Miliardy za Novu: Slavie, Telecom nebo Čína?

  • 40
Je jen málo privatizačních případů, soutěží na výběr strategického partnera nebo jiných investičních příležitostí, v nichž by se neobjevovalo jméno finanční skupiny PPF. Na nákup zajímavých firem má teď PPF k dispozici 12,3 miliardy korun.

Tuto sumu získala PPF v hotovosti za prodej televize Nova americké CME. Zbývající část kupní ceny (113 milionů dolarů, 2,6 miliardy korun) uhradí CME svými akciemi. PPF tak ve firmě, které patří televizní stanice v dalších zemích střední Evropy, získá zhruba čtrnáctiprocentní podíl.

VÍCE O PRODEJI NOVY ČTĚTE ZDE

Tím se finančnímu uskupení pod vedením Petra Kellnera otevírají nové možnosti i na televizním trhu. „Touto transakcí získává skupina PPF přístup na mediální trhy střední a východní Evropy,“ uvedla firma ve své zprávě.

Dvanáct miliard od CME může PPF použít například pro privatizaci Českého Telecomu. V ní sice stát plánuje získat až pětinásobek této částky, šéf PPF Kellner ale naznačil, že na hotovosti bude stačit mnohem méně.

„Telecom stojí šedesát nebo sto miliard? Ve skutečnosti na to je třeba v uvozovkách jen deset patnáct miliard kapitálu a zbytek je v nějakých formách úvěrů,“ nastínil nedávno v rozhovoru s MF DNES Petr Kellner.

Z tohoto pohledu by peníze za Novu na Telecom přesně „stačily“.

O PPF se mluví i ve spojení s dalšími investicemi. Figurují jako jeden z možných zájemců o fotbalový klub Slavia Praha. Firma chce také stavět kamenné výstaviště v Praze Letňanech.

Skupina projevila také zájem o privatizaci České správy letišť.

PPF VE ZKRATCE

- Působí v Česku, Rusku,
na Slovensku a na Kypru
- Mezi hlavní firmy skupiny
patří Česká pojišťovna, Home Credit
a eBanka
- V roce 2003 firmy ze skupiny vydělaly
dohromady kolem čtyř miliard korun

“Rádi bychom peníze zhodnotili stejně dobře, jak ose nám to podařilo u investice do Novy. Do čeho přesně je vložíme, ale zatím jasné není,“ řekla mluvčí PPF Romana Tomasová.

je tedy také možné, že miliardy získané z prodeje Novy odplynou do zahraničí. PPF se netají svými expanzivními plány na východě. Před časem společnost otevřela své zastoupení v Pekingu, které jí má usnadnit vstup na čínský trh.

Investiční záměry v Číně směřují hlavně do pojišťovnictví, bankovnictví a spotřebitelských úvěrů.