Elektronický maloobchod v ČR letos čeká růst

- Maloobchodní obrat internetových obchodů v letošním roce vzroste o 150 procent na 100 miliónů Kč. Uvádí to ve své studii, společnost Deloitte Consulting. Loni zaznamenaly internetové obchody v České republice obrat 40 miliónů Kč, z toho 34 miliónů korun realizovaly tři největší subjekty na trhu, Autocont.cz, Shop.cz a Vltava/Ucho.
Podle studie je rozvoj elektronického obchodu u nás ovlivněn nízkým rozšířením internetu zejména v segmentu domácích zákazníků, malým rozšířením kreditních karet a neexistencí alternativních metod elektronické platby.
České podniky, podle průzkumu mezi 123 řediteli útvarů informačních technologií (IT), využívají internet zejména pro možnost elektronické pošty. Využívání e-mailu v průzkumu potvrdilo 85 procent firem, což je o 24 procent více než v roce 1997. Aktivní přítomnost firem na internetu prostřednictvím webových stránek uvedlo 42 procent firem, což je o 16 procent více než v předchozím roce. Letos svou účast na webu plánuje 82 procent českých firem.
Celosvětově učinilo v loňském roce nákup prostřednictvím počítače 20 miliónů lidí a ze zvědavosti se do virtuálních obchodů podívalo dalších 28 miliónů. Počet kupujících tak od roku 1997 vzrostl o 100 procent a počet návštěvníků o 37 procent. Podle firmy IDC se letos trh elektronické komerce zdvojnásobí na 68 miliard dolarů. Podle průzkumu vzroste v následujících dvou letech trh elektronického obchodu na 300 procent stavu roku 1998.