Od soutěže, kterou zákazníci Lidlu sdíleli na sociálních sítích či obdrželi prostřednictvím komunikační aplikace WhatsApp, se řetězec distancoval. „U těchto zpráv lákajících na slevové kupony se jedná o podvodnou soutěž, se kterou Lidl nemá nic společného,“ řekla pro iDNES.cz mluvčí Zuzana Holá. Na podvod upozornil Lidl i na svém facebookovém profilu a oznámil, že na neznámého pachatele podal trestní oznámení.
Podvodníci lákají na kupón do Lidlu v hodnotě 1 500 korun zdarma, které má Lidl údajně rozdávat k oslavě 88. výročí. Stačí vyplnit krátký dotazník, který údajně požaduje i některé osobní informace. Například po uvedení telefonního čísla mohou majiteli začít chodit drahé SMS zprávy, které mohou účet za telefon výrazně zvýšit. Pozor by si zákazníci měli dát i na viry v počítači.
KVÍZ: Kdo vyrábí naše jídlo? Otestujte, zda máte přehled o potravinách |
„Zákazníkům radíme, aby se obrátili na svého telefonního operátora, aby strhávání částky, ke kterému soutěž ve skutečnosti vedla, zablokoval,“ říká Holá a dodává, že v případě čtvrtečního podvodu evidovala jejich společnost několik desítek dotazů od zákazníků.
Lidl doporučuje žádné dotazníky nevyplňovat a informaci o dané soutěži si vždy ověřit přímo u řetězce. Rozpoznávacím znakem, který by zákazníkům mohl pomoci při odhalování pravosti soutěže, může být odlišná grafická podoba celé stránky i loga. „A především cizí webová adresa, na kterou podvodné zprávy odkazují,“ vysvětluje Holá. Dodává, že předcházet takovým podvodům poškozujícím jméno společnosti, je velmi obtížné. „Dbáme proto vždy na to, aby naši zákazníci byli informovaní a podobné soutěže si u nás vždy ověřili,“ říká.
Případ s falešnými poukazy není prvním. Podobná situace se stala již v loňském roce či letos v únoru a červnu. Zákazníci byli taktéž nabádáni k vyplnění dotazníku a sdílení akce na sociálních sítích (psali jsme zde). S podobnou situací bojují i ostatní řetězce jako Penny Market či Albert.