Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Internet je reklamní fenomén i trpaslík

  17:16
Nejdynamičtěji rostoucím reklamním trhem bude v příštím roce internet. Příjmy reklamy mají vzrůst z letošních předpokládaných 105 milionů korun o 81 procent na 190 milionů korun. Letos má dosáhnout podíl internetové reklamy na všech reklamních výdajích 0,8 procenta, příští rok by to mělo být už 1,3 procenta. V letošním roce by měly reklamní výdaje inzerentů vyšplhat na částku 13,33 miliardy korun, zatímco v příštím roce 14,1 miliardy, tedy o 6 procent více. Údaje přinesla společnost IP Praha, od září ARBOmedia.net Praha.

V loňském roce zaplatili zadavatelé reklamy médiím a reklamním agenrurám 12,66 miliard korun.

Hlavním faktorem, který reklamní trh v loňském a letošním roce ovlivňoval, byla ekonomická recese. Hlavnímu, tedy televiznímu trhu, neprospělo ani loňské odloučení TV Nova od dodavatelské organizace ČNTS.

V letošním a příštím roce bude na příjmy z reklamy pozitivně působit pokračující ekonomické oživení a s tím spojené roustoucí výdaje domácností.

„K tomu přispěly i kampaně typu ‚Nakupujte, i když nemáte hotovost‘ a aktivita leasingových firem. To zvrátilo původně opatrné výhledy z počátku roku,“ vysvětluje generální ředitel ARBOmedia Michael Richter.

Do výsledků se příznivě promítly i letošní dvě významné sportovní akce - fotbalové mistrovství Evropy a letní olympijské hry, které podle Richtera navýšily reklamní balík řádově o desítky milionů.

Získat zákazníky se budou snažit zejména telelekomunikační společnosti, protože od 1. ledna bude liberalizován telekomunikační trh a své sítě FWA v pásmu 26 MHz spustí tři nové firmy.

U tištěných médií dochází podle ABROmedia ke koncentraci vydavatelů, na druhé straně se rozrůstá množství titulů, které jsou tak stále více zaměřeny na určitou cílovou skupinu čtenářů.

Specializace probíhá z toho důvodu, že klesá počet čtenářů připadajících na jedno číslo. „Patrná je také snaha dostat se blíž k cílovému publiku formou regionálních či tématických příloh,“ míní Regina Sehnalová z marketingu ARBOmedia.

„Oživení místních trhů a lokální reklamy by se mělo příznivě odrazit také v příjmech rádií. U tohoto média může být dynamika růstu hlavně v bohatších regionech větší něž v celonárodním měřítku,“ říká Sehnalová, podle níž by letos měly celkové výdaje do rádií vzrůst o 5,5 procenta na 960 milionů.

Až na několik výjimek, jako jsou například webové portály atlas.cz či centrum.cz, nejsou zatím příliš aktivní internetové společnosti, tentokráte v roli zadavatele reklamy.

Výraznější reklamní vlnu, která by Českou republiku přiblížila úrovni obvyklé v západní Evropě, lze čekat zřejmě až příští rok.

Autoři:

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...