Vše začalo zhruba před měsícem, kdy Plecitá našla ve schránce oznámení, že z hygienických důvodů bude muset pošta doručování přerušit, pokud se podmínky nezmění. Doručovatelka si stěžovala, že dům je nebezpečný, scházejí se v něm feťáci, a že zde dokonce byla napadena.
Pošta může odmítnout doručovat na adresy, které jsou podle ní nevyhovující.
"Obecně mají doručovatelé právo odmítnout takové adresy. Příkladem může být situace, když jsou vypuštěni psi na zahradě. Kdo chce doručit poštu, má také umožnit doručovateli přístup ke schránce," říká mluvčí pošty Dita Václavíková.
"Je to dům, který obývají feťáci, doručovatelka tam občas překračovala lidi, kteří si tam vařili drogy," uvedla Václavíková o případu Jitky Plecité. Doručovatelka se tam podle ní chodit bojí.
"Nájemníci na ni dokonce čekali před domem, aby jim předala důchody," uvedla Václavíková. Pošta údajně začala spolupracovat i s místní policií, která posílila hlídky. Na policii ale tuto informaci nikdo nepotvrdil.
Na místo se vypravil i fotograf iDNES.cz. "Ulice je celkem normální. Problematický je ten dům. Žádné feťáky jsem neviděl, kolem domu ale posedávalo pár bezdomovců. Místní tu budovu označovali za ´dům hrůzy´".Kolem půl desáté se objevila i poštovní doručovatelka. Dům minula bez povšimnutí. Jestli ale kvůli tomu, že nikdo nedostal žádnou poštu, nebo měla jiný důvod, nesdělila. "Nemůžu s vámi mluvit, obraťte se na tiskovou mluvčí," řekla pouze.
Jak na ztracené dopisy
Podle Václavíkové pošta přes všechny potíže dosud k žádným omezením nepřistoupila a na adresu doručuje dál. Podnikatelka Plecitá se nicméně rozhodla, že si dopisy nechá posílat na poštu. Tam si je chodí pravidelně vyzvedávat, spokojena ovšem není.
"Za čtrnáct dnů mi přišly tři dopisy. Chybí mi výpisy z banky i faktury," řekla Plecitá iDNES.cz a odmítla tvrzení pošty, že pouze nepochopila systém a poštu si nevyzvedává.
"Chodím tam obden," tvrdí. "Nevím, co mám dělat. Pobíhám mezi poštou na Pankráci a naší spádovou poštou, nikdo ale o dopisech nic neví," říká.
Podle mluvčí nezbývá nic jiného, než si oficiálně stěžovat. "Musí se obrátit na konkrétní poštu a službu reklamovat. Stížnost je prošetřena a do třiceti dnů stěžovatel obdrží konkrétní odpověď na svůj problém. Vnitřní represe je v tomto ohledu poměrně přísná."