Microsoft si od tohoto servisu slibuje podle listu New York Times oživení prodejů. Xbox, který se začal prodávat loni v listopadu, zatím svým odbytem zaostává za největším konkurentem, jímž je PlayStation 2 japonské společnosti Sony.
"Microsoft opravdu potřebuje nějaký tahák," tvrdí John Davison, editor vydavatelství Ziff Davis Media Game Group, která tiskne několik videoherních časopisů. Takovým lákadlem se má pro Xbox stát právě služba Xbox Live, jejíž testy začnou koncem května a v komerčním provozu by se měla objevit někdy na podzim.
Výrobce věří, že právě online hraní pomůže Xboxu odlákat uživatele konkurenci. Do konce roku 2003 už má být k dispozici padesát online her.
O premiéře v Japonsku čtěte ZDE, start v USA je popsán ZDE |
Co je to Xbox zjistíte ZDE |
Recenze her na Xbox najdete ZDE |
Reklamu na Xbox si prohlédněte ZDE |
O prvním Xboxu v Česku čtěte ZDE |
Mezi výrobci zuří také cenová válka. Microsoft minulý týden snížil ceny Xboxu v USA o třetinu pod 200 dolarů a v Japonsku o 29 procent. Xbox tak bude po dalším kole cenové války mezi výrobci stát v USA stejně jako PlayStation 2, kterou Sony zlevnila rovněž o třetinu. Pozadu nezůstává ani Nintendo, které na americkém trhu srazilo cenu svého přístroje GameCube o čtvrtinu na 150 dolarů.
Cíl tohoto snažení je jediný: získat co největší podíl na obrovském a a prudce rostoucím trhu, který jen v samotných Spojených státech loni dosáhl devíti miliard dolarů. A příjmy z prodeje her už jsou v USA vyšší než tržby ze vstupenek do kina.