řetězec Hypernova zahajuje výprodeje už ve středu. Jeho specifikem je rozmísťování zlevňovaného zboží podle toho, kolik stojí. V jednom regále tak vedle sebe najdete různé výrobky, které spojuje stejná cena.
„Zákazníci také jednoduše poznají výprodejové položky díky tomu, že jejich cena bude končit osmičkou,“ uvedla manažerka prodejen Jitka Potluková.
Do výprodeje jdou i čeští fotbalisté
Letošní slevy se od těch loňských příliš neliší, rozdíly je třeba hledat spíše u jednotlivých obchodů. „Specifický je termín, začali jsme tentokrát o něco dřív,“ řekla Pavla Pirklová z oděvních obchodů Reserved. Ceny tam snížili už 7. června.
Prodejny C&A zase potěší fotbalové fanoušky. Ti, které už přebolelo zklamání z vyřazení českého týmu na mistrovství světa, zde najdou ve slevě zboží s tematikou české reprezentace.
„Museli jsme jít s cenou dolů, poté co Češi vypadli o ně rapidně poklesl zájem,“ vysvětluje ředitel prodejen C&A Aleš Drábek.
Zatímco české dresy už musely zlevnit, výrobky, o které je stále velký zájem, si svou cenu ještě nějaký čas podrží. „Nyní jdou dolů hlavně halenky a trička, třeba s plavkami ale ještě počkáme,“ prozrazuje Drábek.
Firmy dobře vědí, jaké zboží už leží na prodejnách příliš dlouho – ve sledování jeho pohybu jim pomáhají také důmyslné počítačové programy. „Konečné slovo má ale vždycky člověk,“ dodává Drábek.