- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ony jsou složité hlavně ty podmínky změny dodavatele... musíte měnit tři měsíce od výročí začátku dodávek elektřiny, ale to nesouvisí ani s výročím smlouvy, ani s výročím "očekávaného" startu dodávek elektřiny... řešil jsem to před pár měsíci, pečlivě jsem si hlídal smlouvu a předpokládaný začátek dodávek, ale nějak jsem přehlédl, že začali dodávat o měsíc dřív a nestihl jsem o pár dnů ten tříměsíční limit... pak byla ještě šance, že lze vypovědět kvůli navýšení cen, ale opět přišly právnické kličky, jestli to je nebo není navýšení cen, pokud člověk dopředu při podpisu smlouvy věděl, že po skončení fixu se mu změní tarif na vyšší... nicméně mezitím se i ten vyšší tarif výrazně zdražil (ale rok před skončením fixu)... nezdá se to, ale člověk, který se v tom často nepohybuje, moc nemá šanci se v těch podmínkách přechodu dobře zorientovat. U mě byla chyba, že jsem přehlédnul informační dopis o dřívějším započetí dodávek, které tím pádem posunulo veškeré termíny o měsíc. A to jsem měl v mobilu nastavení hlídání jak výročí smlouvy, tak výročí předpokládaného započetí dodávek...
Nakonec jsem dodavatele po dvou týdnech volání a mailování úspěšně změnil, ale bylo to až po několika pokusech, kdy jsem zkoušel měnit formulaci výpovědi a hrozil právním sporem... buď jsem trefil správnou formulaci nebo se rozhodli, že jim to za to nestojí...
Že vláda nedělá nic, až na neustálé řeči o zpřísňování či uvolňování a dohady o výši kompenzací, s tím souhlasím. Ale zrovna nečinností v ochraně vůči někomu bych ji nevinil. Zákonů máme tisíce, podnikatelské prostředí je svázáno mnoha regulacemi, takže podnikat je extrémně složité. Naopak by se mělo ubrat mnoho těchto údajných ochran někoho. Podvodník si cestu najde stejně. Idnes si dlouhodobě vybrala za téma obchodníky s energiemi, ale když si půjdete třeba vybrat novou kuchyni, tak vám také všude řeknou, že jsou nejlevnější a mají nejlepší kvalitu.
Idnes i další média by místo přikládání pod kotel měla vychovávat a radit lidem, co mají dělat, aby podvodníkům nenaletěli a aby se třikrát rozmysleli, než něco podepíšou.
Asi tomu trochu nerozumím. Velká část hovoří o aukcích. To nikoho nenapadne, že i ta aukční společnost žije z toho, že na zákazníkovi musí vydělat? Přece nedělají charitu. Do aukce bych logicky nešla. Potom ty "retenční" nabídky - když můj dodavatel odmítne zlevnit, já odejdu jinam a on si najednou vzpomene jak mně měl rád a nechce o mne přijít, tak se mu vrátím do lůna? Osobně raději vyzkouším něco jiného a pak bych viděla. Třeba za rok, dva. No a ten člověk co najednou zjistil, že má zčistajasna jiného dodavatele - to jako platil zálohy pořád do Innogy a ten nový mu neřekl, že má platit jemu? Nějak se mně nechce věřit.