Na českém trhu vznikl nový logistický operátor WeDo.

Na českém trhu vznikl nový logistický operátor WeDo. | foto: WE||DO

Končí InTime a Uloženka, nahradí je nový logistický operátor WeDo

  • 203
Na českém trhu vznikla nová přepravní společnost WeDo. Ta nahradila službu Uloženka a spedici InTime. Orientovat se chce na pohodlí a aktuální potřebu zákazníka. Ten bude mít na výběr ze tří možností doručování zásilky. V příštích letech plánuje WeDo působit i v okolních státech.

Novou přepravní firmu na českém trhu představil na pondělní tiskové konferenci její výkonný ředitel Daniel Mareš. „Naším cílem je celková změna trhu v oblasti doručování balíkových zásilek soukromým osobám. Jasnou prioritou je pro nás pohodlí českého zákazníka, který bude řídit dodání zásilky podle svých aktuální potřeb. Máme ambice působit i mimo Českou republiku,“ řekl.

Od pondělí 2. listopadu značky InTime a Uloženka zanikají a ponesou název nově vzniklého logistického operátora. „Název WeDo znamená, že usilujeme o spokojeného zákazníka  v čele s milými kurýry a soustředíme se na spolehlivé a včasné doručování. To zvládneme díky technologiím a inovacím,“ uvedl Mareš. Služba je prozatím dostupná na webových stránkách, mobilní aplikace by ji však měla brzy doplnit.

Podle Daniela Mareše bude společnost balíkové zásilky doručovat třemi základními způsoby. Zákazník bude mít na výběr z doručování přímo na adresu, výdejní místo a od roku 2021 také do výdejního boxu. Pro doručování má společnost aktuálně k dispozici zhruba tři sta kurýrů a tisíc výdejních míst. Výdejních boxů by mělo být nejprve zhruba sto. „Očekáváme, že na počátku příštího roku budeme na trhu jediným logistickým operátorem, který bude mít k dispozici tři kanály doručování,“ dodal.

V současné době spolupracuje společnost WeDo se zhruba tisíci aktivními partnery měsíčně, mezi které patří zejména e-shopy. Roční obrat firmy se pohybuje okolo 600 milionů korun. „Jsme největší z malých a nejmenší z velkých. Ambice však máme velké“, tvrdí Mareš.

Firma WeDo v současnosti přepraví až sedm milionů balíků ročně. V příštím roce by to mělo být již přes deset milionů. „Vykazujeme pětadvaceti procentní meziroční růst,“ tvrdí výkonný ředitel společnosti WeDo, který dříve vedl i přepravní společnost DPD.

Mezi akcionáře nově vzniklého logistického operátora patří skupina PPF, která vlastní ve společnosti čtyřicetiprocentní podíl. EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče pak drží podíl stejný. Zbývajících dvacet procent náleží investiční skupině Jakuba Havrlanta.

Kurýrní služba In Time je na českém trhu již od roku 1990. V zemi má jednadvacet dep, ze kterých každý den rozváží po celé zemi několik tisíc zásilek. Uloženku, která poskytuje dopravní a logistické služby pro internetové obchody, pak firma InTime odkoupila letos v březnu.