Podle studie je rozvoj elektronického obchodu u nás ovlivněn nízkým rozšířením internetu zejména v segmentu domácích zákazníků, malým rozšířením kreditních karet a neexistencí alternativních metod elektronické platby.
České podniky, podle průzkumu mezi 123 řediteli útvarů informačních technologií (IT), využívají internet zejména pro možnost elektronické pošty. Využívání e-mailu v průzkumu potvrdilo 85 procent firem, což je o 24 procent více než v roce 1997. Aktivní přítomnost firem na internetu prostřednictvím webových stránek uvedlo 42 procent firem, což je o 16 procent více než v předchozím roce. Letos svou účast na webu plánuje 82 procent českých firem.
Celosvětově učinilo v loňském roce nákup prostřednictvím počítače 20 miliónů lidí a ze zvědavosti se do virtuálních obchodů podívalo dalších 28 miliónů. Počet kupujících tak od roku 1997 vzrostl o 100 procent a počet návštěvníků o 37 procent. Podle firmy IDC se letos trh elektronické komerce zdvojnásobí na 68 miliard dolarů. Podle průzkumu vzroste v následujících dvou letech trh elektronického obchodu na 300 procent stavu roku 1998.
- středa 10. března 1999