Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Analytici: Automobilky musí zlepšit vývoj a cílit na Východ, nebo skončí

Evropské automobilky bojují o přežití. Továren je moc a kupujících málo. Prodeje klesají už šestý rok a i když se mají příští rok zvednout, lepší ekonomickou situaci dokáží využít jen některé. Kdo nezacílí na východní trhy a nezlepší vývoj, v oboru dlouho nezůstane. Jisto nemají ani čeští výrobci, říkají analytici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

M46i66l17a42n 15V74á43c71h56a

15. 9. 2013 13:12

Články s tématem automobilové výroby jsou převážně zajímavé, ale naprosto je překonává ilustrační foto, které je tak atraktivní a je vidět tak často, že pokud se na sebe podívají ty dvě ženy, tak již oběma samotným to musí být protivné! ;-D

0 1
možnosti
JK

Nazdárek lidikčy :-)

Trh s auty v EU je plně nasycený a o dalším zvyšování prodejů aut nemůže být ani reč! Není to jenom o ceně aut, ale taky o kvalitní infratruktuře a ceně benzínu. V EU máme cenu benzínu vysokou a daněnou, pro snížení spotřeby, hold se tím snižuje i prodej aut, protože se nevyplatí. Taky se mi zdá, že těch aut ve městěch prostě, už jezdí moc a doprava je často ucpaná. Takže prodejnost aut se, už zvyšovat nebude a počet aut na silnicích v EU zustane konstantní, nebo respektive bude mírně klesat a obsazenost aut se bude zvyšovat.Očekávám, že někteří výrobci automabilů prostě na starém kontinentě zkrachují!

Lidi nebojte se podobný scenář bych čekal i ostatních částech světa, okorát se zpožděním co týka starého kontinentu. Prostě večný růst prodeje automobilů je neudržitelný a každý oblast světa se zastaví na určité hranici.

Pro EU bych čekal 11 - 12 mil. aut ročně, USA 19 - 20 mil aut ročně. Čína s Indií je pro mě záhadou, trh s auty zatím roste, ale může je čekat velmi nemilé překvapení a prudkým poklesem prodejů.

S pozdravem!

0 0
možnosti
KJ

nasycený ? divný že furt vyrábíme přez 400 aut za směnu tedy přez 1200 za 3 směny a chtěj ještě zvišovat takže nevim jestli je přeplněn o tom dost pochybuji

0 1
možnosti
Foto

Na základě minulých prognoz a zelených eurokomisařů automobilky vyvíjely a výsledek vidíme ... 4 kola, volant, půl tuny kovu a malolitrážní vysokootáčkový motor s neznámou životností, to vše ve velkých sériích a přesto za vysokou cenu ... chápu, že 200000 Kč je psychologická hranice, ale za malé městské vozítka cena musí být cena poloviční a dle toho se musí vyvíjet i ceny větších aut ... pak se bude vyrábět i prodávat bez šrotovného či orientace na východ, který si jen tak mezi námi doveze více aut z dálného východu. Když se prosadí odstranění cel na straně Číny na dovoz aut, bude ještě v Evropě nedostatek výrobních kapacit, ale to by politici, kteří tohle vyjednávají nesměli být uplacení a trvat na reciprocitě ... vy cla na auta, my cla na elektro, boty, hadry ...

2 1
možnosti
MK

Boty  hadry se z ciny moc nevozi (jen par top produktu, zbytek se dela jinde), navic vyrobni naklady jsou zanedbatelne ve vztahu k vysledne cene, drtiva vetsina ceny texitilu jde obchodnikum a firma ktera vlastni znacku, vyvoj apod - tem co to sijou jdejen maly zlomek, tzn clo by muselo byt ve stovkach procent aby melo vubec nejaky vyznamejsi vliv na cenu). U elektroniky je to pravda slozitejsi.....

0 0
možnosti
JN

A opravdu vyrobci nemaji zadny prostor jit s cenou dolu?

Jsme sice laik, ale opravdu jsou vyrobni naklady mezi jednotlivymi motory tak velke, ze i vysledny prodejni rozdil je tak velky?

(zvlast, kdyz casto je objem motoru stejny, ale lisi se jen vykon).

Nebo to znamena, ze nejlevnejsi auta s nizkym vykonem jsou dotovana vyrobcem a ten se pak namasti na autech s vysokym vykonem?

0 1
možnosti
MK

No tak motory se stejnym objemem ale ruznym vykonem casto nejsou stejne (jen s jinym nacipovanim) i kdyz se to tak na prvni pohled zna. Jinak ale samozrejme maji automobilky z vyssich motorizaci vetsi vyvar. Cena je ale nastavena umerne poptavce. zkratka kdyz na nejakem modelu vydela automobilka 50 tisic na kusu, tak kdyby sla s marzi na 25 tisic, tak bych tech aut musela prodat dvojnasobek aby byla na stejnem vysledku (zjednodusene receno) a to se s pravdepodobnosti hranicici s jistotou nepodari. (velky rozdil v marzi udela totiz jen maly rozdil v cene).

