(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Aneta Čapková pro iDNES.cz

Na falešný výherní kupón podvodníci lákají i jménem Kauflandu a Teska

  • 72
Falešné kupóny už lákají i zákazníky Kauflandu či Teska. Stejně jako ty, které podvodníci nabízejí jménem Lidlu, slibují výhru 1 500 korun v případě, že zájemce vyplní jednoduchý dotazník a sdílí odkaz na sociálních sítích. Splnění těchto podmínek však žádnou výhru nezajistí, zákazníkům se naopak může prodražit.

Od kupónů, které zákazníkům nabízejí výhru 1 500 korun, se řetězce už distancovaly. „Jedná se o zneužití jména naší společnosti a důvěry zákazníků. Žádáme všechny uživatele, aby na tyto podvodné reklamy nereagovali,“ uvedl pro iDNES.cz mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček s tím, že řetězec slevy tímto způsobem nezasílá. „Slevové kupóny zasíláme poštou nebo e-mailem a pouze zákazníkům, kteří mají aktivovanou kartu ClubCard a využívají ji,“ dodává. Společnost se proti kupónům ohradila i na sociálních sítích.

Redakce iDNES.cz oslovila o vyjádření i řetězec Kaufland, ten však do vydání článku nereagoval. 

Na podvod upozornil minulý týden i řetězec Lidl, který oznámil, že na neznámého pachatele podal trestní oznámení. „U těchto zpráv lákajících na slevové kupóny se jedná o podvodnou soutěž, se kterou Lidl nemá nic společného,“ řekla pro iDNES.cz mluvčí Zuzana Holá. 

Po vyplnění telefonního čísla a po odeslání dotazníku přijde lidem ještě potvrzující SMS. Pokud na ni odpoví, umožní podvodníkům zasílat drahé SMS. Podle Aktuálně.cz v minulosti stála jedna zpráva asi 100 korun. „Zákazníkům radíme, aby se obrátili na svého telefonního operátora, aby strhávání částky, ke kterému soutěž ve skutečnosti vedla, zablokoval,“ řekla mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Poukaz z Lidlu za 1 500 korun se může vymstít. Jde o podvod

Kromě vysokých účtu za telefon hrozí postiženým lidem také zneužití osobních údajů nebo čísla platební karty. „Vyzýváme všechny zákazníky, aby se o pravosti podobných akcí vždy informovali předem na naší infolince či přímo na našich prodejnách. Předejdou tím řadě problémů,“ nabádá Koukolíček.

Nepravosti kupónu však napovídá už falešná doména lidl-cz.win či tesco-cz.win, které se oproti oficiálnímu formátu lidl.cz a tesco.cz na první pohled liší. Důvěryhodně nepůsobí ani překlepy (dáreková karta), odlišná grafická podoba celé stránky i loga či název Tesco v dotazníku pro Kaufland.