0 0
možnosti
VJ

Automobilky by se měly hlavně vzepřít a začít dělat opět automobily pro zákazníky a ne pro komisaře EU.

6 0
možnosti
FL

Hezké jak se plnilo co říkali analytici v r.2008 - šrotovné pomůže jen krátkodobě a problém s malým odbytem jen přesune do budoucna, tak to teď máme. Nechci malovat čerta, ale až Sobotka zvedne minimální mzdu, sníží to konkurenceschopnost automobilek, které se pozavírají. To bude najednou lidí na podpoře a nárůst voličů levice s argumentem "zlí kapitalisti nás vyhodili" ;-D

1 1
možnosti
JS

My jsme žádné šrotovné nedávaly , ale vytáhlo nás od propasti .Protože tu dobu pamatuji , tak pul roku prakticky nebylo co dělat (dodavatel aut) .Propustili se mraky lidí ,ale stejně to nepomohlo , byla panika . Asi až za pul roku ,než se zavedlo šrotovné v německu se pomalounku zvedla vyroba na 50% před krizí . Automobilky nedělají na sklad . Ono živit pul roku stovky lidí(v našem podniku) co dělají jen na cca 10-20% taky není sranda. V celém autoprumyslu to bylo stovky tisíc lidí co jen tak lelkovali . Jak říkám ,tam se nedělá na sklad !

0 0
možnosti
JK

Európa musí inovovať a prichádzať neustále s niečím novým. Takýmto impulzom by napr. mohli byť elektromobily. Sú konštrukčne oveľa jednoduchšie ako autá so spaľovacím motorom. Keby sa napr. ujala myšlienka elektrifikácie diaľnic a dôležitých ciest (elektromobily by sa napájali ako autíčka na autodráhe), mohol by z toho byť veľký boom k obnove vozidlového parku.

Myslím si, že globalizácie čoskoro dosiahne svoj vrchol a výroba sa opäť začne presúvať do oblasti spotreby. Ľudia si začnú uvedomovať, že lepšie je mať jednu kvalitnú vec ako 3 cetky, čo sa o chvíľu rozpadnú.

3 0
možnosti
FH

Evropa vymyslí, zafinancuje vývoj, udělá pilotní projekty, vyzkouší a odladí chyby ........ a číňan okopíruje a dodá!?!

Nebo spíš koupí celou Evropu (salámovou metodou)!

...... a borci v Bruselu k tomu budou "Já umím hráti, my umíme taky. A to na basu, jak se na ní hraje? Stála basa u primasa, u primasa stála, když primaska zatopila basa sama hrála ................."

1 0
možnosti
PO

A v Koreji říkají to stejné, jen Východ vyměnili za Západ. Analytici.;-)

1 0
možnosti
JH

Německá auta byla kdysi synonymem kvality, zejména BMW a Mercedes. Byla to jejich konkurenční výhoda, které se z neznámých důvodů zbavili. Pomalu padají na úroveň francouzských. Japonská ještě solidní kvalitu mají, ale jejich údržba je nehorázně drahá. Dnes automobilka nepropaguje kvalitu, ale všemožné elektronické vychytávky, většinou k ničemu, které se snadno kazí a obtížně opravují, mnohdy auto bez nich ani nejede. Já mám 14 let staré auto, které s minimální údržbou jezdí velmi dobře i dnes a ještě minimálně 5 let bude. Nebudu jej přece vyhazovat do šrotu abych si koupil šrot nový, který mi ani těch 5 let nevydrží.

4 0
možnosti
JM

tak ještě 16 let a rovnou na veteránský značky ;-D no rodinu bych do toho neposadil;-)

0 3
možnosti
MB

Prostě je tu nadvýroba - aut, domů, .... Prostě jednou výroba někde musí skončit. A budou sociální nepokoje.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Musk si připsal velký úspěch v Číně, Tesla může naplno rozvíjet samořízení

29. dubna 2024  21:20

Miliardáři Elonu Muskovi se na návštěvě Číny podařilo odstranit překážky v zavádění technologie...

Škrty jsou v Evropě u konce. Strach ze ztráty voličů vede zase k rozhazování

29. dubna 2024

Po několika letech silně uvolněné rozpočtové politiky v Evropě měl rok 2024 znamenat velkou změnu....

Mráz nadělal škody za stovky milionů, odhadují pojišťovny. Výborný jedná o pomoci z EU

29. dubna 2024  16:12,  aktualizováno  19:33

Česko v nejbližších dnech pošle Evropské komisi (EK) žádost o mimořádnou finanční pomoc pro české...

Brexit se projeví naplno, začínají platit přísnější pravidla na dovoz

29. dubna 2024

Dovoz potravin z EU do Velké Británie bude od 30. dubna nejen dražší, ale i komplikovanější....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!